Gå til innhold

Fødselsjournal fra 1974?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt et innblikk i min fødselsjournal, men er det mulig tro? Er dette scannet inn fra 1974? Og må jeg fortelle om hvorfor jeg ønsker innblikk til personalet? Har en del fysiske problemer, og ønsker å se om dette var noe jeg hadde fra fødselen av, men ønsker ikke å nevne dette for noen.

Anonymkode: e8740...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må i hvert fall være moren din som ber om den. Det er hennes journal, ikke din.

Anonymkode: 44987...5fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessuten må det jo være gan store fysiske avvik før det er oppdaget ved fødselen slik at det er nevnt i en fødselsjournal.

• Liker 1
Skrevet

Den er sannsynligvis ikke skannet inn, men papirversjonen burde eksistere. Anbefaler at du tar kontakt med dokumentasjonssenteret til det aktuelle sykehuset eller helseforetaket. 

Du trenger ikke å opplyse om hvorfor du ber om innsyn, det er det ingen som har noe med, men dersom moren din fortsatt lever så må du ha hennes samtykke eller fullmakt.

Anonymkode: f7404...dd8

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er ikke fødselen jeg er ute etter. Men undersøkelsen av meg når jeg var født. 

Må jeg ha min mors samtykke da? Vil helst ikke kontakte henne for det. 

Ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke fødselen jeg er ute etter. Men undersøkelsen av meg når jeg var født. 

Må jeg ha min mors samtykke da? Vil helst ikke kontakte henne for det. 

Ts

Ok, da spør du helt enkelt om din egen journal. Da trenger du ingens samtykke, og du trenger heller ikke å oppgi noen grunn. Send en skriftlig henvendelse til dokumentasjonssenteret på sykehuset, eller bruk HelsaMi-appen dersom det brukes der du bor.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, da spør du helt enkelt om din egen journal. Da trenger du ingens samtykke, og du trenger heller ikke å oppgi noen grunn. Send en skriftlig henvendelse til dokumentasjonssenteret på sykehuset, eller bruk HelsaMi-appen dersom det brukes der du bor.

Hvordan får man tilgang til journaler via HelsaMi-appen? Finner ikke journalene mine.

Anonymkode: 2fcb2...792

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan får man tilgang til journaler via HelsaMi-appen? Finner ikke journalene mine.

Da sender du skriftlig forespørsel til dokumentsenteret ved det aktuelle sykehuset

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan sende selve forespørselen via appen :) Jeg har ikke prøvd det selv, men har behandlet mange forespørsler som har kommet via denne appen.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det må i hvert fall være moren din som ber om den. Det er hennes journal, ikke din.

Og dette er bare tull. Man kan få innsyn i sine foreldres journal, og således be om den selv, men man må naturlig nok gjøre dette med en fullmakt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan sende selve forespørselen via appen :) Jeg har ikke prøvd det selv, men har behandlet mange forespørsler som har kommet via denne appen.

Å ja,takk for svar. Skal prøve å sette meg inn i det.

Skrevet
Fjugur skrev (1 time siden):

Da sender du skriftlig forespørsel til dokumentsenteret ved det aktuelle sykehuset

Takk for svar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...