Gå til innhold

Meningsløs samtale med behov for bekreftelse og anerkjennelse. Hadde du blitt glad for disse komplimentene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor han er sammen med meg. Vi har vært samboere i flere år, men vi krangler en god del. Helgen var intet unntak.

Ikke én gang har jeg fått et kompliment som varmer, men jeg har gitt han mange selv. Jeg vet hva jeg liker ved han som person og som kjæreste. Personlighetstrekk jeg setter pris på som loyalitet, pålitelighet, kreativitet osv osv. Han er flink til mange konkrete ting også, men legger ikke ut om det her.

Etter krangelen ba jeg han komme med noen konkrete ting han liker ved meg, feks noe jeg er flink til. Han kom ikke på en eneste ting. Jeg spurte om jeg feks. er flink med hunden. Svaret var " du er flink med hunden, bortsett fra på morgenen fordi den luftes sent". Det tok tid og han sa " jeg liker å komme hjem til deg etter jobb, møte hunden som logrer, bortsett fra de siste årene fordi det bare blir kjipere og kjipere stemning" . 

Dette var komplimentene jeg fikk. Han tenkte en evighet, men kom ikke på noe som helst. Det ble vel heller en bekreftelse på det jeg frykter, at jeg kunne vært hvem som helst. 

Folk forandrer seg ikke. Han vil alltid være den han er, og jeg vil være den jeg er med mine behov som ikke blir møtt. Jeg har bare gitt opp. Jeg trengte én eneste bekreftelse. At han i det hele tatt liker meg som mer enn en tilfeldig bekjent. Det fikk jeg ikke!  Det minnet mer om innbakt kritikk.

Jeg er lei av å være den som sier unnskyld, som prøver å snakke om årsaken til kranglene. Jeg er lei av å føle meg som hvem som helst han tilfeldigvis bor med som han helst skulle tilbragt mindre tid med fordi han trenger mer space, som tar seg best ut når hun holder kjeft. 

Tanker?

Anonymkode: b4ee4...04a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hvis dette er slik du føler det og du vet at det ikke møter dine behov, så bør du jo bare avslutte så fort som mulig. Hver dag er en dag du kaster bort hvis ikke? 

Anonymkode: 8401c...4f3

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet

Nei, jeg forstår ikke hvorfor DU er sammen med han. Er det dårlig selvtillit? Frykt for å være alene? Dette her er jo helt jævlig! 

Anonymkode: 28498...b66

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Men, jeg må si... Like etter en krangel er jo ikke akkurat beste tidspunkt å be om komplimenter generelt sett... Og hvertfall ikke fra en mann som ikke har til vane å gi komplimenter ellers 😕

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker at forholdet deres er i fare når han ikke kommer på noen ting. Det var kanskje ekstra vanskelig å kreve komplimenter rett etter en krangel.

Det blir litt rart når du nærmest forteller hvilke kompliment du vil ha. Han får kanskje så mye kompliment at han ikke ser verdien av det. Kanskje han føler seg litt for trygg.

Du kan kanskje gå mer rett på sak og si at du blir redd og usikker av å ikke få bekreftelse, så får han finne ut selv hvordan han vil gi den bekreftelsen. Det blir sikkert bedre hvis han ikke gjør det på kommando.

Anonymkode: 13e9e...5ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men, jeg må si... Like etter en krangel er jo ikke akkurat beste tidspunkt å be om komplimenter generelt sett... Og hvertfall ikke fra en mann som ikke har til vane å gi komplimenter ellers 😕

Jeg ventet derfor i 2 dager til vi var rolige...

TS

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ventet derfor i 2 dager til vi var rolige...

TS

Det er vel mer at han er blitt mer likegyldig til forholdet slik som det er nå.  Er ikke så lett å hoste opp komplimenter på kommando om det ikke er noe en bruker tid på ellers å tenke på.

Anonymkode: 58572...dd3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel mer at han er blitt mer likegyldig til forholdet slik som det er nå.  Er ikke så lett å hoste opp komplimenter på kommando om det ikke er noe en bruker tid på ellers å tenke på.

Anonymkode: 58572...dd3

Det kan sikkert hende. Sårt var det. Bare det at han aldri tenker på dette er jo i min verden rart. Men menn er kanskje mer " hun er fin foran og bak" så da er vi kjærester🙄 Jeg er bare så skuffet og lei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at forholdet deres er i fare når han ikke kommer på noen ting. Det var kanskje ekstra vanskelig å kreve komplimenter rett etter en krangel.

Det blir litt rart når du nærmest forteller hvilke kompliment du vil ha. Han får kanskje så mye kompliment at han ikke ser verdien av det. Kanskje han føler seg litt for trygg.

Du kan kanskje gå mer rett på sak og si at du blir redd og usikker av å ikke få bekreftelse, så får han finne ut selv hvordan han vil gi den bekreftelsen. Det blir sikkert bedre hvis han ikke gjør det på kommando.

Anonymkode: 13e9e...5ca

Jeg har sagt alt jeg kan si. Monolog på monolog med han. Kommer en mann og gir meg komplimenter nå, er jeg sikkert solgt. Jeg er sårbar og trenger å bli sett. Må føle meg bra.

Takk for svar 

TS

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sagt alt jeg kan si. Monolog på monolog med han. Kommer en mann og gir meg komplimenter nå, er jeg sikkert solgt. Jeg er sårbar og trenger å bli sett. Må føle meg bra.

Takk for svar 

TS

Har du forsøkt å si hva du føler og hva du trenger i korte, konsise beskjeder i stedet for monologer? Det har ofte langt bedre suksessrate med menn. Mange kvinner har en tendens til å drukne den viktige information i et hav av følerier, og mange menn som ikke er følelsesmessig anlagt, vil føle seg overveldet av det. 

Altså for eksempem "jeg føler meg ikke sett og jeg har et behov for mer komplimenter. Er det noe du kan og ønsker å møte meg på?". 

Hvis du har forsøkt det, hvordan responderer han på det? 

• Liker 2
Skrevet

Viser han kjærlighet på andre måter? Noen er lite verbale, men viser ved omsorg i handlinger. Eller gode blikk og kjærtegn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar 

TS

At din samboer ikke får deg til å føle deg bra, er mer enn god nok grunn til å avslutte dette forholdet.

Anonymkode: cfe42...4bc

• Liker 1
Skrevet

Det jeg lurer på er hvem/hva som får dere til å krangle så mye?

• Liker 2
Skrevet

Hvor godt man liker noen er jo veldig situasjonsbetinget. Det er ikke sånn at det står skrevet i stein at man liker noen, og så liker man den personen alltid og uansett.  Selvfølgelig liker han deg ikke når han kommer hjem til kjip stemning. Hvordan skal han kunne like deg hvis han forbinder deg med kjip stemning? De tingene han sier og ikke sier er så klart farget av hvordan han opplever det å være sammen med deg i øyeblikket. Men ikke det heller er skrevet i stein.

Anonymkode: 28db5...a92

• Liker 2
Skrevet

At han ikke bruker å gi komplimenter og ikke er god komplimenter er absolutt ingen unnskyldning for å ikke klare å finne noen komplimenter ved deg, som liksom skal være kjærligheten hans. 

Virker som om at han bruker hersketeknikker mot deg, og det helt bevisst.

Du kan umulig ha det bra i dette forholdet... Ikke la 2 gode dager i uka gjøre opp for 5 dårlige dager! 

Skrevet

Dette forholdet hadde vært altfor lite givende og kjærlighetsfullt for meg. Høres mer ut som at dere bare er sammen fordi dere har grodd fast og ikke fordi noen av dere egentlig ønsker det. Dette hadde fått meg til å gå

Anonymkode: 00325...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at hvis dette er slik du føler det og du vet at det ikke møter dine behov, så bør du jo bare avslutte så fort som mulig. Hver dag er en dag du kaster bort hvis ikke? 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, jeg forstår ikke hvorfor DU er sammen med han. Er det dårlig selvtillit? Frykt for å være alene? Dette her er jo helt jævlig! 

Anonymkode: 28498...b66

Dette! 

Hvorfor er forholdet kun hans ansvar igjen?? 

Anonymkode: c1bef...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette! 

Hvorfor er forholdet kun hans ansvar igjen?? 

Anonymkode: c1bef...f74

Hvordan i granskauen får du det til å bli at forholdet "kun er hans ansvar"? Av og til er det helt ubegripelig hvordan folk velger å lese innlegg her inne.  Å avslutte et forhold gjøres ikke på et blunk eller ved en uoverveid beslutning. Akkurat nå er sikkert TS i en prosess hvor hun forsøker å gjøre en vurdering av situasjonen, lufter tanker og følelser og kanskje hun lander på en beslutning etter hvert. Skulle tro enkelte her ikke har noe erfaring med å være menneske i det hele tatt når de forholder seg til komplekse og dyptgripende problemstillinger som om de gjør en vurdering av et par hullete sokker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får lite annerkjennelse fra han generelt, og etter stadige flere krangler har en del av deg begynt å lure på om han egentlig liker deg? Du spør om han kan si noe fint til deg, kanskje en måte å deg selv om at han liker deg om han kan si noe fint. Men.... han klarer det ikke, ikke egentlig.

Det eneste du har igjen er vel å spørre rett ut om han har følelser for deg. Men egentlig høres det ut som forholdet egentlig er over. Han har ikke de sterke følelsene. Du er noe han tar for gitt der han ikke en gang later som om han liker deg ekstra godt.

Det er synd når det skal ende sånn, håper ting ordner seg for deg etterhvert

Skrevet

Komplimenter er tydeligvis ikke hans kjærlighetsspråk. Han forstår vel ikke hvor viktig det er for deg. Hvordan er han ellers? Utrykker han kjærlighet via kjærtegn/sex/intimitet, via tjenester, gaver eller setter han av mye tid til deg? Om han utrykker kjærlighet til tross for mangel på komplimenter så er det et håp. Om han ikke utrykker noen form for kjærlighet så er han enten lei forholdet, stresset eller deppa. Kommunikasjon er viktig. 

Anonymkode: 48dab...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...