AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Jeg fikk noe arvetøy i ull i hus. Etter vask på 30 grader i milo, med to av mine gensere, så jeg at alt arvetøyet var hullete med unntak av en cardigan i noe tykkere strikk. Antok de var utslitte. Jeg stoppet og fikset og la det i skapet. Dagen etter fikk jeg en tanke om møll. Jeg la alt arvetøyet i tette poser i fryseren i en uke. Jeg satte lavendelduft i skapet Jeg tok alt opp fra fryseren og la i en kom med så varmt vann at jeg knapt klarte å ha hånden i vannet. Lot det ligge i 40 minutter. Skylte de Har tørket alt og ristet de. Er det trygt å legge i skapet nå? Hva med annet tøy i samme skap? De var knapt innom skapet etter første vask ... Anonymkode: 74aab...dde
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Ingen som med sikkerhet kan si det er trygt, men dersom det ble vasket med en gang, så tror jeg vaskemiddelet dreper det meste av larver og egg. Og 1 uke i fryser bør i alle fall være nok til å drepe. men om det spredde seg til annet i skapet før du la arvetøyet i fryseren er en annen ting. Anonymkode: c3639...f28
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Husk at de kan gjemme seg i sprekker i og rundt der hvor klærne oppbevares også. Anonymkode: 9116f...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå