Gå til innhold

Fy fan for ett liv rike lever

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på å jobbe på restaurant på flyplass og ser mange normale folk daglig.

Jeg så to unge jenter med designer ting, gikk helt rakrygget og målrettet, oset av selvtillit og tro på at de er opphøyd andre.  Så kom der en mann som tok i mot bagasje, neppe en venn eller familie.

Jeg mener ned med de rike.

Anonymkode: 7c76e...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For den tankegangen fungerte så godt i Sovjet og kommunist-Kina mener du? Vi trenger de rike til å skape jobber, de færreste av de er slik som disse.

Anonymkode: aead2...daa

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For den tankegangen fungerte så godt i Sovjet og kommunist-Kina mener du? Vi trenger de rike til å skape jobber, de færreste av de er slik som disse.

Vi trenger ikke de rike til å skape jobber...

Anonymkode: 903c2...fc9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det vil alltid være noen som er rikere, flinkere og penere enn deg selv…Alle er like mye verdt og har samme verdi. Alle bør øve seg til å tenke det og gå med rett rygg selv!

Anonymkode: f28d0...db4

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så skap jobber uten å bli rik, da.

Ikke bare snakk om det.

Anonymkode: 2fca6...feb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Investorer trengs for å skape jobber. En god ide er ikke nok. 

Anonymkode: 04a22...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg holdt på å jobbe på restaurant på flyplass og ser mange normale folk daglig.

Jeg så to unge jenter med designer ting, gikk helt rakrygget og målrettet, oset av selvtillit og tro på at de er opphøyd andre.  Så kom der en mann som tok i mot bagasje, neppe en venn eller familie.

Siden jeg ikke kjenner igjen designerting ville jeg nok ikke sett forskjell på de to jentene og andre reisevante personer. Mannen som hjalp med bagasjen ville jeg antatt var far, kjæreste eller god venn.

Hvorfor gidder du være misunnelig, og hva gjør du for å få det bedre selv?

Anonymkode: 06574...3fd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener opp med de fattige. 

Og det har vi sjansen til i Norge  foreksempel ved å tilby tjenester som å hente på flyplass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jo, de rike har kapital nok til å starte store bedrifter med mange jobber. Tankegangen du kommer med her har ikke fungert et eneste sted det har vært forsøkt. Flår vi de rike flytter de til Sveits og tar kapitalen med seg og vi blir sittende igjen uten jobber og skatteinntekter til å finansiere velferdsstaten.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår tankegangen din.  Det er neppe vanlig arbeid som gjør at disse to unge jentene har råd til å ha en mann som bærer kofferter for dem.  De er sikkert født inn i en familie med penger og verdier. 
I Norge liker vi å tro at alle har de samme mulighetene.  Men vi vet alle at det ikke er riktig.  Å ha en velholden familie i bakhånd gjør alt enklere.   Ja, det er så visst urettferdig.  

Avstanden mellom fattig og rik har økt i Norge gjennom mange år.  Bruk stemmeretten din til å endre på dette.  Stem på et parti som du tror på at vi utjevne forskjeller.  Ord og prat gir ingenting.  Engasjer deg heller.  Å melde seg inn i et parti og si ja til å stille på valglistene, er første steg :)  

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (9 timer siden):

Jeg forstår tankegangen din.  Det er neppe vanlig arbeid som gjør at disse to unge jentene har råd til å ha en mann som bærer kofferter for dem.  De er sikkert født inn i en familie med penger og verdier. 
I Norge liker vi å tro at alle har de samme mulighetene.  Men vi vet alle at det ikke er riktig.  Å ha en velholden familie i bakhånd gjør alt enklere.   Ja, det er så visst urettferdig.  

Avstanden mellom fattig og rik har økt i Norge gjennom mange år.  Bruk stemmeretten din til å endre på dette.  Stem på et parti som du tror på at vi utjevne forskjeller.  Ord og prat gir ingenting.  Engasjer deg heller.  Å melde seg inn i et parti og si ja til å stille på valglistene, er første steg :)  

Disse partiene som skal utjevne forskjeller fokuserer dessverre bare på å få vekk de rike, enten ved skattlegging eller ved at de flytter ut.

De fattige får det ikke bedre ved at de rike blir fattigere. Det blir bare færre til å dele kostnaden til velferdsstaten.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Illuminatum skrev (11 timer siden):

Disse partiene som skal utjevne forskjeller fokuserer dessverre bare på å få vekk de rike, enten ved skattlegging eller ved at de flytter ut.

De fattige får det ikke bedre ved at de rike blir fattigere. Det blir bare færre til å dele kostnaden til velferdsstaten.

Skattepolitikken er jo nettopp politikernes virkemiddel når forskjeller skal reduseres.  Folk velger selv hvor de vil bo.  Ingen rike har blitt kastet ut.  
Tidligere var det slik at når du hadde bodd i 5 år i f.eks. Sveits, så kunne du flytte hjem igjen med formuen din.  Uten å måtte betale skatt av den!  Heldigvis lukker regjeringen denne muligheten nå.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Siden jeg ikke kjenner igjen designerting ville jeg nok ikke sett forskjell på de to jentene og andre reisevante personer. Mannen som hjalp med bagasjen ville jeg antatt var far, kjæreste eller god venn.

Hvorfor gidder du være misunnelig, og hva gjør du for å få det bedre selv?

Anonymkode: 06574...3fd

Jeg ser hundrevis av folk daglig på flyplass og kjenner forskjell.

Hvis jeg hadde rik familie som dem, så hadde jeg brukt penger på å utjevne forskjeller og selv blitt fattigere.

Skrevet
Amossa skrev (28 minutter siden):

Skattepolitikken er jo nettopp politikernes virkemiddel når forskjeller skal reduseres.  Folk velger selv hvor de vil bo.  Ingen rike har blitt kastet ut.  
Tidligere var det slik at når du hadde bodd i 5 år i f.eks. Sveits, så kunne du flytte hjem igjen med formuen din.  Uten å måtte betale skatt av den!  Heldigvis lukker regjeringen denne muligheten nå.  

Når en øker skattene så mye for enkelte at skatten blir mer enn inntektene så er det nesten som å kaste folk ut

• Liker 2
Skrevet
On 2/20/2023 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

Men ellers har du det bra?

Jeg vet forresten om en gammel mann, en som har levd lenge

Anonymkode: 63bf8...688

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Nei vel?

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser hundrevis av folk daglig på flyplass og kjenner forskjell.

Hvis jeg hadde rik familie som dem, så hadde jeg brukt penger på å utjevne forskjeller og selv blitt fattigere.

Ja deg om det

Skrevet

De virkelig rike har egne fly. De er dessuten som oftest veldig hyggelige. De er ofte hyggeligere enn de som reiser en til to ganger i året.

Anonymkode: e35fa...7a2

• Liker 1
Skrevet
Illuminatum skrev (14 minutter siden):

Når en øker skattene så mye for enkelte at skatten blir mer enn inntektene så er det nesten som å kaste folk ut

Ingen i Norge betaler all sin inntekt i skatt - heller ikke de rike.  

Alle i landet vårt som tjener over 750 000 kr i året må nå betale mer i skatt - til fellesskapets beste , til skoletilbud, til helse- og omsorg, til sykehustilbud. Det er mange hundre tusen i Norge som dermed må bidra med litt mer til fellesskapet. Ingen raser på samme måte som rikingene.  

Skrevet

Ikke alt er som det ser ut som på utsiden. Det kan ha vært et liv på kreditt du så der😉

Anonymkode: ca861...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...