Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 av de som jeg jobber med har hatt en affære med hverandre (utroskap) i høst, og til jul brøt de begge ut av ekteskap og var da sykmeldt en periode. Han er fast ansatt og hun er vikar. Hele arbeidsmiljøet ble veldig preget av dette nå i høst, og jeg må innrømme at jeg synest alt rundt deres utroskap var ubehagelig. De møttest på kontoret hans, og det var mye flørting åpenlyst.  Alle vi på jobb visste, mens 2 ektefeller gikk hjemme og ikke viste noe. Nå er jeg nesten litt irritert på de to som har utsatt oss andre for dette, blir nærmest uvel av å se på de. 
Er det noen som har opplevd dette i arbeidsmiljøet, og hvordan taklet du det? 

Anonymkode: 64291...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke gjort med slikt. Men si ifra at dem ikke kan sykmelde seg på grunn av at dem driver å tuller. Det er mine, dine, og våre skattepenger som går til folk med lav selvkontroll og moral.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Æsj nå ble jeg kvalm.

Folk er utro og sykmelder seg? Hva med de stakkars partnerne som sitter hjemme og blir bedratt da, burde ikke de ha eneste bedre grunn til å sykmelde seg?

Tenkte ikke du og kollegene på å gi beskjed til de involverte?

Anonymkode: f275a...d7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De har nå brutt ut av sine ekteskap og er blitt et par, men all snikingen i gangene og det som skjedde i høst (når de fortsatt var gift på hver sin kant) har gjort noe med arbeidsmiljøet. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke gav beskjed til de om at dette ikke var greitt i det hele tatt. Nå synest jeg bare at de er ufordragelige begge to…..

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De har nå brutt ut av sine ekteskap og er blitt et par, men all snikingen i gangene og det som skjedde i høst (når de fortsatt var gift på hver sin kant) har gjort noe med arbeidsmiljøet. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke gav beskjed til de om at dette ikke var greitt i det hele tatt. Nå synest jeg bare at de er ufordragelige begge to…..

Jeg vil tro at det egentlig er en underliggende følelse av anger og eventuelt skam fordi du føler at du ikke levde etter dine verdier. Hver gang du ser dem, blir du kanskje underbevisst påminnet om at du egentlig synes at du burde ha gitt beskjed i høst.

Forsøk å tenke at avskyen du føler er en pekepinn på hvordan du ønsker at ditt moralske kompass skal være. Forsøk også å tenke at ingen av oss har rett til å dømme hverandre, fordi vi aldri har all informasjonen. Det er fullt mulig å la vær å dømme, men likevel holde avstand til dem hvis det ikke er mennesker du ønsker tett på deg. 

Hvis vi alle jobber med å leve med kjærlighet og omsorg for hverandre, og forsøker å ha forståelse, så vil vi selv oppleve langt mindre ubehag i våre liv også. 

Anonymkode: 0e023...9d4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Enig med AB over, ubehaget er nok på grunn av dårlig samvittighet, egentlig. 

Du får ikke gjort noe med situasjonene nå. Gjort er gjort, både for din del og deres. 

Hold litt avstand nå en periode til du kommer over dette. Og så må alle faktisk oppføre seg som voksne, og ikke la fortiden diktere nåværende stemning. De fleste av oss heier tross alt på kjærligheten, innerst inne. 

Anonymkode: 8c269...89d

• Liker 1
Skrevet

Ikke din business, så enkelt som det. Du lager et problem ut av noe fordi du vil det skal være et problem. 

Anonymkode: f07e6...159

• Liker 1
Skrevet

Sykemeldingen var jo teit, men at andre er utro er ikke deres sak. Dere lager dere jo problemer ved å bry dere.

Anonymkode: 9ad9e...ca2

Skrevet

Sykmeldingen kan være hva som helst, det har ingen noe med. Slutt å bry dere. 

Anonymkode: d66d7...3b5

Skrevet
Fremmed fugl skrev (14 timer siden):

Man får ikke gjort med slikt. Men si ifra at dem ikke kan sykmelde seg på grunn av at dem driver å tuller. Det er mine, dine, og våre skattepenger som går til folk med lav selvkontroll og moral.

Skal en kollega si til en annen at sykmeldingen er ugyldig uten å ha innsyn i journal? Du høres ut som en trivelig kollega å ha. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde mine kollegaer vært utro hadde jeg gitt de beskjed om at jeg visste om det.

Grunnene til utroskap er mange, men hadde blandet meg litt inn og sagt at de burde gå fra partner der hjemme før de begynte å hore  rundt med kollegaer.

Har blitt bedratt to ganger selv bunnen fordi mine exkjærester har vært káte og trodd at gresset har vært grønnere på den andre siden.

De kom begge to krypende tilbake da de ble avslørt og trodde at alt var greit🤮

Anonymkode: f275a...d7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke din business, så enkelt som det. Du lager et problem ut av noe fordi du vil det skal være et problem. 

Anonymkode: f07e6...159

Når du går inn på et rom og finner kollegaene dine som har sex (på kontoret) så er det vel ikke akkurat jeg som lager problem?🧐 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du går inn på et rom og finner kollegaene dine som har sex (på kontoret) så er det vel ikke akkurat jeg som lager problem?🧐 

Det er typisk at slike opplysninger ikke kommer i HI. Du tenker ikke det er en vesentlig opplysning?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du lukker døra og ikke bryr deg, er det da et problem? 

Anonymkode: 8c269...89d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har opplevd det for noen år siden og det gjør noe med arbeidsmiljøet og kollegaene rundt. 

De det gjaldt var etablert på hver sin kant og begge hadde barn. Vi kollegaer oppdaget at det var noe på gang lenge før de selv innrømmer at de «fant» hverandre. Så alle som sier at de er diskre og at ingen på arbeidsplassen vet noe; tull. Vi får det med oss. 

Begge var godt likt, men alt lureriet og det at det satt noen rundlurte ektefeller hjemme gjorde at kollegaene tok litt avstand. Det ble hvisket i gangene og bak ryggen på dem, jeg vet ikke om noen sa noe direkte til de. 

Begge gikk fra sine respektive og de flyttet sammen. Med alt av styr det medførte. Ryktene gikk om at den ene forsmådde ektefellen var helt knust, den andre rasende og kastet ut den utroe. Det gjorde også noe med oss rundt da vi kjente begge godt.

Etter at ting ble «offisielt» begynte de å oppføre seg som et par på jobb. Vi kunne se på skjermene deres at de hadde chatteboks hvor de satt og skrev til hverandre i arbeidstiden. Den ene (som ikke hadde kontor) hadde hele tiden ærende inn til den andre (som hadde kontor). Med døren lukket. Nå var døren i glass så det skjedde vel ikke allverdens der inne, men man kunne se koleraer veksle blikk når døren gikk igjen. 

På lunchrommet satt de ved eget bord og man følte seg ikke akkurat velkommen om man satte seg sammen med de. På sosiale tilstelninger satt de bestandig sammen, det samme på fellesmøter osv. De kunne valgt en helt annen tilnærming på jobb som nok hadde gjort ting mye bedre arbeidsmiljømessig. Jeg mener de hadde mye skyld selv til at deres popularitet dalte. 

Etter ca ett år sluttet den ene, den andre ett år etter det. Var like greit. 

Anonymkode: 5a663...47d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skal en kollega si til en annen at sykmeldingen er ugyldig uten å ha innsyn i journal? Du høres ut som en trivelig kollega å ha. 

Selvfølgelig skal man ikke prøve å snoke i journaler man ikke har hjemmel å lese. Så ja, man skal ikke lese journalen innen man sier ifra at dette er ugreit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 21.55):

2 av de som jeg jobber med har hatt en affære med hverandre (utroskap) i høst, og til jul brøt de begge ut av ekteskap og var da sykmeldt en periode. Han er fast ansatt og hun er vikar. Hele arbeidsmiljøet ble veldig preget av dette nå i høst, og jeg må innrømme at jeg synest alt rundt deres utroskap var ubehagelig. De møttest på kontoret hans, og det var mye flørting åpenlyst.  Alle vi på jobb visste, mens 2 ektefeller gikk hjemme og ikke viste noe. Nå er jeg nesten litt irritert på de to som har utsatt oss andre for dette, blir nærmest uvel av å se på de. 
Er det noen som har opplevd dette i arbeidsmiljøet, og hvordan taklet du det? 

Hvorfor går du rundt og bryr deg om det? 

Jeg bryr meg om det er noen kollegaer som ikke gjør jobben sin, ellers fullstendig uinteressant hva de finner på ellers. 

Er jo helt sykt at du beskriver deg selv som et offer, det er jo du selv som har valgt å bry deg om dette.

Anonymkode: e5fb6...c68

• Nyttig 1
Skrevet

I henhold til arbeidsmiljø, så er det egentlig bare ledelsen som kan gjøre noe. Sette inn tiltak/fraråding om kjærlighet på arbeidsplassen. Altså spesifisere at det er en profesjonell arbeidsplass, og at arbeidsgiver ikke legger seg opp i hva den enkelte gjør på fritiden sin, men arbeidsplassen er til for å jobbes å være profesjonelle. 

Jeg vet om mange arbeidsplasser der kollegaer har blitt kjærester, og i de fleste tilfeller går det veldig fint. Også har vi andre som blir helt "fjortis" og flørter/kliner/nærmest klår på hverandre på jobb, og da må en irettesettelse fra ledelsen skje. 

Også er det jo de parene som gjør det slutt, og det blir ett helvete på arbeidsplassen. Her må også en irettesettelse fra ledelsen skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...