Gå til innhold

Strenge foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mitt barn var 11-12 år hadde han mye overnatting fra en gutt. Mor spirte stadig om overnatting og jeg sa ja. Bare hyggelig det. 
Men, hele kveldene gikk til melding fram og til ake fra mor.. når skal de legge seg? Har de spist? Jeg vil at de skal legge fra seg tlf kl 21. osv osv. jeg ble så sliten av den mora.. hjemme hos meg er det mine regler. 
Samme når gutten har vært med hjem etter skolen, noe han var hver uke. Har han gjort lekser? Osv. 
Når mitt barn overnatter hos andre regner jeg med foreldrene følger opp, og har sine kjøreregler. 
min min sønn blir med en venn hjem, er det flott om leksene er gjort, men forventer ikke andre foreldre skal sitte med han m lekser. 
Denne overnattingen har vært mye i ferier og helger. om de står opp etter de har lagt seg og sniker seg på kjøkkenet og leter etter potetgull eller en is er ikke krise for meg. Dette er jo en del av gode barndomsminner. Hva er poenget med overnatting om de skal være i seng og sove kl 21? 11-12 år gamle

Anonymkode: 91b82...577

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da mitt barn var 11-12 år hadde han mye overnatting fra en gutt. Mor spirte stadig om overnatting og jeg sa ja. Bare hyggelig det. 
Men, hele kveldene gikk til melding fram og til ake fra mor.. når skal de legge seg? Har de spist? Jeg vil at de skal legge fra seg tlf kl 21. osv osv. jeg ble så sliten av den mora.. hjemme hos meg er det mine regler. 
Samme når gutten har vært med hjem etter skolen, noe han var hver uke. Har han gjort lekser? Osv. 
Når mitt barn overnatter hos andre regner jeg med foreldrene følger opp, og har sine kjøreregler. 
min min sønn blir med en venn hjem, er det flott om leksene er gjort, men forventer ikke andre foreldre skal sitte med han m lekser. 
Denne overnattingen har vært mye i ferier og helger. om de står opp etter de har lagt seg og sniker seg på kjøkkenet og leter etter potetgull eller en is er ikke krise for meg. Dette er jo en del av gode barndomsminner. Hva er poenget med overnatting om de skal være i seng og sove kl 21? 11-12 år gamle

Skriv: Hei, ungene har det fint. Spist osv. tar kontakt om det skulle være noe. Hyggelig at han kom på besøk. Ha en fin kveld. Så trenger ikke du skrive mer. 

Anonymkode: 64117...796

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skriv: Hei, ungene har det fint. Spist osv. tar kontakt om det skulle være noe. Hyggelig at han kom på besøk. Ha en fin kveld. Så trenger ikke du skrive mer. 

Anonymkode: 64117...796

Har et barn som er 2 år eldre, og det har aldri vært snakk om slike ting i hans foreldregruppe.. 

har svart slik du beskriver 

• Liker 1
Skrevet

Hater sånne foreldre….

Du må sette klare grenser for dem.

Du får be dem stole på at barnet blir ivaretatt og at dere kjører deres greie i deres hjem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oi høres ut som en mor som har alt for stort kontrollbehov synes litt synd på gutten

Skrevet

Tror faktisk jeg ville tatt sjansen på en samtale her... "Jeg opplever at du er veldig utrygg på om han har det bra når han er hos oss. Det må være slitsomt å gå med sånne tanker. Er det noe vi kan gjøre for å berolige deg sånn at du ikke trenger å føle at du må følge ham opp hele tiden når han er hos oss?" Og avhengig av hva hun svarer, så kan du jo si nettopp det du sier her, at når din sønn er hos andre, så er det reglene i det huset som gjelder, så lenge foresatte der er oppegående (og legg til at det er de jo, hvis ikke ville du ikke latt sønnen være der, feks).

Ville faktisk tatt sjansen på at hun skulle bli sint her, altså. Og ville nok også sagt at det er vanskelig for dere å skulle følge hennes regler hele tiden hjemme hos dere, og kanskje til og med også at du føler deg kontrollert. Enten tar hun det til seg, kanskje ikke med en gang, men litt etter hvert. Og for guttens skyld ville jeg valgt å si noe. Selvfølgelig hadde det vært fint å slippe sånt som voksen, men jeg tenker i hovedsak på gutten som neppe får klø seg på nesa hjemme uten tillatelse og regler, omtrent....

Anonymkode: fa4c7...028

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor i alle dager lar du deg overkjøre av moren til ungen?

Om leggetid: "Leggetid i vårt hus er kl. 22. Hvis han skal legge seg tidligere må du hente ham."

Etter hun har mast om lekser: "Har sendt ham hjem så han kan gjøre lekser!"

Anonymkode: 7235e...ade

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om leggetid: "Leggetid i vårt hus er kl. 22. Hvis han skal legge seg tidligere må du hente ham."

Lekser er faktisk viktig for begge barna, så den siste ville jeg ikke sagt noe på. 

Men den øverst er spot on 😂

Anonymkode: aab56...82a

Skrevet

Har to tenåringer,har aldri opplevd at de har komt fra vennebesøk med ferdige lekser. Det tenker jeg er foreldrene sin oppgave. Da kan de heller komme hjem litt tidligere.

Ved overnatting har jeg aldri opplevd lignende,har hatt enormt mange barn på overnatting oppigjennom. Våres hus våres regler. Det samme tenker jeg om de mine barn overnatter hos. Hos noen har de fått vært oppe så lenge de vil med telefon og noen kjører leggetid uten telefon,begge deler er helt greit. 

Du må ta en samtale med moren!

Anonymkode: cb52e...92c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har to tenåringer,har aldri opplevd at de har komt fra vennebesøk med ferdige lekser. Det tenker jeg er foreldrene sin oppgave. Da kan de heller komme hjem litt tidligere.

Ved overnatting har jeg aldri opplevd lignende,har hatt enormt mange barn på overnatting oppigjennom. Våres hus våres regler. Det samme tenker jeg om de mine barn overnatter hos. Hos noen har de fått vært oppe så lenge de vil med telefon og noen kjører leggetid uten telefon,begge deler er helt greit. 

Du må ta en samtale med moren!

Anonymkode: cb52e...92c

Så enig med deg. Overnatting er en unntakstilstand og da kan jeg ikke forvente at mitt barn skal ha samme rutinene der som hjemme. Da er det de som styrer, og jeg legger meg ikke oppi det så lenge de får mat, har det bra og får sove Ila natta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De gjør lekser her hjemme, men mitt barn er selvgående.. og jeg orker ikke sitte å høre andres barn i lesing. Eller følge med matteoppgaver. De får gjør det de klarer og resten får deres foreldre gå over. Jeg forventer ikke at andre foreldre skal være leksehjelp for mitt barn heller. 
Tror moren vil vise at hun er så mye bedre enn andre og skal vise at hun er streng og har regler og kontroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...