AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Når startet den? Både når på døgnet men når i graviditeten, uke 39? 40? Overtid? Og hvordan startet den? Var du sikker på at den var i gang eller litt usikker? Anonymkode: 0f3c9...3ed
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 37+6, med vannavgang midt på natten. Overhodet ikke usikker, det var en naturlig slutning da jeg så mengden vann… Anonymkode: 38f90...8ae
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 36+5 vannavgang tidlig morgon. Eg skjønte kva som var i ferd med å skje. Anonymkode: a0319...bf5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 40+5, vannavgang i 04-tiden. Men hadde hatt mage- og ryggvondt hele natten, så hadde hatt en følelse av at noe ville skje. Anonymkode: f5720...e20
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Startet en uke etter termin, med vannavgang ca. klokka 17. Riene kom gradvis etter det. Var ikke helt sikker i starten da jeg kjente det ble vått i trusa, men var ikke i tvil da det kom mer og mer etter hvert. Vi kom inn på sykehuset klokka 3 på natta fordi riene var sterke og det føltes tryggest å være på sykehuset som førstegangsfødende. Det var lav pågang, så det var null problem. Hadde 4 cm åpning klokka 7 på morgenen, og babyen kom 22.38 samme kveld. Anonymkode: 8aca2...f5b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Med nr 1 gikk vannet kl 04 ish på morgenen. Overhodet ingen tvil, det var mye vann og alt gikk i senga 😅 det var på termindato. Med nr 2 lå jeg våken kl 01 pga mye nedpress. Plutselig fikk jeg voldsomt smertefullt nedpress, 3 skikkelige lyn i underlivet slik at jeg skrek litt og så kjente jeg et knepp før det begynte å sildre. Kjente igjen kneppet fra sist så rakk å reise meg og løpe på do. Det var 2 uker ish før termin. Nå går jeg bare og venter på fødsel med nr 3 😊 Anonymkode: 653b7...333
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Nr 1: begynte med svake murringer i 06 tiden på morran. Tok lang tid før det tok seg opp, 40+6. (Lang fødsel) Nr 2: vannet gikk (fosset ut) og riene kom raskt 36+4. (Vannet gikk i 19 tiden, var ute rett før 00) Nr 3: vannet gikk såvidt litt da jeg tok en lur på dagtid, jeg halvsov og trodde jeg drømte at det piplet litt, men tok tid før jeg skjønte at det var i gang siden det ikke kom masse vann. Riene begynte ikke før morgenen etter, 37+2 Nr 4: maserier siden uke 35. Ble strippet dagen før, vonde maserier, så roet det seg helt på kvelden og fikk en god natt med søvn. På morgenen dagen etter ble jeg våt i trusa (sånn nå kommer mensen følelse), var også usikker siden det ikke kom mye. Var på sjekk og konstatering på sykehuset rett etter. Måtte bli satt i gang med ballong og 2 tabletter dagen etter, siden den ikke startet selv. Men det gikk fort da kroppen kom i gang. 12 dager før termin. Anonymkode: d0037...fcb
Million Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Det var vel rundt uke 31, og jeg hadde nettopp vært ute og måkt tung, våt snø. Anstrengte meg skikkelig. Var i fin form den dagen og kjedet meg skikkelig fordi jeg var sykemeldt pga bekkenløsning. Men bekkenløsning kan komme og gå, ene dagen er man ok, neste dag halter man i smerte. Så da jeg var i ok form den dagen og ville ha noe å gjøre, bestemte jeg meg for å måke vekk all snøen på verandaen. Dumt gjort. Uansett, fødselen startet med sterke kynnere som gikk over i premature rier, og jeg måtte innlegges på sykehus og få medisiner for å stoppe dem. De stoppet. Ble sendt hjem etter et døgn. Etter noen dager til en uke begynte de igjen, og dette mønsteret gjentok seg totalt fire ganger den neste måneden. Da jeg var innlagt fjerde gangen, sa legen at dersom det skjer igjen, var jeg nå kommet så langt i graviditeten at neste gang vil de la barnet bli født og ikke prøve å stoppe riene. Det skjedde en femte gang. Og barnet ble født helt i slutten av uke 35+, og kom til verden akkurat en kalendermåned før termin, etter åtte måneders svangerskap.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 Vannavgang i uke 35+4. Forsto godt at det var vannet da det fortsatte å komme, men fødselen var ikke «i gang». Måtte inn på sykehuset med en gang fordi de vil gi antibiotika intravenøst. Riene startet 12 timer senere, og holdt på i 36 timer uten noen effekt før det gikk fra null til hundre på en halvtime. Aktiv fødsel på 35 min før barnet var ute😅 Anonymkode: 79c77...b17
