AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg skulle gjerne likt å vite mer om forskjeller og likheter i disse områdene. Vi har tidligere vært på Costa Blanca sør, og syntes vel ikke det var noe særlig, for å være ærlig. Bugnende søppelcontainere i gatene omgitt av diverse møbler og skrot, brunt og tørt landskap, trasig arkitektur i sentrum av Torrevieja i alle fall, moste kakerlakker over alt (og altfor mange levende). Det frister ikke til gjentagelse. Er det noe av dette som er annerledes på Costa del Sol? For eksempel i Marbella-området? Takk på forhånd 🙂 Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Torrevieja er ikke representativt for Costa Blanca, reis lengre nord (Altea, Moraira osv). Der er det veldig fint! Vi liker oss godt i det området. Anonymkode: 9dc21...180 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Torrevieja er ikke representativt for Costa Blanca, reis lengre nord (Altea, Moraira osv). Der er det veldig fint! Vi liker oss godt i det området. Anonymkode: 9dc21...180 Ja, det ser mye grønnere og frodigere ut, i alle fall. Og mer natur og utsikt generelt! Hvordan er det med søppel i gatene og kakerlakker der oppe? Og er det like "chavvy" som Costa Blanca sør? For ordens skyld: https://no.wikipedia.org/wiki/Chav Jeg er ikke snobbete, men sist ble vi f.eks. vekket på natten av drita briter som kranglet om dop. Ts Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det ser mye grønnere og frodigere ut, i alle fall. Og mer natur og utsikt generelt! Hvordan er det med søppel i gatene og kakerlakker der oppe? Og er det like "chavvy" som Costa Blanca sør? For ordens skyld: https://no.wikipedia.org/wiki/Chav Jeg er ikke snobbete, men sist ble vi f.eks. vekket på natten av drita briter som kranglet om dop. Ts Anonymkode: b332a...ac5 Vi pleier å leie hus og de har lagt i rolige nabolag, så vi har ikke vært plaget av støy eller uro. Husene har hatt «kakerlakk-skremmere» i stikkontaktene, så vi har ikke sett de inne. Men vi har sett store løpe forbi ute på terrassen på kveldstid. I Benidorm er det en del briter og generelt mye folk og partystemning på kveldstid, så jeg ville ikke bodd på hotell eller leid noe der i sentrum om jeg ville hatt en rolig ferie. På de mindre stedene som vi har vært (f.eks Moraira), så er det mer pensjoniststemning om man kan kalle det det😅 Har ikke lagt merke til mye søppel osv der. Anonymkode: 9dc21...180 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Del Skrevet 22. februar 2023 Foretrekker uten tvil Costa del Sol. Rent og pent, fine byer (Malaga, Marbella osv. 😍) og praktisk med bane mellom Malaga og Fuengirola slik at man slipper å kjøre bil slik man i større grad må på Costa Blanca. Anonymkode: 1b934...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.2.2023 den 14.35): Vi pleier å leie hus og de har lagt i rolige nabolag, så vi har ikke vært plaget av støy eller uro. Husene har hatt «kakerlakk-skremmere» i stikkontaktene, så vi har ikke sett de inne. Men vi har sett store løpe forbi ute på terrassen på kveldstid. I Benidorm er det en del briter og generelt mye folk og partystemning på kveldstid, så jeg ville ikke bodd på hotell eller leid noe der i sentrum om jeg ville hatt en rolig ferie. På de mindre stedene som vi har vært (f.eks Moraira), så er det mer pensjoniststemning om man kan kalle det det😅 Har ikke lagt merke til mye søppel osv der. Anonymkode: 9dc21...180 Så bra ☺️ Selv om kakerlakker ute på terrassen høres veldig kjipt ut, man vil jo gjerne slappe av der på kveldene med et glass vin feks. Kanskje ikke mulig å unngå i Spania. Ts Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Del Skrevet 22. februar 2023 Costa del sol er helt enormt mye penere enn Costa blanca. Anonymkode: 75631...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Foretrekker uten tvil Costa del Sol. Rent og pent, fine byer (Malaga, Marbella osv. 😍) og praktisk med bane mellom Malaga og Fuengirola slik at man slipper å kjøre bil slik man i større grad må på Costa Blanca. Anonymkode: 1b934...19c Høres praktisk ut ☺️ Jeg har sett litt på Marbella og områdene rundt. Hva er ditt inntrykk av kakerlakk-situasjonen der? 😅 Ts Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Costa del sol er helt enormt mye penere enn Costa blanca. Anonymkode: 75631...bce Ser litt sånn ut, ja ☺️ Ts Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 18.59): Høres praktisk ut ☺️ Jeg har sett litt på Marbella og områdene rundt. Hva er ditt inntrykk av kakerlakk-situasjonen der? 😅 Ts Anonymkode: b332a...ac5 Vi pleier å leie leilighet i Malaga og har aldri sett en kakerlakk verken inne eller ute. Men de finnes jo, så vi har gjerne bare vært heldige? Men som sagt fremstår de stedene vi har vært på solkysten renere og mer ordentlige enn de stedene vi har vært på costa blanca. Anonymkode: 1b934...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Del Skrevet 24. februar 2023 Oi! Jeg er livredd kakkerlakker (har bodd endel i Russland/øst-europa, og der var det MASSE). Men har aldri sett dem i Spania. Kanskje jeg har vært heldig? Eller har det kommet mer de siste årene? Har vært mye påi Costa del Sol, men også i Andalucia (Cadiz, Sevilla osv) Så ingen ekle insekter av noe slag. Anonymkode: 071a5...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg har bodd/hatt feriehus på Costa Blanca Nord i 30 år. Aldri sett en kakerlakk. Hele kysten er fin, men hold deg unna Torrevieja, det er slummen i Spania, omtrent som Puerto Rico på Kanariøyene. Det er billig å kjøpe feriebolig i Torrevieja, ergo endel "rare" folk. Anonymkode: b947d...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #13 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 6.45): Vi pleier å leie leilighet i Malaga og har aldri sett en kakerlakk verken inne eller ute. Men de finnes jo, så vi har gjerne bare vært heldige? Men som sagt fremstår de stedene vi har vært på solkysten renere og mer ordentlige enn de stedene vi har vært på costa blanca. Anonymkode: 1b934...19c Kan jeg spørre hvor dere leier? Og hva dere betaler? Hva i Malagueta i fjor. Fint sted, men ville ikke valgt den leiligheten igjen. Takk😊 Anonymkode: d492f...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Del Skrevet 4. mars 2023 Vi har vært i Orihuela men i år skal vi et steinkast lengre sør, til Torre de la Horadada. Vi er fornøyde med området med mange matbutikker, store kjøpesentre, fine strender og nye men rimelige boliger. Kan hende vi tar en tur til Altea i år. Anonymkode: aca36...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 8.14): Kan jeg spørre hvor dere leier? Og hva dere betaler? Hva i Malagueta i fjor. Fint sted, men ville ikke valgt den leiligheten igjen. Takk😊 Anonymkode: d492f...24b Vi har leid via Airbnb leiligheter i litt ulike bygninger langs Malagueta. Har vært fornøyd med alle. Det viktigste for vår del er balkong og utsikt mot stranden. Anonymkode: 1b934...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg har reist en del rundt i Spania, og aldri sett kakkerlakker. Eller opplevd fastbråk. Det handler mulig mest om hvor mye penger du legger i å bo? Anonymkode: a93e7...570 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 11.03): Oi! Jeg er livredd kakkerlakker (har bodd endel i Russland/øst-europa, og der var det MASSE). Men har aldri sett dem i Spania. Kanskje jeg har vært heldig? Eller har det kommet mer de siste årene? Har vært mye påi Costa del Sol, men også i Andalucia (Cadiz, Sevilla osv) Så ingen ekle insekter av noe slag. Anonymkode: 071a5...99f Det kan godt hende det er mer av det på Costa Blanca enn lenger sør. Vi bodde i et nokså dyrt villastrøk, likevel var de overalt. Skulle vi gå tur på kvelden måtte vi se oss for både på bakken og i lufta, for de kom jo faktisk flyvende etter oss 😵💫 Hver morgen og kveld måtte vi sjekke under senger etc, og ofte fant vi døde kakerlakker. Huset var sprayet av skadedyrfirma men alle der nede sa det var umulig å unngå. De finner visstnok alltid en vei inn, og da helst gjennom kloakken og opp avløpsrør 😥 Jeg kjenner faktisk når jeg skriver dette at jeg aldri skal tilbake dit. Men kanskje Costa del Sol, heller. Ts Anonymkode: b332a...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kan godt hende det er mer av det på Costa Blanca enn lenger sør. Vi bodde i et nokså dyrt villastrøk, likevel var de overalt. Skulle vi gå tur på kvelden måtte vi se oss for både på bakken og i lufta, for de kom jo faktisk flyvende etter oss 😵💫 Hver morgen og kveld måtte vi sjekke under senger etc, og ofte fant vi døde kakerlakker. Huset var sprayet av skadedyrfirma men alle der nede sa det var umulig å unngå. De finner visstnok alltid en vei inn, og da helst gjennom kloakken og opp avløpsrør 😥 Jeg kjenner faktisk når jeg skriver dette at jeg aldri skal tilbake dit. Men kanskje Costa del Sol, heller. Ts Anonymkode: b332a...ac5 😮 Hjelpe meg.... kanskje dere var uheldige og ferierte i en periode med svermende insekter? Var en litt lignende opplevelse fra Montenegro - bare at det var store gresshopper overalt. På rommet til barna, i sengene. Måtte sjekke skoene om morgenen for det var gjerne en som hadde lurt seg nedi der i løpet av natten. Barna gråt da vi kom til feriehuset og så alle de store insektene (tror en vasker hadde glemt å lukke et vindu). Jeg måtte late som at det ikke var så farlig, men inni meg hadde jeg også lyst til å gråte og dra hjem. Klær som hang ute til tørk hadde gjerne en gresshoppe som gjemte seg i en lomme el.l. da vi tok klærne inn. Og da vi pakket ut kofferten etter å ha kommet hjem, var det første vi så en stor gresshoppe som krøp ut av en sammenrullet håndduk. Blir helt uvel bare av å tenke på det..... Anonymkode: 071a5...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Del Skrevet 8. mars 2023 Liker meg mye bedre på del sol en Blanca. Mye penere. Mindre nordmenn per spanjol. Finere strender. Har vært mye både i albir og malaga-fuengirola Anonymkode: 8a902...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå