Gå til innhold

Barnet er sykt og jeg må handle, hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ble nylig alene med barna, og dette er et praktisk spørsmål for hvordsn folk gjør det. 

Nå er det ene barnet mitt sykt med feber og jeg må handle. Skulle egentlig gjør det i går, men utsatte det. 

Alle jeg kjenner er på jobb. Det er snakk om helt essensielle ting som brød, melk og inn til lunsj /middag. 

Oda leverer jo ikke sånn kjapt. 

Er det innafor å ta med ungen på butikken? Innafor å bruke vogn til en seksåring om hun ikke orker å gå? (hun sier forøvrig at vil ut å leke) 

Dere som er alene og må ting, hva gjør dere i slike situasjoner? 

Anonymkode: b1c1a...262

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får mat på døra. Og så må du kunne vente til det. 

Anonymkode: c1f29...0d7

Skrevet

Det er slike anledninger det er greit å ha et reservelager til da. Kan du bake brød? Har du noe du kan lage suppe av? 

Ellers får du noen kjente til å handle for deg, vipps dem penger. 

Anonymkode: 0f09f...0cf

• Liker 4
Skrevet

Er det ingenting i skuffer eller skap eller frys dere kan spise til noen kan hjelpe dere? Hvis ikke er det lurt til en annen gang. 

Har du bil? Kan barnet sitte i bilen mens du løper raskt inn på butikken?

Anonymkode: b7259...490

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt henne med i vogn om hun ikke klarer å gå :)

Jeg har bil, så jeg pleier å kjøre til en liten butikk i nærheten hvor jeg ser bilen selv om jeg er inne på butikken. Også venter barnet/barna i bilen imens jeg løper inn i noen minutter og får med det viktigste 😛

Anonymkode: b6422...ecb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg pleier å ta med barnet på butikken. Han får da velge å gå inn i butikk, eller sitte i bilen med min mobil som selskap. Prøver å legge butikktur til når han er friskeste. Etter paracet etc. Sånn at han orker å være med inn. Min 6åring hadde nektet vogn. 

Anonymkode: 6d432...fa0

• Liker 5
Skrevet

En seksåring kan vel sitte i bilen og vente evt? Om hun vil ut og leke, tenker jeg egentlig at hun kan orke en kjapp tur på butikken. Med mindre det er noen smittsomt, da bør du jo selvsagt ikke dra med barnet inn.

Oda har gratis levering de første mnd dersom du bor i et område de leverer.

Anonymkode: a1252...db6

• Liker 13
Skrevet

Meny kan levere samme dag, så lenge tidspunktene ikke er fulle. 

Anonymkode: 2a5e2...e01

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde gitt Paracet og tatt med på butikken når den virket😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dersom denne butikkturen ikke tar lenger enn 20-25 min så kan ungen være igjen hjemme og vente.. 6 åringer er store nok til å gå til skolen alene på trygge strekninger, og en liten stund hjemme mens de venter burde de også klare. 

Anonymkode: 9d7a8...1ed

• Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er slike anledninger det er greit å ha et reservelager til da. Kan du bake brød? Har du noe du kan lage suppe av? 

Ellers får du noen kjente til å handle for deg, vipps dem penger. 

Anonymkode: 0f09f...0cf

Jeg har akkurat flytta, så gjær har jeg ikke. Kan bake og klarer som oftest ting selv, men det er ikke akkurat fullt i skapene nå.. :)

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ingenting i skuffer eller skap eller frys dere kan spise til noen kan hjelpe dere? Hvis ikke er det lurt til en annen gang. 

Har du bil? Kan barnet sitte i bilen mens du løper raskt inn på butikken?

Anonymkode: b7259...490

Jeg har bil ja. Har aldri latt henne sitte alene i bilen før, men det kunne vært en ide. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meny kan levere samme dag, så lenge tidspunktene ikke er fulle. 

Anonymkode: 2a5e2...e01

Gjør de det? Da skal jeg sjekke det ut. Takk 

• Liker 1
Skrevet

Ta henne med på butikken, og gjør det du kan for at handleturen blir så rask som mulig (planlegge på forhånd, liste etter hvor ting står i butikken etc.). Blir hun for sliten underveis, kan hun sitte i handlevogna. Men du bør planlegge for at du har fått tak i det du trenger innenfor vinduet av hva du tror barnet ditt orker. 

Anonymkode: 43c83...c56

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dersom denne butikkturen ikke tar lenger enn 20-25 min så kan ungen være igjen hjemme og vente.. 6 åringer er store nok til å gå til skolen alene på trygge strekninger, og en liten stund hjemme mens de venter burde de også klare. 

Anonymkode: 9d7a8...1ed

Hun har akkurat fylt seks og går i bhg. Hun er ikke særlig moden for alderen, aldri vært hjemme alene før heller. Og det tar mer enn 20 min fordi jeg har en toåring også som skal bli med.

Wilma89 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gitt Paracet og tatt med på butikken når den virket😊

Vurderer det å, takk ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei. Jeg ble nylig alene med barna, og dette er et praktisk spørsmål for hvordsn folk gjør det. 

Nå er det ene barnet mitt sykt med feber og jeg må handle. Skulle egentlig gjør det i går, men utsatte det. 

Alle jeg kjenner er på jobb. Det er snakk om helt essensielle ting som brød, melk og inn til lunsj /middag. 

Oda leverer jo ikke sånn kjapt. 

Er det innafor å ta med ungen på butikken? Innafor å bruke vogn til en seksåring om hun ikke orker å gå? (hun sier forøvrig at vil ut å leke) 

Dere som er alene og må ting, hva gjør dere i slike situasjoner? 

Når jeg virkelig må handle så setter jeg barnet/barna i handlevogna og tar med meg det jeg må ha. Jeg er alene med to stk under 5 år. Det er sjeldent jeg får hjelp nær de er syke, besteforeldre er enten på jobb eller redde for smitte 

Anonymkode: 31ed6...f75

• Liker 2
Skrevet

Ellers, har du godt samarbeid med far så kan jo han være med barnet etter jobb så du får handlet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg virkelig må handle så setter jeg barnet/barna i handlevogna og tar med meg det jeg må ha. Jeg er alene med to stk under 5 år. Det er sjeldent jeg får hjelp nær de er syke, besteforeldre er enten på jobb eller redde for smitte 

Hun synes nok det er gøy å sitte i handlevogna. Så får friste med det 😅 

• Liker 2
Skrevet

En 6-åring kan være hjemme alene mens du drar på butikken. 

Anonymkode: bcfc3...d79

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ellers, har du godt samarbeid med far så kan jo han være med barnet etter jobb så du får handlet. 

Jeg vet at han hadde stilt opp. Han bor halvannen time unna. Han sliter litt med ryggen om dagen, så vil ikke hefte ham, men vurderer å Ringe han om han har en god dag. 

• Liker 1
Skrevet

En 6-åring kan være hjemme alene mens du drar på butikken. 

Anonymkode: bcfc3...d79

Nei. Ikke denne seksåringen.. Kanskje bør begynne å øve på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...