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 Nr1: På termindato. Vannet gikk i 7-tiden på morgenen. Hadde ikke regelmessige rier før i 23-tiden og ved midnatt var baby ute Nr2: Et par dager etter termindato. Våknet av svake rier, dro på sykehuset så fort som mulig pga forrige styrtfødsel. Rakk å undersøkes for å fylle ut skjema for innskrivning, så var babyen ute Nr3: Et par uker før termindato. Vannet gikk midt på natta, jeg bråvåknet og trodde jeg hadde nådd et nytt bunnpunkt i graviditeten hvor jeg nå skulle tisse på meg med ujevne mellomrom fram til fødsel. Gikk på do litt småfurten, før jeg kjente at dette «tisset» kom fra feil sted, så NOE var feil… 😂 Baby ute under to timer etter Anonymkode: 1309b...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 Litt usikker på når jeg skal si at fødselen starta. For det startet nemlig med svake rier med 10-15 minutters mellomrom som varte fra 18 på kvelden til 06 om morgenen. Så stoppet det opp. Var på overtidskontroll på sykehuset noen timer senere, da gikk vannet mens jeg var på kontroll. Samme natt 23.30 starta det rett på med rier uten pauser, da skjønte jeg at nå kommer han, så da var det rett inn på sykehuset. Baby kom etter ca.6-7 timer på sykehuset, 8 dager på overtid. Anonymkode: cdfcd...f78
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 Klokken 5 på morgenen da jeg var 40+3, våknet av mensenlignende smerter og regnet med fødselen var i gang så fikk ikke sove mer 😛 ble innlagt på sykehuset klokken 13, så var han ute i 20-tiden etter litt om og men med trykking og sugekopp😅 ganske radig fødsel, men kastet opp flere ganger av smertene🫠 Anonymkode: 5f766...e81
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 Uke 36. Vannet pøste ut som på film. Var ikke usikker. Anonymkode: 22d1f...0e5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uke 36. Vannet pøste ut som på film. Var ikke usikker. Anonymkode: 22d1f...0e5 Glemte nevne det var kl 3 om natta. Anonymkode: 22d1f...0e5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 Første: Begynte i uke 38. Var litt usikker i starten, for hadde vært MYE plaget av vonde kynnere. Men etterhvert som vondtene fikk mer "bølgeform", ble jeg mer og mer sikker på at det var fødsel. Andre: Følte et merkelig slags smell nedi livmoren, og kjente at det lakk litt ut. Var rimelig sikker på at det var fostervannet som var begynt å lekke. Da fødselen ikke var begynt etter et døgn, ble jeg satt igang. Anonymkode: 63ce5...ebf
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 Vannet gikk ca kl 13, midt i resepsjonen hos bilforhandleren. Ingen rier, lagt inn dagen etter for igangsettelse, ventet enda et døgn og babyen ble født 52t etter vannet gikk. Anonymkode: a3db6...a3c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #17 Skrevet 21. februar 2023 Første startet med vannavgang da jeg stod opp fra senga på morgenen dagen før termindato. Tok sin tid før riene tok seg opp, så var hjemme i et døgn før vi dro inn på sykehuset. Barnet ble født på termindato ca 1,5 døgn etter at vannet gikk. Andre startet også med vannavgang i senga dent på natta/tidlig på morgenen. Var heldigvis ikke så mye vann med en gang, så gikk greit med madrassen 😂 Dette var 6 dager etter termin. Tok også her noen timer før riene tok seg ordentlig opp. Var inne på sykehuset ca 12 timer etter vannavgang, og babyen var født 1-2 timer etter det. Anonymkode: e455c...34b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 1. Startet med rier. 4 tiden på natta. Var litt usikker i starten. Men husker det var sykt vondt. Baby var ute ca klokka 12 samme dag. Vannet ble tatt mot slutten. 2. Startet også med rier. Men da viste jeg ikke om det var fødsel på gang. Hadde hatt like tak i flere uker i forveien. Og slit med modningsrier som var like vonde som ved 9 cm åpning i ekte fødsel. Og var inne på sjekk flere ganger pga dette. Da ekte riene starta klokka 14 ca på dagen var de lik som de andre gangene. Så var svært usikker. Men kom da inn med 7 cm åpning. Vannet ble også denne gangen tatt på slutten. Anonymkode: 0e6da...181
Arkana Skrevet 21. februar 2023 #19 Skrevet 21. februar 2023 Nr 1: Vannet gikk tidlig en morgen. Ingen som helst tvil. Et døgn etter startet riene, var ikke i tvil da heller, det gjorde så vondt og kom så tett at det var helt tydelig hva det var. Nr 2 og 3 ble igangsatt, den ene ved at jordmor tok vannet og den andre med en modningspille.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #20 Skrevet 24. februar 2023 Uke 37+3 Vannet gikk sent fredag kveld. Ingrn tvil om at det var vannet som gikk. Ingen rier før tidlig på lørdag morgen, men da var de relativt sterke og regelmessige. Ingen tvil da heller. Var på sykehuset 7:30. Babyen ble født kl.11. Anonymkode: cfb12...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå