Lillirose Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Har hatt kjæreste siden august, han er veldig hyggelig fyr, snill, støttende og tilbringer mye tid med samtaler. Det som er tema her, at jeg har aldri hatt kjæreste før, og han kommer til meg fra annen kommune, blir her hos meg 4-5 dager hver uke. Reiser på jobb og kommer igjen når han har hjemmekontor, problemet at han bidrar veldig lite med innkjøp av mat og sånt … nesten null… jeg kjører ham fram og tilbake og han har aldri sagt å fylle drivstoff … har aldri tok initiativ å betale for meg verken hjemme eller når vi er ute .. noen ganger han bestiller mat og venter at jeg betaler … jeg syns ikke dette er greit .. siden jeg er aleneforsørger og har masse utgifter… hvordan sier jeg til ham at han bør bidra?? Uten å være uhøflig?? Jeg har gitt ham mye hint om min vanskelig situasjon, men han later som ingenting .
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Det er ikke DU som skal være flau. Det er HAN! Neste gang han vil komme på besøk kan du jo si at du har det trangt økonomisk, så du har dessverre ikke råd til å ha gjester. Og så kan han ta bussen når han kommer. Anonymkode: 87d10...559 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Hva slags slabbedask er det du har funnet deg? Anonymkode: 407b4...68b 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Du må jobbe med to ting, 1: lære å sette sunne grenser 2: lære å si ting rett ut i stedet for å hinte Livet ditt vil bli ENORMT mye bedre så fort du begynner med disse tingene. Du kommer til å oppleve en helt ny verden, jeg har vært der du er, og jeg lot det gå altfor langt. Med flere forskjellige mennesker. Nå føler jeg endelig nok respekt og kjærlighet for meg selv til å føle meg trygg på å sette grenser og være direkte om mine behov! Anonymkode: e98c4...4fe 5 2
lillakamilla Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Bare si rett ut "tar du dette eller? Jeg betalte for "det og det" i sta, veldig fint om vi kan dele likt på utgiftene" på en lett , hyggelig, men bestemt måte 🙂 Han virker jo som en oppegående fyr ellers. Dette bør han ta som en selvfølge uten diskusjon eller uten å bli snurt. Blir han det er det red flag. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Dette gir ikke et så godt signal om hvordan hans maskuline kraft stiller i et langvarig forhold med deg. Kvinner ser ubevisst etter en mann som kan beskytte og ta vare på. Fra naturens side er det mannen som beskytter, da han er fysisk sterkere. Slik har det vært i uminnelige tider. Dette til tross for at vi har kommet langt i likestilling og alt det der nå. Det er biologisk innebygd å se på det som et instinktivt faretegn om mannen unngår å beskytte familien, i moderne tider blir denne beskyttelsen også oversatt til økonomisk styrke/evne. Anonymkode: 407b4...68b 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Kvinner er mer sårbare, de er den myke, feminine kraft, spesielt når det kommer til omsorg for barna. Mor ammer, og har andre innebygde feminine kvaliteter. Det er helt fundamentalt biologiske forskjeller på mann og kvinne. Å mene noe annet er ekstremt kunnskapsløst og ulogisk. Det skal være instinktivt for mannen å ville ta vare på og beskytte mor og barn. En kvinne med barn skal ikke behøve å spørre om dette, eller poengtere det. Da er ikke mannen i kontakt med sin maskuline kraft, og er ubrukelig som ekte familiefar. Svært lite attraktivt og frastøtende, spør du meg. Anonymkode: 407b4...68b 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Han får sex, gratis mat og blir kjørt rundt. Han lever livet. Ingen gir opp det frivillig. Du må sette hardt mot hardt og kutte ned på alt du gir han. Kanskje han har dårligere økonomi enn han gir inntrykk av. Kanskje han har enorm inkassogjeld han betaler ned. Anonymkode: c2602...412 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 lillakamilla skrev (2 timer siden): Bare si rett ut "tar du dette eller? Jeg betalte for "det og det" i sta, veldig fint om vi kan dele likt på utgiftene" på en lett , hyggelig, men bestemt måte 🙂 Han virker jo som en oppegående fyr ellers. Dette bør han ta som en selvfølge uten diskusjon eller uten å bli snurt. Blir han det er det red flag. På hvilken måte virker han som en oppegående fyr synes du? Anonymkode: 8790b...568 3
lillakamilla Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): På hvilken måte virker han som en oppegående fyr synes du? Anonymkode: 8790b...568 Forstår at du stiller det spørsmålet. Jeg vil ikke slå helt ned på ham, uten å kjenne han personlig. Hun beskriver han som sitat: veldig hyggelig fyr, snill, støttende og tilbringer mye tid med samtaler. (For alt vi vet, kan det hende at han sier det hun vil høre) " Pluss at han er i jobb. Ellers syntes jeg det er et dårlig trekk at hun må betale for alt, når hun er eneforsørger og har barn. Sier hun ifra og det fortsatt ikke skjer noen endring, bør hun droppe ham, syntes jeg. Det hadde iallfall vært "no go" hos meg. 1
Bombasi Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 En utrolig flau oppførsel fra en mann. Jeg skjønner ikke at noen menn får til å gjøre dette. Å snylte på kjæresten på helt trivielle ting. Og jeg synes det er rart at du ikke får til å si noe om dette til kjæresten, og går rundt og biter det i deg heller. Dere er jo kjærester. Kommuniserer dere ikke? Er du redd han? Eller hva er greia? Si det som det er. Be han ta mer ansvar for utgiftene dere har sammen. Såpass må han og forholdet deres tåle. Hvis han eller forholdet ikke tåler det, så er det vel kanskje likegreit at det blir avsluttet tidlig? 8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 Hvis han er sånn nå. Tenk hvordan han vil være når dere flytter sammen. Vil du virkelig deg selv så vondt? Ikke invester mer tid på denne fyren. Jo før du avslutter desto bedre tid får du til å starte på nytt med en ny mann. Anonymkode: 1a49a...e94 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 Det er jo bare å si i fra, ta opp temaet. Det som kan skje er at dere får snakket om det og bli enig om den økonomiske delen at ting må spleise på. Han høres jo ut som en fin fyr, med god jobb, kanskje han bare ikke tenker over at det er alltid hun som betaler. Anonymkode: af1ae...ad8 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 Neste gang dere er i butikken. Si på slutten at du må ta en telefon, og går ut i bilen mens han betaler og tar oppi poser. Hvis han sier at han ikke har råd, så sier du at da må han legge varene tilbake, for mat er ikke gratis. Anonymkode: 87d10...559 1 2
Virrevirrevapp Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 Det er ikke lett å ta opp, men du kan spørre hvordan dere skal fordele ting framover og foreslå feks 2 ulike løsninger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 Du sier det rett ut. Det er ikke uhøflig Anonymkode: 5724c...881 3 1 1
Lillirose Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Du sier det rett ut. Det er ikke uhøflig Anonymkode: 5724c...881 Enig, jeg burde gjort det, det skal bli neste gang han kommer 1
AnonymousBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 Altså, burde det ikke komme noe fra han selv snart? Du kan selv prøve å si det direkte, men hvis dere er sammen, så burde det jo ikke være noe big deal. Jeg er i et ganske nytt forhold selv der vi er mest hos meg, og jeg står for det meste av utgifter, men med det så tilbyr han seg jo å dekke de tingene spesielt han er årsaken til. Eksempelvis mat og reise frem og tilbake. 2
exictence Skrevet 21. februar 2023 #19 Skrevet 21. februar 2023 Dette er helt uhørt av ham. Jeg ville sagt at jeg sliter økonomisk, og det vet du. Det blir dessverre for dyrt for meg å betale så mye når du er her. Så hadde jeg forventet at han selv klarer å tenke og si at han skal selvfølgelig betale, også for bensinen når du kjører. Hvis ikke ha selv kommer med det forslaget, er det vel best å avslutte det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #20 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kvinner er mer sårbare, de er den myke, feminine kraft, spesielt når det kommer til omsorg for barna. Mor ammer, og har andre innebygde feminine kvaliteter. Det er helt fundamentalt biologiske forskjeller på mann og kvinne. Å mene noe annet er ekstremt kunnskapsløst og ulogisk. Det skal være instinktivt for mannen å ville ta vare på og beskytte mor og barn. En kvinne med barn skal ikke behøve å spørre om dette, eller poengtere det. Da er ikke mannen i kontakt med sin maskuline kraft, og er ubrukelig som ekte familiefar. Svært lite attraktivt og frastøtende, spør du meg. Anonymkode: 407b4...68b Ikke overdriv. Det er store forskjeller mellom individer ,mer enn mellom kjønnene. Anonymkode: 8c935...432 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå