Gå til innhold

Hvorfor er så mange homofile gutter så feminine i stilnog utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv heterofil,  men har flere homofile venner.  Har alltid undret meg på hvorfor så mange  homofile gutter virker så feminine, både i klær og utseende? Tenker ofte jeg kan "peke" de ut på gaten liksom? 

Anonymkode: 5b2cd...616

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe godt svar på dette, men det jeg vet er at fenomenet med feminine homofile eksisterer på tvers av kulturer. Forskning (av blant annet Paul L. Vasey) viser at homofile gutter i mange land viser tegn til feminitet veldig tidlig. Fks. på Samoa har de en egen kategori for slike menn. Så det ser jo ut til at dette er noe som er medfødt. 

Skrevet

Fordi de har inkarnert ned på jorden som kvinne de siste 15-20 livene sine. Dette livet er det første de er mann i og derfor er det litt som "henger igjen" fra de forrige livene. Derfor er de fremdeles tiltrukket av menn og har disse feminine trekkene og interessene. 

Det er også derfor lesbiske gjerne ofte kan være litt maskuline gjerne med kort hår, tattoveringer, de er handy og litt mer tøff i væremåten enn heterofile jenter. De har da vært menn i de siste 15-20 inkarnasjonene de har hatt på jorden. 

Alle har et sånt "overgangsliv" hver gang man bytter kjønn i inkarnasjonen hvor man da er homofil. 

Anonymkode: f5393...317

Skrevet

Det kan jo hende at for hver skrulle du legger merke til på gaten så går du forbi 20 homofile menn som ikke er feminine i det hele tatt uten å tenke over det 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Magika_fra_Fyll skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende at for hver skrulle du legger merke til på gaten så går du forbi 20 homofile menn som ikke er feminine i det hele tatt uten å tenke over det 

Jepp.

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er bare de du legger merke til. De som er "vanlig" eller mer macho glir forbi, kamuflert som hetero. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også trodd at jeg kunne «peke dem ut på gata». Men jeg tok feil.

Jeg så en facebook-video som heter «Odd man out». De har mange varianter, men en gang var det 7 homofile og 1 heterofil. Hver runde skulle gruppen stemme ut en person. Dersom den heterofile stod igjen når gruppen trodde at det kun var homofile igjen, fikk den heterofile en stor sum penger. Hvis den heterofile var stemt ut, ville de gjenværende dele pengene. Et par av dem var «tydelig homofil», men resten hadde jeg ingen anelse om. 

Jeg tror vi skal være forsiktige med å putte folk i boks…

• Liker 1
Skrevet

Altså, man kan jo like gjerne snu på det og spørre seg hvorfor heterofile menn ofte er så veeeeldig maskuline i stilen.

Det kan jo godt være at homofile menn er de som i størst grad gjør hva de ønsker, mens heterofile menn blir holdt nede av "machokultur", og ymse krav til stil for å ikke virke for feminin.

Skal gladelig innrømme at jeg syns lilla og burgunder er fine farger, men jeg vegrer meg litt for å gå med dem av slike grunner - der en stereotypisk homofil ville gitt faen hvis vedkommende følte han hadde en god ide til et antrekk.

• Liker 1
Skrevet
Magika_fra_Fyll skrev (9 timer siden):

Dette er den mest plausible forklaringen og et eksempel på confirmation bias.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi de har inkarnert ned på jorden som kvinne de siste 15-20 livene sine.

Denne teorien er like morsom som den er vill og usann. Dette kunne vært en sketch på Saturday Night Live.

Skrevet

På "hjernevask" mener jeg å huske at noe av teorien var at det for en del er en form for kommunikasjon, der det å tydeliggjøre "rolle" gjennom adferd og fakter gjør at en slipper å kommunisere det direkte og indikerer tilgjengelighet til potensielle partnere. Så tror jeg ikke heller en skal se bort fra at en viss andel av menn som har lignende tenningsmønster og (seksuell) rolle som kvinner også er mer feminine og likere kvinner på noen måter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...