AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Skulle gjerne hatt et innblikk i min fødselsjournal, men er det mulig tro? Er dette scannet inn fra 1974? Og må jeg fortelle om hvorfor jeg ønsker innblikk til personalet? Har en del fysiske problemer, og ønsker å se om dette var noe jeg hadde fra fødselen av, men ønsker ikke å nevne dette for noen. Anonymkode: e8740...dcf
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Det må i hvert fall være moren din som ber om den. Det er hennes journal, ikke din. Anonymkode: 44987...5fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Dessuten må det jo være gan store fysiske avvik før det er oppdaget ved fødselen slik at det er nevnt i en fødselsjournal. Anonymkode: 44987...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Den er sannsynligvis ikke skannet inn, men papirversjonen burde eksistere. Anbefaler at du tar kontakt med dokumentasjonssenteret til det aktuelle sykehuset eller helseforetaket. Du trenger ikke å opplyse om hvorfor du ber om innsyn, det er det ingen som har noe med, men dersom moren din fortsatt lever så må du ha hennes samtykke eller fullmakt. Anonymkode: f7404...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Nei, det er ikke fødselen jeg er ute etter. Men undersøkelsen av meg når jeg var født. Må jeg ha min mors samtykke da? Vil helst ikke kontakte henne for det. Ts Anonymkode: e8740...dcf
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke fødselen jeg er ute etter. Men undersøkelsen av meg når jeg var født. Må jeg ha min mors samtykke da? Vil helst ikke kontakte henne for det. Ts Anonymkode: e8740...dcf Ok, da spør du helt enkelt om din egen journal. Da trenger du ingens samtykke, og du trenger heller ikke å oppgi noen grunn. Send en skriftlig henvendelse til dokumentasjonssenteret på sykehuset, eller bruk HelsaMi-appen dersom det brukes der du bor. Anonymkode: f7404...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da spør du helt enkelt om din egen journal. Da trenger du ingens samtykke, og du trenger heller ikke å oppgi noen grunn. Send en skriftlig henvendelse til dokumentasjonssenteret på sykehuset, eller bruk HelsaMi-appen dersom det brukes der du bor. Anonymkode: f7404...dd8 Hvordan får man tilgang til journaler via HelsaMi-appen? Finner ikke journalene mine. Anonymkode: 2fcb2...792
enkefru Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan får man tilgang til journaler via HelsaMi-appen? Finner ikke journalene mine. Anonymkode: 2fcb2...792 Da sender du skriftlig forespørsel til dokumentsenteret ved det aktuelle sykehuset 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får man tilgang til journaler via HelsaMi-appen? Finner ikke journalene mine. Anonymkode: 2fcb2...792 Man kan sende selve forespørselen via appen Jeg har ikke prøvd det selv, men har behandlet mange forespørsler som har kommet via denne appen. Anonymkode: f7404...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det må i hvert fall være moren din som ber om den. Det er hennes journal, ikke din. Anonymkode: 44987...5fe Og dette er bare tull. Man kan få innsyn i sine foreldres journal, og således be om den selv, men man må naturlig nok gjøre dette med en fullmakt. Anonymkode: f7404...dd8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan sende selve forespørselen via appen Jeg har ikke prøvd det selv, men har behandlet mange forespørsler som har kommet via denne appen. Anonymkode: f7404...dd8 Å ja,takk for svar. Skal prøve å sette meg inn i det. Anonymkode: 2fcb2...792
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Da sender du skriftlig forespørsel til dokumentsenteret ved det aktuelle sykehuset Takk for svar Anonymkode: 2fcb2...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå