Gå til innhold

Lærerlønn

Solsikke112

Anbefalte innlegg

Hvor mye tjener grunnskolelærere før og etter skatt? På utdanning.no står det gjennomsnitt 592 000 før skatt, men hva tjener dere egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om du er adjunkt eller lektor, og hvor lang ansiennitet du har. Er du kontaktlærer har du også et lite tillegg, men dette er lokalt forhandlet-og ulikt fra kommune til kommune. 

Her er min lønn, men er bare adjunkt. Screenshot_20230220-225707_OneDrive.jpg.fb1ed6ad33b7b242e669d1542106b655.jpg

Anonymkode: 5c35d...c0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Solsikke112 said:

Hvor mye tjener grunnskolelærere før og etter skatt? På utdanning.no står det gjennomsnitt 592 000 før skatt, men hva tjener dere egentlig? 

Skatt er et privat anliggende, og bør ikke blandes inn om man snakker om lønnsnivå. I teorien er det mulig å få utbetalt 592'000 av en lønn på 592'000, men det forutsetter at man betaler enorme summer i rentekostnader, har masse fradrag, fremførbart underskudd/fradrag osv. Det er også mulig å få null utbetalt, om man f.eks. har mye kapitalinntekter, formue osv. Så om man skal diskutere lønn bør det være brutto-tall man snakker om

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kommer an på om du er adjunkt eller lektor, og hvor lang ansiennitet du har. Er du kontaktlærer har du også et lite tillegg, men dette er lokalt forhandlet-og ulikt fra kommune til kommune. 

Her er min lønn, men er bare adjunkt. Screenshot_20230220-225707_OneDrive.jpg.fb1ed6ad33b7b242e669d1542106b655.jpg

Anonymkode: 5c35d...c0c

Hvor mye får du som adjunkt? Her står det jo om adjunkt med tillegg 

Anonymkode: 092bc...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er adjunkt, 16 års ansiennitet (skrives det slik?), og jeg tjener 562.800 etter lønnsoppgjøret i høst. Har 4 års utdannelse. 

Anonymkode: a0a2c...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...