Gjest Carmensita Skrevet 24. desember 2005 #1 Skrevet 24. desember 2005 Før gikk vi alltid rundt juletreet på julaften og sang av hjertens lyst. Er det bare hos oss denne tradisjonen har forsvunnet?
Gjest 1111 Skrevet 24. desember 2005 #2 Skrevet 24. desember 2005 Jeg kunne ønske vi gjorde det, for det virker veldig koselig Men de voksne i vår familie har alltid unnskyldt seg med at treet står i et hjørne.
Gjest Madeline Skrevet 24. desember 2005 #3 Skrevet 24. desember 2005 Vi har aldri gått rundt juletreet, selv ikke da jeg var liten. Ikke har jeg savnet det heller.
Gjest jente19aar_ Skrevet 24. desember 2005 #4 Skrevet 24. desember 2005 NEI jeg er da ikke glad-kristen helleeeer!!!!!
Ladyen Skrevet 24. desember 2005 #5 Skrevet 24. desember 2005 Jeg går helst ikke rundt noe som helst på julaften... Ja, jeg er sær og vanskelig.
Mrs. K Skrevet 24. desember 2005 #6 Skrevet 24. desember 2005 Vi drar treet ut i stua når vi er ferdige med middagen. Når gavene er lagt på plass under treet, tar vi hverandre i hendene og traver rundt mens vi synger masse julesanger.
Gjest Gitte Skrevet 24. desember 2005 #7 Skrevet 24. desember 2005 Nei, treet står i et hjørne... Det gjør faktisk det, men vi har aldri hatt noen tradisjon med å gå rundt treet. det passer meg i grunn bra.
Cata Skrevet 24. desember 2005 #8 Skrevet 24. desember 2005 Da jeg var barn sto treet i et hjørne, og vi er uansett en liten familie så vi ville neppe nådd rundt, så vi prøvde aldri en gang. Og nå når jeg feirer alene, så er det temmelig håpløst .
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #10 Skrevet 24. desember 2005 det over her var meg, og ja, vi går rundt juletreet vær jul - alltid gjort og det hører med - fra 1970 modell- til jente 19 åe, jeg er da ikke noen gla kristen av den grunnen altså
Gjest gjest1 Skrevet 24. desember 2005 #11 Skrevet 24. desember 2005 NEI jeg er da ikke glad-kristen helleeeer!!!!! ← Det er iallfall ikke jeg, jeg er ikke sinnakristen engang, men jeg synes det er koselig å gå rundt treet fordi det er tradisjon. Har ikke noe med religion å gjøre for meg Men om vi er nok folk derimot, tror vi kommer til å få masse barnål-sår i trynet i år hvis vi gjør det.
Gjest Carmensita Skrevet 24. desember 2005 #12 Skrevet 24. desember 2005 NEI jeg er da ikke glad-kristen helleeeer!!!!! ← :icon_question: Hva er en glad-kristen..??
Gjest Embla s Skrevet 24. desember 2005 #13 Skrevet 24. desember 2005 Vi gikk alltid rundt treet og sang ALLE vers av ALLE julesangene (tortur med alle pakkene under treet..) da jeg var liten. Var 7 stykker. Etter at "de gamle" ble borte har vi ikke gjort det - var ikke nok folk, rett og slett. Nå etter at jeg har blitt voksen har vi innimellom store familiejuler med opptil 15 stykker, men av en eller annen grunn blir det ikke noe juletregang. På en måte litt synd. For meg er dette et godt minne fra da jeg selv var barn.
nostalgia Skrevet 25. desember 2005 #14 Skrevet 25. desember 2005 Vi har aldri gjort det hjemme, det er noe jeg forbinder med juleavslutningen på skolen - da alle klassene gikk i ringer utenpå hverandre rundt treet mens vi sang alle julesangene... synes det er et fint minne
Gjest Lilleulv Skrevet 25. desember 2005 #15 Skrevet 25. desember 2005 nei det gjør vi ikke. da hadde jeg følt meg teit i år var det en god del vin og litt irske folkesanger som ble sunget i steden. hehe
Mrs. K Skrevet 25. desember 2005 #16 Skrevet 25. desember 2005 Jeg glemte å fortelle før at vi avslutter med "nå er det jul igjen" mens vi springer rundt i hele huset - gjennom alle rom fra kjeller til kvist.
Gjest Carmensita Skrevet 25. desember 2005 #17 Skrevet 25. desember 2005 Jeg glemte å fortelle før at vi avslutter med "nå er det jul igjen" mens vi springer rundt i hele huset - gjennom alle rom fra kjeller til kvist. ← Herlig!
Gjest lilletroll Skrevet 25. desember 2005 #18 Skrevet 25. desember 2005 Vi gjør det annethvert år....nemlig når vi feirer med min familie. Når vi feirer med hans er det ikke interesse for det....dessverre.....siden datteren vår hadde veldig lyst til det i år....
Gjest Hilde Skrevet 25. desember 2005 #19 Skrevet 25. desember 2005 Vi gjorde det alltd i barndommen - da var vi hele storfamilien i julen. Gikk også rundt juletreet på juletrefester - som det var mange av etter jul. Nå har jeg ikke gått rundt juletreet siden barna mine var små og vi hadde dem med på juletrefester.
Arkana Skrevet 25. desember 2005 #20 Skrevet 25. desember 2005 Vi har aldri gått rundt juletreet, har aldri savnet det heller. Julesanger synger vi heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå