Gå til innhold

Hva kan man gjøre selv, for å få solgt huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har megler, som jo har ansvar for annonse og setter opp visning. Men hva kan vi gjøre? Vi deler på sosiale medier. Bør vi legge lapper i postkasser? Er det annet vi kan gjøre?

Anonymkode: 7c518...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har megler, som jo har ansvar for annonse og setter opp visning. Men hva kan vi gjøre? Vi deler på sosiale medier. Bør vi legge lapper i postkasser? Er det annet vi kan gjøre?

Anonymkode: 7c518...3ee

Lapper i postkassen når man skal selge har jeg aldri hørt om. Noen kjør det når man ønsker å kjøpe i et bestemt nabolag. De som skal kjøpe sjekker vel Finn.no. 

Det du kan gjøre selv er å sørge for å ha en annonse som skiller seg ut på en positiv måte. Hvis man ikke er så god på interiør kan det lønne seg å bruke salgsstyling. Ellers gjelder de sedvanlige rådene.

Rydd! Få gjerne hjelp av en venninne til å se hva som må vekk. Jeg ser stadig salgsobjekter hvor selger sikkert mener det er ryddig, fordi det er ryddigere enn det bruker å være. Men man blir blind på eget rot.

Vask vinduer. Skitne vinduer trekker ned inntrykket og stjeler lys. Har du glassrekkverk på verandaen så vask dette også. Det er det mange som glemmer.

Husk at boligen skal være et blankt lerret for fremtidige kjøpere. Det er ikke sikkert de har samme smak som deg. Har du sansen for sterke farger osv, så kan det være lurt å dempe disse.

En ting jeg ser ofte er rotete senger. Har poden Spiderman-sengetøy, så er dette tiden for å legge vekk det. Velg diskret sengetøy som matcher rommet. Sengeteppe er aldri feil...

Anonymkode: a5378...7f4

• Liker 3
Skrevet

Lapper i postkassa her ser jeg knapt på før jeg kaster de. 

Har dere kjøpt plassering på Finn? 
Kjøpt annonser andre steder, som lokalaviser? 

Har dere hatt mange visninger uten salg? 

• Liker 1
Skrevet

Har dere fått plakater til å henge på huset? Og står meglers telefonnummer på plakatene? Jeg vet om flere som går turer i områder der de er interesserte i å bo og ser etter slike plakater.

Tenk litt på hvordan huset ser ut utenfra. Pass på å måke snø og holde det ryddig ute. Få vekk julelys og annen julepynt hvis det fremdeles henger noe ute, eller i det minste slå av lysene. Fjern tilhenger(e), båt, delebil(er) osv for å vise hvor stor plass det egentlig er til parkering.

Anonymkode: 8ab56...fa5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...