AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Anita Krohn Traaseth tidligere leder for Innovasjon Norge har kommet med et nytt klesmerke for kvinner som ønsker å signalisere at de tør å stikke seg frem. Dette ved å bruke blant annet sterke farger. Er selv fan av sterke farger og synes det er tøft med folk som tør å stikke ut. Nå er jeg sykepleier så er hverken karrierekvinne eller en som kan kle meg som jeg vil på jobb. Men driver noen av karrierekvinnene her med power dressing? Og ville dere gått på jobb i antrekkene Krohn selger? Anonymkode: e177a...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Lenke til artikkelen hvor Min Mote intervjuer Anita Krohn Traaseth. https://www.minmote.no/nyheter/a/kEmlLk/anita-krohn-traaseth-lanserer-eget-klesmerke-viktig-aa-lage-noe-som-passer-flere?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row14_pos1&utm_medium=dre-63f3b61a46fe41f0a322e5ec Anonymkode: e177a...0c0
Maestro Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Har én ting og si til de klærne ; oisann. 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Bruker kun Thousand Island dressing, den er best til salater og grillmat. Anonymkode: 30690...78d 10 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Jeg driver ikke med SÅNN power dressing. men jeg fikk et tips av en venninne av min mor for noen år siden, når jeg begynte i en bra jobb i et mannsdominert miljø (advokatselskap), at hun fikk selvtillit gjennom å kjøre råelegant undertøy og hæler. Og det funker for meg og min selvtillit/selvfølelse. Så her er det gjerne både blonder, stayups og strømpeholdere under de ellers pene, men lite utfordrende, jobbantrekkene, særlig om jeg har dager med presentasjoner eller møter med hvor jeg virkelig må prestere. Anonymkode: 1ef63...6d4 4 1
Gjest Ballongfrue Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Hvis man jobber som kvinne i et mannsdominert miljø og spesielt hvis man vil klatre karrierestigen er måten man kler seg på veldig viktig. Har selv vært veldig bevisst på hvordan jeg kler meg i møter med kunder o.l. Vet ikke helt om kolleksjonen til Anita er helt for meg, men å stikke seg litt mer ut enn vanlig business-casual er essensielt. Det er vanskelig å bli lagt merke til om man går med.jeans og lusekofte. Dette gjelder.menn også for øvrig. Det som funker for meg er høye hæler, en stilig, men utfordrende stil. Gjerne bruk kjente, men eksklusive merker som setter spor. Ikke noe juggel, store ringer, stor ørepynt etc. Mange vil ikke at klær skal ha noe å si, men det gjør faktisk det.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Jeg er ikke karrierekvinne akkurat, men driver ENK og styrer min egen hverdag. Jeg er meget klesbevisst og har etter hvert erfart at snitt og materialer har veldig mye å si for hvordan jeg føler meg. Jeg kler meg alltid såkalt pent, med klær i silke, kasjmir, ull, lin og innimellom bomull, aldri syntetiske stoffer, og sko med lærsåler når det er tørt nok til det. Jeg bruker stort sett ensfargede (og helst på et eller annet vis strukturerte) klær, med noen utpregede unntak, og er glad i klare farger opp mot ansiktet. Sort bruker jeg aldri. Smykker bruker jeg heller ikke, og jeg er også sparsom med sminke, men liker en god leppestift. For meg er dressen til Krohn Traaseth bullshit. Viskose, polyester og elastan, det hadde jeg aldri giddet å kle meg i. Anonymkode: 626fe...e53 2
17.11 Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 Knallfarger på kontoret er litt for "Jeg-har-tippet-50-men-er-fortsatt-festlig" for min smak. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 Hvorfor sier vi «karrierekvinne»? Slutt med det! For vi sier jo ikke «karrieremann». Det samme, men omvendt, gjelder for begrepet «familiefar» - en som tar seg skikkelig av familien. Hørt om «familiemor» noengang? Nei nettopp. Anonymkode: 8c634...0d7 11 1
Gjest Ballongfrue Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 17.11 skrev (4 minutter siden): Knallfarger på kontoret er litt for "Jeg-har-tippet-50-men-er-fortsatt-festlig" for min smak. Men, du blir lagt merke til og ofte er det det som teller når det kommer til karrierestigen☺️
17.11 Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 3 minutter siden, LitenOgSkvetten said: Men, du blir lagt merke til og ofte er det det som teller når det kommer til karrierestigen☺️ Man kan helt fint skille seg ut fra mengden uten å bruke knallfarger. Statementplagg trenger ikke å være limegrønne for å bli lagt merke til. Heldigvis. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 den røde dressen - ja, den rosa trikååååtsaken, neppe Anonymkode: 91a99...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 Jeg vil ikke kalle meg karrierekvinne, men jeg er i et mannsdominert kontormiljø og tjener ok med penger. Jeg har en lederstilling, og har ingen ambisjoner om å klatre videre. jeg kler meg klassiske på jobb. Stort sett i skjørt eller kjoler. Alltid feminine dressjakker/blazere. Ingen store, prangende smykker, alltid strømpebukse under skjørt med unntak av lange pencilskjørt om sommeren. Alltid figurnære klær, men ikke utfordrende/utringning. Stort sett er jeg også bevisst på merker. Aldri GAP, GANT, Jean Paul og slikt. jeg har aldri hørt om powerdressing, men jeg er absolutt bevisst på hva jeg bruker, ja. håret har jeg dessverre Ikke funnet helt ut av, skoene varierer. Anonymkode: 7b716...63e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 jeg kunne godt hatt på meg den røde dressen hun har på bildet, men nå skulle jeg ønske de hadde en nettbutikk/nettkolleksjon så jeg kunne tittet på resten ? Er jo drit irriterende å bli teasa, men så finner man ikke produktene ? Anonymkode: c18d5...301
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): jeg kunne godt hatt på meg den røde dressen hun har på bildet, men nå skulle jeg ønske de hadde en nettbutikk/nettkolleksjon så jeg kunne tittet på resten ? Er jo drit irriterende å bli teasa, men så finner man ikke produktene ? Anonymkode: c18d5...301 krohnsuits.com Anonymkode: 626fe...e53
Summeer Skrevet 21. februar 2023 #17 Skrevet 21. februar 2023 Nei, jeg er fagleder og personalleder i et mannsdominert yrke og har ikke behov for å powerdresse meg på jobb. Hvorfor skal jeg det, jeg er god på faget mitt og med menneskene mine, og det har gitt meg gode muligheter til nå. Bygger heller nettverk og bygger opp andre, da kommer de spennende mulighetene! 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg driver ikke med SÅNN power dressing. men jeg fikk et tips av en venninne av min mor for noen år siden, når jeg begynte i en bra jobb i et mannsdominert miljø (advokatselskap), at hun fikk selvtillit gjennom å kjøre råelegant undertøy og hæler. Og det funker for meg og min selvtillit/selvfølelse. Så her er det gjerne både blonder, stayups og strømpeholdere under de ellers pene, men lite utfordrende, jobbantrekkene, særlig om jeg har dager med presentasjoner eller møter med hvor jeg virkelig må prestere. Anonymkode: 1ef63...6d4 Hvordan hjelper dette deg? Får det å tenke "jeg har råelegant undertøy under klærne" deg til å prestere bedre når du prosederer i retten? Anonymkode: e177a...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #19 Skrevet 21. februar 2023 Hehe. Jeg er programmerer. I min verden, går de aller smarteste og flinkeste folka med hettegenser og dongeri. Selv de folka som har kundekontakt, presenterer til media, og er mest synlige, går med helt vanlige klær. Tror aldri jeg har sett noen gå i dress i den gamle jobben, stort, internasjonalt firma som alle har hørt om. Så bytta jeg jobb, til bank! Plutselig skulle man gå med dress, selv om man ikke så noen andre enn kolleger. Det ble plutselig viktig for å få lønnsøkning og anerkjennelse! Helt sykt.. Folk som ikke er spesielt flinke, men voldsomt pent kledd, får høyere lønn og bonus! Jeg savner min gamle verden.. Anonymkode: 8860b...482 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #20 Skrevet 21. februar 2023 Nei. Dette ser useriøst ut og vekker ingen tillitt i mine øyne. Syntetisk og klovnete. Null respekt for hverken miljø eller kunde. Overfladisk og tåpelig. Grøss.. Anonymkode: 25ab8...20b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå