AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Hei. Jeg er en kvinne på snart 20 år, og jeg har i ganske lang tid hatt en rar klump i underlivet. Den har vært der hele tiden, men virker nesten som at den blir «betent» til tider og hovner opp (?), samtidig som at den er litt vond når den er betent, hvis jeg presser på den så får jeg en litt Sitat stikkende følelse i den. Uansett, den ligger ca 2-3cm til høyre for skjedeinngangen, og den ligger UNDER huden, så det er ikke en byll, kvise eller lignende. Jeg er super sjenert av meg, og gruer meg i mange måneder bare jeg skal ta turen til gynekologen, så legen er virkelig ikke et alternativ, og hvertfall ikke nå som fastlegen min er sykemeldt og jeg derfor har en UNG mannlig vikar, på bare noen få år eldre enn meg, + resten av legekontoret er for øyeblikket bare menn. Jeg kunne dratt til hudlege, men det er forferdelig lang ventetid så innen jeg har fått time så er sikkert kulen forsvunnet av seg selv hehe… Når jeg ser med speil i underlivet så er det nesten umulig å se at det ligger en kul der, men hvis jeg «presser» den litt frem ved å strekke ut huden der nede så kan du se at det tydelig ligger noe under der. Har tatt et bilde av den, hvor jeg har klusset over området rundt selvsagt, men fikk ikke til å legge det inn på KG så vet ikke hvordan jeg skal få dere til å se den. Men ved beskrivelsen så håper jeg noen kan hjelpe meg hvertfall bittelitt. TAKK PÅ FORHÅND Anonymkode: 3eea5...232
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Google swollen bartholin glands eller bartholin cysts Ellers kan det være hovne lymfer også Begge deler må undersøkes av lege. Om du ikke liker fastlegen din kan du bestille time hos privat kvinnelig gynekolog, slapp av de ser femti underliv om dagen, det er ikke noe big deal og du må venne deg til å gå til gynekolog for det er noe du må gjøre annenhvert år til du er 70 år Anonymkode: b6cd9...de9 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Da jeg var yngre hadde en en ertestor kul noen ganger på en indre kjønnsleppe. Legen sa det var en tett kjertel, og at det ville ordne seg av seg selv. Det var riktig. https://www.lommelegen.no/hud/artikkel/klump-i-kjonnsleppen/74052621 Anonymkode: 54c77...78d 1
Anonym1224 Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Google swollen bartholin glands eller bartholin cysts Ellers kan det være hovne lymfer også Begge deler må undersøkes av lege. Om du ikke liker fastlegen din kan du bestille time hos privat kvinnelig gynekolog, slapp av de ser femti underliv om dagen, det er ikke noe big deal og du må venne deg til å gå til gynekolog for det er noe du må gjøre annenhvert år til du er 70 år Anonymkode: b6cd9...de9 Kan gjerne heller ta en tur til gynekolog, men sist jeg bestilte time så måtte jeg vente nesten 9 mnd før jeg kom inn, VELDIG lang ventetid der også.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Anonym1224 skrev (2 minutter siden): Kan gjerne heller ta en tur til gynekolog, men sist jeg bestilte time så måtte jeg vente nesten 9 mnd før jeg kom inn, VELDIG lang ventetid der også. Det er når du blir henvist gjennom det offentlige. Bestiller du time hos privat gynekolog har du time neste uke Anonymkode: b6cd9...de9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei. Jeg er en kvinne på snart 20 år, og jeg har i ganske lang tid hatt en rar klump i underlivet. Den har vært der hele tiden, men virker nesten som at den blir «betent» til tider og hovner opp (?), samtidig som at den er litt vond når den er betent, hvis jeg presser på den så får jeg en litt stikkende følelse i den. Uansett, den ligger ca 2-3cm til høyre for skjedeinngangen, og den ligger UNDER huden, så det er ikke en byll, kvise eller lignende. Jeg er super sjenert av meg, og gruer meg i mange måneder bare jeg skal ta turen til gynekologen, så legen er virkelig ikke et alternativ, og hvertfall ikke nå som fastlegen min er sykemeldt og jeg derfor har en UNG mannlig vikar, på bare noen få år eldre enn meg, + resten av legekontoret er for øyeblikket bare menn. Jeg kunne dratt til hudlege, men det er forferdelig lang ventetid så innen jeg har fått time så er sikkert kulen forsvunnet av seg selv hehe… Når jeg ser med speil i underlivet så er det nesten umulig å se at det ligger en kul der, men hvis jeg «presser» den litt frem ved å strekke ut huden der nede så kan du se at det tydelig ligger noe under der. Har tatt et bilde av den, hvor jeg har klusset over området rundt selvsagt, men fikk ikke til å legge det inn på KG så vet ikke hvordan jeg skal få dere til å se den. Men ved beskrivelsen så håper jeg noen kan hjelpe meg hvertfall bittelitt. TAKK PÅ FORHÅND Anonymkode: 3eea5...232 Jeg hadde akkurat samme, på samme sted som deg. Dro til privat lege / ul. Var en helt ufarlig cyste som gikk over av seg selv. Anonymkode: ab414...db7 2
Sofakona Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Bestill time hos private gynekolog...da får du kjapp time 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Bare ring legekontoret og si at du trenger få det undersøkt men ønsker ta det med en kvinne. De finner en løsning på det. Det er mange kvinner og menn som ikke godtar at noen av motsatt kjønn gjør akkurat underlivsundersøkelse av ulike grunner. Med det sagt er man tjent med å være fleksibel på den fronten i det lange løp. Anonymkode: 6edfd...8e8 1
Anonym1224 Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Sofakona skrev (På 21.2.2023 den 2.40): Bestill time hos private gynekolog...da får du kjapp time Fant ut av at det var alt for dyrt, har ikke råd til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå