AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Jeg fikk diagnosen som 11-åring, på 90-tallet. Hadde da en lege som satte meg på levaxin og når prøvene var fine fikk jeg beskjed om å slutte på medisiner. Var uten medisiner i ca 13 år. Ble altså dårlig igjen som voksen og fikk igjen påvist lavt stoffskifte. Hadde da også lavt b12, som jeg forstod er pga lavt stoffskifte. Var mye dårlig i perioder, justerte doser, prøvde å kombinere levaxin med liothyronin, hadde ofte dårlige prøver ifm graviditet. Men etter 12 år på medisiner, for ca 4 år siden, hadde jeg en så bra form og glemte å ta medisiner ifm en lengre reise jeg var på. Jeg hadde samtidig begynt på noen vitamindrikker som ga meg energi. Ble da enig med legen om å prøve uten medisiner. Fine blodprøver hele tiden uten medisiner. Formen var fin inntil for ett år siden. Mye sliten, gått opp i vekt. Symptomene kom snikende på. Var til slutt overbevist om at det var stoffskiftet, da jeg til slutt gikk til legen var jeg helt desperat, fungerte ikke på jobb og hadde bla skyhøy hvilepuls og en intens prikking i huden. Fikk levaxin før svar på blodprøver. Etter 2-3 dager på levaxin ble jeg bedre, prikkingen er borte, vekten har sluttet å gå oppover, føler jeg er mye bedre og at jeg trengte levaxin. Men: blodprøvene er helt fine! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fine prøver. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg bedre på levaxin hvis jeg ikke trenger det i følge prøvene. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg har kunnet slutte på medisiner i to lange perioder nå. Er det noen som kan noe om dette? Anonymkode: 06373...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå