AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Jeg ammer nå barnet mitt på 14 mnd kun en gang daglig, og ønsker gjerne å fortsette med det til barnet vil slutte. Denne ene gangen ammer jeg kun fra ett bryst, fordi barnet mitt sovner rimelig raskt og ikke viser behov for å ta fra begge. Hvis jeg ammer fra annethvert bryst går det altså 48 timer mellom hver amming for det brystet. Dette vil vel ikke opprettholde produksjonen, så mitt spørsmål er: er det beste for å opprettholde produksjonen å velge ett bryst, og amme fra det hver dag? Håper noen vet... har prøvd å google, men finner ingen svar! Anonymkode: 6e19c...aa7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Vet ikke om du bryr deg, men favorittbrystet til barnet, KAN ende opp med å bli større og mer hengete enn det andre etter at ammeperioden er ferdig. Altså permanent. Mitt barn valgte alltid høyre side, og selv etter mange år er det brystet i dag større og slappere og henger mer enn det venstre. Fordeler man det blir de kanskje mer like i etterkant. Men jeg forstår poenget ditt, med at det vil bli for lenge mellom to tømminger av brystet om du bytter på. Anonymkode: a5f06...245
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vet ikke om du bryr deg, men favorittbrystet til barnet, KAN ende opp med å bli større og mer hengete enn det andre etter at ammeperioden er ferdig. Altså permanent. Mitt barn valgte alltid høyre side, og selv etter mange år er det brystet i dag større og slappere og henger mer enn det venstre. Fordeler man det blir de kanskje mer like i etterkant. Men jeg forstår poenget ditt, med at det vil bli for lenge mellom to tømminger av brystet om du bytter på. Anonymkode: a5f06...245 Brystet blir ikke større av den perioden man ammer én gang om dagen. Det ene brystet produserte mye mer melk for ett år siden Anonymkode: f1633...f1a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ammer nå barnet mitt på 14 mnd kun en gang daglig, og ønsker gjerne å fortsette med det til barnet vil slutte. Denne ene gangen ammer jeg kun fra ett bryst, fordi barnet mitt sovner rimelig raskt og ikke viser behov for å ta fra begge. Hvis jeg ammer fra annethvert bryst går det altså 48 timer mellom hver amming for det brystet. Dette vil vel ikke opprettholde produksjonen, så mitt spørsmål er: er det beste for å opprettholde produksjonen å velge ett bryst, og amme fra det hver dag? Håper noen vet... har prøvd å google, men finner ingen svar! Anonymkode: 6e19c...aa7 Så lenge du ammer regelmessig, så vil du ha noe melkeproduksjon, men du kan risikere at barnet blir lei fordi melka kommer saktere. Hva som funker for deg er det vanskelig å svare på for, bryster og babyer/småbarn er forskjellige. Hvis du opplever at det kjennes fullt i brystene om du ammer fra annenhver side, så vil det påvirke produksjonen mer negativt enn om det ikke fylles opp mellom hver gang du ammer. Jeg vet om folk som ammer en gang i uka over lengre tid, uten å miste melka. Anonymkode: f1633...f1a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Jeg ammet på annenhvert bryst da vi kuttet ned på ammingen 😜 fikk merke det hvis jeg blandet og ammet to dager på rad på det ene 😜 ikke spreng på samme måte som når du fullammer, men det ble mye større enn det andre😅 Anonymkode: 4f811...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Tusen takk for alle svarene! Veldig fint å høre at det går an å amme så sjelden, og fortsatt ha produksjonen Er ikke helt klar for å slutte enda, men vil ikke øke mer heller. Ts Anonymkode: 6e19c...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå