AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Vil det da være noen vits å investere i? Det koster jo litt. Anonymkode: 05d82...183
Mt3 Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Om han ikke er villig til å prate ellers så vil neppe noen kort med spørsmål gjøre susen, de vil vel helst samle støv vil jeg tro. Så da må en heller finne egne måter å få snakket på, hjelper det å gå turer sammen og snakke om ting en ser rundt seg for så å dra inn litt seriøse ting innimellom? Problemet ligger ofte i måten vi prøver å kommunisere på, vi damer bruker gjerne laaange forklarende setninger og da får menn med seg halvparten max. 5
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Hvis du har et behov eller ønske om å prate med, og føler dere trenger et verktøy, så er det verdt et kjøp. Hvis han ikke klarer å oppføre seg som en voksen og god partner, og prate med deg så sier det egentlig sitt. Dere er jo kjærester. Hvis du har behov for å prate litt, så må han bare ta seg sammen. Slutt å behandle menn som barn, så kanskje de slutter å oppføre seg som barn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Mt3 skrev (2 minutter siden): Om han ikke er villig til å prate ellers så vil neppe noen kort med spørsmål gjøre susen, de vil vel helst samle støv vil jeg tro. Så da må en heller finne egne måter å få snakket på, hjelper det å gå turer sammen og snakke om ting en ser rundt seg for så å dra inn litt seriøse ting innimellom? Problemet ligger ofte i måten vi prøver å kommunisere på, vi damer bruker gjerne laaange forklarende setninger og da får menn med seg halvparten max. Han har aldri likt å snakke om ting. Alt som omhandler sorg eller vonde følelser blokkerer han inne. Det gjorde han da moren døde, da kompisen tok livet sitt, og nå når vi sliter i ekteskapet. Det er hans måte å takle sorg på. Du har nok rett, noen kort med spørsmål på vil nok ikke åpne han. Ts Anonymkode: 05d82...183
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (59 minutter siden): Hvis du har et behov eller ønske om å prate med, og føler dere trenger et verktøy, så er det verdt et kjøp. Hvis han ikke klarer å oppføre seg som en voksen og god partner, og prate med deg så sier det egentlig sitt. Dere er jo kjærester. Hvis du har behov for å prate litt, så må han bare ta seg sammen. Slutt å behandle menn som barn, så kanskje de slutter å oppføre seg som barn. Vi MÅ prate nå, ellers ryker det. Jeg føler toget har sporet av, jeg forsøker å kommunisere med han, men han sitter der bare mutt med armene i kors. Etter å ha «hørt» på det jeg har på hjertet, reagerer han enten med å gå, eller å klikke. Parterapi nekter han. Ts Anonymkode: 05d82...183
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi MÅ prate nå, ellers ryker det. Jeg føler toget har sporet av, jeg forsøker å kommunisere med han, men han sitter der bare mutt med armene i kors. Etter å ha «hørt» på det jeg har på hjertet, reagerer han enten med å gå, eller å klikke. Parterapi nekter han. Ts Anonymkode: 05d82...183 Høres ut som en sjarmerende type. Nei huff... Høres slitsomt ut, og synes du er svært tålmodig som holder ut. Jeg hadde ikke klart å være med et menneske som blir mutt og setter seg med armene i kors, når jeg prøver å ha en samtale. Jeg mener jo at det er et minimum at man skal stille opp for sin partner. Så selv om han ikke har behov for mer kommunikasjon, så har jo du det. Og da bør han skjerpe seg. Jeg synes det er så rart å høre om at slike mennesker finnes. Men de gjør jo tydeligvis det. Jeg hadde gått og funnet meg en oppegående person 😕 2
billie833111 Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vi MÅ prate nå, ellers ryker det. Jeg føler toget har sporet av, jeg forsøker å kommunisere med han, men han sitter der bare mutt med armene i kors. Etter å ha «hørt» på det jeg har på hjertet, reagerer han enten med å gå, eller å klikke. Parterapi nekter han. Ts Anonymkode: 05d82...183 Jeg ville sendt han linken til kortene og skrevet "vi merker begge at vi sliter i ekteskapet, men min intensjon er å jobbe for å fikse det. Jeg forstår at det er vanskelig for deg å snakke om ting, men det er dessverre nødvendig for å få samlivet på rett kjøl. Tror du disse kortene kan hjelpe og er du isåfall åpen for å prøve dem med meg?" 5 1
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 billie833111 skrev (4 minutter siden): Jeg ville sendt han linken til kortene og skrevet "vi merker begge at vi sliter i ekteskapet, men min intensjon er å jobbe for å fikse det. Jeg forstår at det er vanskelig for deg å snakke om ting, men det er dessverre nødvendig for å få samlivet på rett kjøl. Tror du disse kortene kan hjelpe og er du isåfall åpen for å prøve dem med meg?" Og nei er ikke akseptabelt svar uten at han foreslår en alternativ taktikk. (Mener jeg 🙂) 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 1 minutt siden, c_buk said: Og nei er ikke akseptabelt svar uten at han foreslår en alternativ taktikk. (Mener jeg 🙂) Det er et akseptabelt svar, men da indikerer hans svar at han ikke ønsker å jobbe med forholdet, ergo er skilsmisse neste steg. Anonymkode: eb46a...18e 7
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et akseptabelt svar, men da indikerer hans svar at han ikke ønsker å jobbe med forholdet, ergo er skilsmisse neste steg. Anonymkode: eb46a...18e God presisering 😉
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 Sende link med tilhørende tekst? Stakkars fyr. Tenk å bli behandlet sånn. Fyren sliter med å snakke om vonde ting, så skal en link med spørsmål liksom løse opp? Om han ikke vil så er det skilsmisse. Poff borte. Nydelig prat på neste venninnetreff. "han ville ikke kjøpe fuelbox, så nå er vi skilt".. "flott valg Turid, du fortjener en mann som vil ha fuelbox" Foreslår heller at dere begge to leser boken "menn er fra mars, kvinner er fra venus" og ikke gi opp å snakke sammen!! Erstatt ordet "men" med noe annet. F. Eks "samtidig" Ikke ha lange spørsmål med utfyllende forklaringer på spørsmålet, inkl svaralternativ. De kjipeste samtaler er de som handler utelukkende om å finne svar på ting. Anonymkode: 63369...358 1 2
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sende link med tilhørende tekst? Stakkars fyr. Tenk å bli behandlet sånn. Fyren sliter med å snakke om vonde ting, så skal en link med spørsmål liksom løse opp? Om han ikke vil så er det skilsmisse. Poff borte. Nydelig prat på neste venninnetreff. "han ville ikke kjøpe fuelbox, så nå er vi skilt".. "flott valg Turid, du fortjener en mann som vil ha fuelbox" Foreslår heller at dere begge to leser boken "menn er fra mars, kvinner er fra venus" og ikke gi opp å snakke sammen!! Erstatt ordet "men" med noe annet. F. Eks "samtidig" Ikke ha lange spørsmål med utfyllende forklaringer på spørsmålet, inkl svaralternativ. De kjipeste samtaler er de som handler utelukkende om å finne svar på ting. Anonymkode: 63369...358 Ideelt sett trenger ingen fuelbox. Men dette er en mann som ikke klarer å te seg som en voksen. Da må slike "leker" til. Eller mener du at utovertiss mellom beina kvalifiserer til å ikke bli stilt krav til som et oppegående menneske? 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (3 timer siden): Eller mener du at utovertiss mellom beina kvalifiserer til å ikke bli stilt krav til som et oppegående menneske? Oppegående mennesker med alle typer tiss, kan få problemer her i livet. Ts kan fortelle hva hun ønsker, og gjerne oppfordre mannen til å søke hjelp, men til syvende og sist er det hun som må ta konsekvensen av å ikke få dekket sine behov, i forholdet. Anonymkode: 0681d...0da
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (3 timer siden): Ideelt sett trenger ingen fuelbox. Men dette er en mann som ikke klarer å te seg som en voksen. Da må slike "leker" til. Eller mener du at utovertiss mellom beina kvalifiserer til å ikke bli stilt krav til som et oppegående menneske? HÆ? Utovertiss? Vel... Jeg er oppdradd i 70 tallets idealer. Min mor mente at om jeg gråt var jeg en pingle. min far mente at jubel og klemming hørte til når fotballaget hans vant eller kanskje skoret. Som voksen har jeg lært meg at dette er bare tull. Men en tro meg, å endre dette inni hodet var ikke gjort over natten. Han trenger hjelp til å endre dette. Mener du at å sende melding i messenger med link til fuelbox er god kommunikasjon? Snakk sammen!!! Ikke hold på det barnslige fjaset med å sende meldinger... Utovertiss? I alle dager? Er du 12 år? Anonymkode: 63369...358
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): HÆ? Utovertiss? Vel... Jeg er oppdradd i 70 tallets idealer. Min mor mente at om jeg gråt var jeg en pingle. min far mente at jubel og klemming hørte til når fotballaget hans vant eller kanskje skoret. Som voksen har jeg lært meg at dette er bare tull. Men en tro meg, å endre dette inni hodet var ikke gjort over natten. Han trenger hjelp til å endre dette. Mener du at å sende melding i messenger med link til fuelbox er god kommunikasjon? Snakk sammen!!! Ikke hold på det barnslige fjaset med å sende meldinger... Utovertiss? I alle dager? Er du 12 år? Anonymkode: 63369...358 Ts har skrevet at hun har prøvd og at han er mutt og sitter med armene i kors. Hun har, så vidt jeg kan se, også foreslått parterapi/profesjonell hjelp. Dette nekter han. Dette leder til følgende. Nei, jeg synes ikke det er god kommunikasjon, men når alt annet feiler så må man av og til ty til dårlige metoder. At det kan være vanskelig å kommunisere for noen er jo greit det. Men å da nekte hjelp er bare barnslig. I bunn og grunn høres det ut som ts bare bør dra. Det virker å være relativt normalt å tenke at man er unnskyldt fra å skulle kommunisere bare fordi man er mann. Og alle vet at barske menn ikke snakker om følelser (ironi). Å være mann er ingen unnskyldning for å ikke være et godt og balansert menneske. (Bedre at jeg skrev det slik enn å banalisere det med "utovertiss"?) 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (1 time siden): Ts har skrevet at hun har prøvd og at han er mutt og sitter med armene i kors. Hun har, så vidt jeg kan se, også foreslått parterapi/profesjonell hjelp. Dette nekter han. Dette leder til følgende. Nei, jeg synes ikke det er god kommunikasjon, men når alt annet feiler så må man av og til ty til dårlige metoder. At det kan være vanskelig å kommunisere for noen er jo greit det. Men å da nekte hjelp er bare barnslig. I bunn og grunn høres det ut som ts bare bør dra. Det virker å være relativt normalt å tenke at man er unnskyldt fra å skulle kommunisere bare fordi man er mann. Og alle vet at barske menn ikke snakker om følelser (ironi). Å være mann er ingen unnskyldning for å ikke være et godt og balansert menneske. (Bedre at jeg skrev det slik enn å banalisere det med "utovertiss"?) Ja. Utovertiss er umodent og oppleves som nedlatende fordi jeg er mann. Det jeg reagerer på er at du gir meg meninger jeg ikke har, ved å stille tåpelige spørsmål. Selvfølgelig må fyren på banen om han vil redde ekteskapet sitt. Jeg har jo ikke ment noe annet. Poenget er hvordan jeg ville gjort det. Pluss at ditt budskap druknet i å bruke "utovertiss" i stedet for "voksen" ,itillegg til å blande inn kjønn. Jeg kjenner mange kvinner jeg som jeg absolutt ikke opplever er stand til å ha en god samtale om følelser, men det er jo ikke det samme som at du og andre kvinner er slik. Fuelbox er konge det. Bruker det i terapi med pasienter jeg, ofte. Det er jo ikke fuelbox som er problemet. Det er jo måten en eller annen foreslo å tvinge fuelbox på fyren som er problemet. Han liker ikke å snakke om følelser. Da ville jeg snakket om å snakke om følelser. "hvorfor liker du ikke å snakke om følelser?" holde fokus på det. Vi kunne gjerne spilt rollespill rundt dette her. Så tipper jeg at du hadde klart å se forbi at jeg er mann, og faktisk klart å se at jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Anonymkode: 63369...358 2
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #17 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Utovertiss er umodent og oppleves som nedlatende fordi jeg er mann. Det jeg reagerer på er at du gir meg meninger jeg ikke har, ved å stille tåpelige spørsmål. Selvfølgelig må fyren på banen om han vil redde ekteskapet sitt. Jeg har jo ikke ment noe annet. Poenget er hvordan jeg ville gjort det. Pluss at ditt budskap druknet i å bruke "utovertiss" i stedet for "voksen" ,itillegg til å blande inn kjønn. Jeg kjenner mange kvinner jeg som jeg absolutt ikke opplever er stand til å ha en god samtale om følelser, men det er jo ikke det samme som at du og andre kvinner er slik. Fuelbox er konge det. Bruker det i terapi med pasienter jeg, ofte. Det er jo ikke fuelbox som er problemet. Det er jo måten en eller annen foreslo å tvinge fuelbox på fyren som er problemet. Han liker ikke å snakke om følelser. Da ville jeg snakket om å snakke om følelser. "hvorfor liker du ikke å snakke om følelser?" holde fokus på det. Vi kunne gjerne spilt rollespill rundt dette her. Så tipper jeg at du hadde klart å se forbi at jeg er mann, og faktisk klart å se at jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Anonymkode: 63369...358 Mye sinne over ett ord. Men jaja. Enig angående din fremgangsmetode, men slik jeg forstår ts har hun forsøkt å få han i prat flere ganger. PS. Er mann selv, og synes det er rart at du føler deg truffet av at mange på KG tydeligvis har menn som ikke kan kommunisere og at det nesten er fasit at det bare er sånn. Personlig kjenner jeg kun til én slik mann. Så jeg vet ikke hvor man finner disse menneskene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (1 time siden): Mye sinne over ett ord. Men jaja. Enig angående din fremgangsmetode, men slik jeg forstår ts har hun forsøkt å få han i prat flere ganger. PS. Er mann selv, og synes det er rart at du føler deg truffet av at mange på KG tydeligvis har menn som ikke kan kommunisere og at det nesten er fasit at det bare er sånn. Personlig kjenner jeg kun til én slik mann. Så jeg vet ikke hvor man finner disse menneskene. Der kom den igjen... Føler meg truffet? Du er god på å gi meg meninger og følelser jeg ikke har. Du er forøvrig elendig på å argumentere for deg. At du mener at det er smart å sende melding på messenger med link til en fuelbox sier sitt. Sikkert derfor du ikke klarer å kommunisere med andre mannfolk. Vi liker ikke å bli belært på messenger av folk som sitter i samme sofa. Det tror jeg forøvrig gjelder kvinner og. Anonymkode: 63369...358
c_buk Skrevet 21. februar 2023 #19 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der kom den igjen... Føler meg truffet? Du er god på å gi meg meninger og følelser jeg ikke har. Du er forøvrig elendig på å argumentere for deg. At du mener at det er smart å sende melding på messenger med link til en fuelbox sier sitt. Sikkert derfor du ikke klarer å kommunisere med andre mannfolk. Vi liker ikke å bli belært på messenger av folk som sitter i samme sofa. Det tror jeg forøvrig gjelder kvinner og. Anonymkode: 63369...358 Du ser selv det komiske i at du ilegger meg meninger jeg ikke har uttrykt (snarere tvert imot) i samme innlegg som du beskylder meg for å gjøre det samme. Men siden du tydeligvis er en typisk mannen til KG-bruker så kan jeg godt kommunisere enda tydelig til deg. Det er en dårlig ide å sende en melding på messenger med lenke til Fuelbox. Man bør heller prate sammen. Der. Misforstå den du 😉 Og du er fortsatt litt vel hissig. Jeg svarer deg gjerne videre, men da kun om du roer ned tonen litt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #20 Skrevet 21. februar 2023 c_buk skrev (9 minutter siden): Du ser selv det komiske i at du ilegger meg meninger jeg ikke har uttrykt (snarere tvert imot) i samme innlegg som du beskylder meg for å gjøre det samme. Men siden du tydeligvis er en typisk mannen til KG-bruker så kan jeg godt kommunisere enda tydelig til deg. Det er en dårlig ide å sende en melding på messenger med lenke til Fuelbox. Man bør heller prate sammen. Der. Misforstå den du 😉 Og du er fortsatt litt vel hissig. Jeg svarer deg gjerne videre, men da kun om du roer ned tonen litt. Flott at du forstår at det er kjipt å bli tillegnet meninger man ikke har, med konkret eksempel! Min kone er ikke på KG. Hun synes jeg er teit som henger her. Men jeg er en enkel fyr, som finner glede av det. Men her er du igjen ute med synsing og fasong om ting som bare er barnslig. Men til ts. Det er vanskelig å gi deg råd her. Kjenner jo ikke mannen din. Samtidig så er det bra at du prøver, og gir han mulighet til å snakke om ting. Parterapi er skummelt som fy. Men ikke gi opp! Nesten som å tvinge ungdom til å snakke. "hvordan gikk det i dag?" "bra" da er det bare å gønne på. "hvorfor er det bra" "hvorfor er det bra at det skjedde" spør om ja/nei spørsmål. Så prøver du å få han til å utdype det etterpå. Speile han på det han sier. "Du sa det gikk bra i dag" om han endrer svaret da, så spør du hvorfor han ikke svarte ærlig. Anonymkode: 63369...358
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå