Gå til innhold

Er det vanlig å bli sjekket opp på treningssenter som dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på hvor vanlig det er å bli sjekket opp på treningssenter som dame? Og skjer det mest hvis man trener alene eller sammen med en annen pen venninne? Skjer det mest når man trener på apparater eller i gruppetimer, er det ofte menn kommer bort, eller bare et blikk i ny og ne eller pleier det egentlig ikke å skje i det hele tatt?

Anonymkode: 20dbe...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det temmelig vanlig, nok av mannfolk som glor øya ut av seg. Skulle vært egne treningssenter for bare damer.

Anonymkode: 4892d...c6c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det temmelig vanlig, nok av mannfolk som glor øya ut av seg. Skulle vært egne treningssenter for bare damer.

Men jeg lurte ikke på antagelser, var ute etter erfaringer til alle type damer i alle aldre som har vært på treningssenter for føler det er så overdrevent rykte at man ikke får trene i fred men så har jeg aldri vært på et treningssenter heller så kan ikke uttale meg. Ser ikke på blikk som å bli sjekket opp, jeg lurer på menn som kommer bort å prater med intensjon om å flørte og sjekke opp, spør om kontaktinfo eller date og sånn

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg lurte ikke på antagelser, var ute etter erfaringer til alle type damer i alle aldre som har vært på treningssenter for føler det er så overdrevent rykte at man ikke får trene i fred men så har jeg aldri vært på et treningssenter heller så kan ikke uttale meg. Ser ikke på blikk som å bli sjekket opp, jeg lurer på menn som kommer bort å prater med intensjon om å flørte og sjekke opp, spør om kontaktinfo eller date og sånn

Jeg har med samboer, så er beskyttet sånn sett. Hadde ikke turt trene alene.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg trente på et fysikalsk treningssenter og ble sjekket opp av samboer.

Han hadde ødelagt korsbåndet i kneet og jeg trente pga nakkeskade.

Vi har nå vært sammen i 13 år❤️

Anonymkode: bb5ed...aee

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på hvor vanlig det er å bli sjekket opp på treningssenter som dame? Og skjer det mest hvis man trener alene eller sammen med en annen pen venninne? Skjer det mest når man trener på apparater eller i gruppetimer, er det ofte menn kommer bort, eller bare et blikk i ny og ne eller pleier det egentlig ikke å skje i det hele tatt?

Tror ikke det er vanlig nei 😂 jeg har kun opplevd det en gang når jeg var ca 18/19 år. En venninne av meg som jeg synes er utrolig pen opplever det svært sjeldent. Tror det er langt vanligere at man kikker og kanskje gir et smil eller blikk. Men når det er sagt så legger man kanskje for mye i det dersom man opplever at det skjer 😂 folk som har behov for å fortelle om alle sine beundrere på treningssentre har jeg ikke mye tiltro til 🤭 jeg synes ikke at det er et spesielt godt egnet sted for å sjekke opp folk 😂  men hver sin smak. Jeg er der for å trene og føler meg ikke absolutt ikke spesielt fresh når jeg er knall rød i ansiktet og våt av svette 😆

Anonymkode: 81efb...ee8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er ikke jeg sånn voldsomt pen da, men har aldri opplevd å bli sjekket opp på treningssenter. Jeg har opplevd litt blikk da, men det er nok normalt. Det trenger egentlig ikke å bety noe annet enn at de bare tilfeldigvis så i min retning. Føler meg ikke særlig flott i treningsklær. Ser meg jo rundt selv også mens jeg trener uten at det betyr så mye.

Uansett, så tror jeg at det er litt overdrevet hvor ofte det skjer, men kanskje det har noe med hva slags treningssenter man går på.

Anonymkode: b52a8...8e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så det er ingen arena for en desperat singel som lengter etter å bli sjekket opp altså?

Ikke døm meg haha

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

jeg har trent på et treningssenter i ca. 4 år og har ikke blitt sjekket opp en eneste gang. Jeg er ikke noe særlig pen da, så det er kanskje annerledes for pene damer. Men vet om en fyr som ble sjekket opp av en jente på treningssenteret, så det er fullt mulig det.

Anonymkode: 3394c...9c2

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er en myte. Omtrent alle menn - til og med menn som aktivt driver med sjekking - er fullstendig klar over at treningssenteret er det absolutt verste stedet å sjekke opp damer på. Den eneste grunnen til at myten overlever og videreformidles er at den forer både det kvinnelige ego og den kvinnelige offermentalitet på en og samme gang. Men den har ingen hold i virkeligheten. Den er bare "noe å klage over".

Anonymkode: 2e782...8ef

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tror ikke det er vanlig nei 😂 jeg har kun opplevd det en gang når jeg var ca 18/19 år. En venninne av meg som jeg synes er utrolig pen opplever det svært sjeldent. Tror det er langt vanligere at man kikker og kanskje gir et smil eller blikk. Men når det er sagt så legger man kanskje for mye i det dersom man opplever at det skjer 😂 folk som har behov for å fortelle om alle sine beundrere på treningssentre har jeg ikke mye tiltro til 🤭 jeg synes ikke at det er et spesielt godt egnet sted for å sjekke opp folk 😂  men hver sin smak. Jeg er der for å trene og føler meg ikke absolutt ikke spesielt fresh når jeg er knall rød i ansiktet og våt av svette 😆

Anonymkode: 81efb...ee8

Mange menn som får assosiasjoner av det😅

Kjenner flere som ser på damene og går dit pga det.

Anonymkode: b04e6...96b

Skrevet

Min kjæreste møtte ei ny på treningssenter og chattet og hadde kontakt i lang tid før jeg fant det ut. Han ville aldri trene sammen med meg for han likte å trene «alene». Så ja tror nok folk møtes der. 
jeg møtte en gjennom jobb senere, så der folk er sammen oppstår det vel gnist innimellom. 

Anonymkode: b9e07...23b

• Nyttig 1
Skrevet

Har trent på treningssenter fast over flere år og aldri opplevd. Har blitt flørtet med mange plasser ellers, men aldri på treningssenter 🙂

Anonymkode: 91000...35b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har tent på treningssenter i mange år, og er pen med fin kropp. Og har fått mange blikk. Men aldri blitt sjekket opp. 

Anonymkode: 43d9e...8fa

• Nyttig 1
Skrevet

Mest blikk, men har blitt sjekket opp noen ganger før når jeg trente alene på apparatene. Nå trener jeg med kjæresten så ingen kommer bort å forstyrrer. Absolutt mindre sjekking på gymmen enn andre plasser, tror de fleste tenker det ikke passer seg og fokuserer på trening.

Anonymkode: 7fb6e...f92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alt for vanlig med uønsket oppmerksomhet. Stort sett opplevd det med unge gutter og/eller de typiske «douchbag» folka som flekser i speilet osv.

Noen ganger rett frem sjekkeforsøk. Andre ganger sjekkeforsøk kamuflert som #villebaresnakkelitt

Jævlig irriterende at ikke folk kan få trene i fred. Ufattelig dårlig stil å forsøke å sjekke opp folk som trener.

Nå er jeg heldig som har fått meg et sted å trene der jeg stort sett kan trene alene eller med 1-2 andre til stede. Veldig deilig💃🏼

Anonymkode: b7096...2ce

• Liker 2
Skrevet

"blikk" kan jo være så langt. Når flere trener på samme område er det vanskelig at ikke blikket faller på en person her og en person der uten at det er meningen å "glane". Noen jenter bryr seg ikke - eller kanskje liker oppmerksomheten. Andre virker som de blir brydd og sure hvis de merker at noen ser på dem. Jeg synes det blir rart! Det er ikke lett å bare se på "ingenting" hele tiden mens man trener heller. Og det er jo stadig sånn at folk ser på meg. Ikke fordi jeg er en "hunk", men av samme grunn som jeg snakker om.  

Men å forstyrre folk i treningen for å forsøke å sjekke dem opp er skikkelig sleezy stil. Synes det er trist at jenter skal oppleve det. Det er viktig at det jobbes for at jenter føler seg trygge i idretten (og ellers) og vi menn har et forbanna ansvar for å bidra til det! 

Skjønner at noen menn vil kontre med å spørre "hvordan komme i kontakt da?" - men det er ikke en menneskerett å kunne drive fritt med sjekking, og man må ikke være på sjekkern hele tiden. Har man litt sosiale antenner vil man merke om dama gir deg samme oppmerksomhet som du ønsker å gi. Hvis hun er "på" så kan man sikkert ta kontakt på en pen måte, men i såfall i en naturlig pause eller noe. Ikke mens hun trener! 

m

Anonymkode: cc3c9...f30

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri blitt sjekket opp på treningssenter, men jeg er heller ikke åpen for kontakt når jeg trener. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trener alene og har opplevd et par ganger at noen har kommet bort for å snakke. 

Etter jeg begynte å trente med en PT, fikk jeg høre at folk spurte om meg. 

Anonymkode: ef149...9c6

• Liker 1
Skrevet

Har aldri blitt sjekket opp på treningssenter. Men nå er ikke jeg en klassisk "treningsbabe" da, sikkert for stygg 

Anonymkode: c8f2f...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...