Gå til innhold

Menn som ikke selv ser de forfaller, men krever at dama tar seg sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er sånn. Da vi møttes  var vi begge godt trente, men sånn er det ikke lengre. Jeg fødte for 5 måneder siden, og det ble akutt keisersnitt. Dessverre så ble både arret og magen rimelig ødelagt etter snittet og graviditeten. Resten av kroppen bærer også preg av en tid med barn i magen. Men jeg har nå tatt meg sammen, trener hver dag og teller kalorier, jeg er bare noen få kilo fra normalvekt igjen. Magen bærer enda preg og vil jo alltid det, men den har blitt flatere og så fin jeg kan få den igjen. Jeg steller meg og gjør det jeg kan for å se bra ut for samboeren min, men han virker ikke til å bli fornøyd. Han har flere ganger pakket inn at han synes jeg burde bli som før. 

Han selv har fått ordentlig pappakropp, trener aldri lengre og har lagt på seg flere kilo. De siste årene har han fått både måne og et slitent ansikt. Øyebryn som vokser helt vilt og som han nekter gjøre noe med. Dårlig kaffeånde hver eneste dag. Men han er strålende fornøyd med seg selv der han sitter og spiser potetgull og snacks flere ganger i uken. Han skal begynne å trene snart har han snakket om lenge, men ikke noe skjer. 

Likevel er det liksom jeg som skal ta meg sammen og skal gjøre meg pen for han. Han må jo ta meg ekstremt for gitt. Han er en godt voksen mann. 

Har flere venninner som har opplevd det samme. Hva er greia liksom?  

Anonymkode: 75b89...6f0

• Liker 6
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge har helt feil fokus 5 mnd etter fødsel. Men dere kan jo sammen starte tradisjoner med søndagsturer og sunn mat.

Anonymkode: e785b...457

• Liker 10
Skrevet (endret)

Dere som opplever slikt har søppelmenn -det er greia, menn der dere finner dere i at de behandler dere dårlig. Si fra, ta ett oppgjør - fortell han at han fader meg ikke er guds gave til kvinnen selv og om han ikke vil ende på gata får han ta seg sammen.. 

Endret av Carrot
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Sorry men han høres ut som en taper. Hvis man ikke forstår at barn endrer kroppen så mangler man noe i topplokket. 

Jeg hadde ikke trent mer med mindre han ble med.

Anonymkode: 95479...ce5

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begge har helt feil fokus 5 mnd etter fødsel. Men dere kan jo sammen starte tradisjoner med søndagsturer og sunn mat.

Han er ikke interessert i å verken endre sine matvaner eller i det hele tatt bli med meg på noen turer. Men han er veldig flink til å henge seg opp i hvis jeg skeier ut og ikke er sunn en dag. Livredd for at jeg skal forfalle er han, mens han trykker i seg en hel frossenpizza selv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på damer som framhever at graviditet forandrer kroppen, men ikke skjønner at testosteron forandrer håret enda mindre viljestyrt.

• Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

Dere som opplever slikt har søppelmenn -det er greia, menn der dere finner dere i at de behandler dere dårlig. Si fra, ta ett oppgjør - fortell han at han fader meg ikke er guds gave til kvinnen selv og om han ikke vil ende på gata får han ta seg sammen.. 

Jeg har sagt ifra at han ikke kan kreve ting av meg han ikke gjøre selv, det er da han snakker om at han skal begynne å trene snart han også. Men det skjer ikke. Ikke vil han trene med meg heller, han vil trene alene- så jeg får ikke dratt han med på noe. Han gidder ikke være med på trilletur med vogna en gang, kjedelige greier må jeg skjønner. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke interessert i å verken endre sine matvaner eller i det hele tatt bli med meg på noen turer. Men han er veldig flink til å henge seg opp i hvis jeg skeier ut og ikke er sunn en dag. Livredd for at jeg skal forfalle er han, mens han trykker i seg en hel frossenpizza selv. 

Det er noe med både dårlige og gode vaner som fanger. Du er i en sammenheng der det er fokus på rehabilitering og livsstilsendring, og det høres ut som du har tid og rom til å gjøre de endringene, du er vel i permisjon? Vel, snart er han i permisjon går jeg ut fra, så da får han se hvordan han vil strukturere livet med seg og baby da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner meg ikke på damer som framhever at graviditet forandrer kroppen, men ikke skjønner at testosteron forandrer håret enda mindre viljestyrt.

Det som er igjen på min mage nå av strekkmerker, løs hud og keisersnittarr- er like lite viljestyrt som håret hans. Jeg driter egentlig i håret hans, men greia er at han ikke ser seg selv lengre på noen måte. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes det er litt uklart om han krever dette eller om det er noe du pålegget deg selv.

Du sier han har pakket inn (sic) at du bør bli som før. Nøyaktig hhva innebærer det? Sier han at du bør trene? Det er rart å kreve at du skal trene hvis han ikke trener selv.

Du trekker frem mye som ikke handler om å ta vare på seg selv: Måne, slitent ansikt og kaffeånde. Er han så mye feitere eller er det du som går lei og leter etter feil? Jeg tror ikke måne ødelegger et bra forhold.

Anonymkode: a721d...f33

• Nyttig 1
Skrevet

Det er noe med både dårlige og gode vaner som fanger. Du er i en sammenheng der det er fokus på rehabilitering og livsstilsendring, og det høres ut som du har tid og rom til å gjøre de endringene, du er vel i permisjon? Vel, snart er han i permisjon går jeg ut fra, så da får han se hvordan han vil strukturere livet med seg og baby da.

Han er hjemme med meg hver dag med hjemmekontor, har har en ekstremt rolig jobb med mye fritid. Jeg gjør alt med baby hele døgnet, og da mener jeg hele døgnet. Så nei, det er han som har bedre tid enn meg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt ifra at han ikke kan kreve ting av meg han ikke gjøre selv, det er da han snakker om at han skal begynne å trene snart han også. Men det skjer ikke. Ikke vil han trene med meg heller, han vil trene alene- så jeg får ikke dratt han med på noe. Han gidder ikke være med på trilletur med vogna en gang, kjedelige greier må jeg skjønner. 

og dette skal du altså akseptere og leve med i 30+ år til? En mann som krever av deg uten å selv delta? mens du klager til venner og forum på nett over hvor vanskelig livet er? 
Alternativet er jo å røske opp i problemene hjemme, ikke si "jeg har prøvd" og legge alt på han - selv om han er problemet.. HVA kan DU gjøre for at DU skal få det bedre? HVordan kan du nå frem? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er hjemme med meg hver dag med hjemmekontor, har har en ekstremt rolig jobb med mye fritid. Jeg gjør alt med baby hele døgnet, og da mener jeg hele døgnet. Så nei, det er han som har bedre tid enn meg. 

Det gir ikke helt mening at jobben hans er chill og han har masse fritud, men han ser veldig sliten ut ifølge deg. Hadde kjøpt det mer om han var skallet, rund og blid.

Skrevet

5 mnd etter fødsel og han synes du skal «bli som før»?😄 Akkurat som det ikke er nok at du har gått igjennom graviditet og fødsel og fått store forandringer på kroppen- så skal han klage på at du har vært så «frekk» å forandre kroppen din for at du skal bære frem barnet deres?😅 Hvis huden på magen er blitt veldig slapp så er ikke det noe man får forandret på(hvis man da ikke tar operasjon). Du kan klage på mannen din siden han begynner å få måne- han burde skjerpe seg og bli slik han var før;)

Anonymkode: 81f66...440

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

De siste årene har han fått både måne og et slitent ansikt

Hva forventer du egentlig her? Tupé og botox?

Anonymkode: 01485...1a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er litt uklart om han krever dette eller om det er noe du pålegget deg selv.

Du sier han har pakket inn (sic) at du bør bli som før. Nøyaktig hhva innebærer det? Sier han at du bør trene? Det er rart å kreve at du skal trene hvis han ikke trener selv.

Du trekker frem mye som ikke handler om å ta vare på seg selv: Måne, slitent ansikt og kaffeånde. Er han så mye feitere eller er det du som går lei og leter etter feil? Jeg tror ikke måne ødelegger et bra forhold.

Anonymkode: a721d...f33

Du skjønner ikke poenget, poenget mitt er at han begynner å se sliten ut samtidig som han har lagt på seg en del og ikke gjør noe for å være flott for meg. Jeg bryr meg lite om månen, og hadde han vært god mot meg og fått meg til å føle meg vel så hadde jeg ikke brydd meg om det andre heller. Men når han krever at jeg skal være flott, så føler det feil når han selv ikke er et glansbilde lengre.  

Jo han han krever dette, og pakker det inn ved å hakke på meg hvis jeg ikke trener og spiser sunt og sier at jeg legger på meg, og snakker om at han savner koppen min sånn den var før. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I utgangspunktet bør dere jo ha samme utgangspunkt da dere var godt trente begge to og har et ønske om forbedring begge to, så dere bør jo klare å få til en hverdag sammen der dere motiverer hverandre og spiller hverandre gode. 

Han bruker sin egen ubekvemhet til å ta det utover deg. Han er jo ikke særlig fornøyd med seg selv, selv om han hoverer foran deg, når han har sagt at han skal "ta tak" i sin egen situasjon igjen. 

Ikke la deg hersje med. Kvinn deg opp. Hvis han kommenterer din kropp eller utseende negativt eller "passivt negativt", så må du sette han på plass. Be han klappe att kjeften og be ta tak i seg selv og sin fallende kropp. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva forventer du egentlig her? Tupé og botox?

Anonymkode: 01485...1a2

Imgen som skjønner her. Han kan ikke noe for månen, men hva med meg da? Jeg kan ikke noe for strekkmerker, løs hud og keisersnittarr jeg heller. Jeg valgte ikke disse tingene selv. Fettet har jeg slanket bort. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe. Skikkelig taper den mannen din ts. Hvorfor holder du ut med et slikt vrak?

Anonymkode: e59ba...af9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Imgen som skjønner her. Han kan ikke noe for månen, men hva med meg da? Jeg kan ikke noe for strekkmerker, løs hud og keisersnittarr jeg heller. Jeg valgte ikke disse tingene selv. Fettet har jeg slanket bort. 

Sier han spesifikt at det er ille med strekkmerker og arr etter keisersnitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...