Gå til innhold

Sommerferie - Sørlandskysten eller lenger inn i landet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med barn fra 2-10 år. Har funnet to flotte hytter på Finn. Den ene ligger i nærheten av Tvedestrand. Brygge i nærheten av hytta, gåavstand til strand. Den andre hytta ligger ca en time nord for Kristiansand, helt nede ved et lite vann. Egen, privat strand. Begge hyttene ser kjempefine ut, har båt med påhengsmotor og koster ca det samme.  Noen som kan hjelpe meg med fordeler/ulemper, for å gjøre det enklere å velge? 

Svar mottas med takk 😊

Anonymkode: 8273a...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt den som var ved sjøen, mye bedre enn et lite vann (potensielt mygghelvete er det også). Saltvann er sommer for meg. Siden dere har tilgang til båt også, så får dere sett mye. 

• Liker 2
Skrevet

Den i Tvedestrand. Sommer i Skjærgården har en helt annen idyll enn sommer i "innlandet". Krabbefisking og måkeskrik, ja takk.

Anonymkode: ad59c...1d5

• Liker 3
Skrevet

Noe helt annet med sjø enn vann. 

• Liker 2
Skrevet

Om det er nær Oggevann den hytta inn i landet er så er det et mygghelvete. Personlig hadde jeg foretrukket noe mer privat, men godt mulig barna har lyst på steder å kjøpe is, vandre rundt med andre osv. 

Jeg bor selv i Kristiansand og har gjort det i nærmere 20år. Ikke så god kjennskap til Tvedestrand, men det er pent der. 

Anonymkode: 434b8...8d9

Skrevet

Tvedestrand. 

Anonymkode: 7dc77...a73

Skrevet

Tvedestrand uten tvil. Nydelig i skjærgården og med båt kan dere dra på utflukter i området. Mer å oppleve langs sjøen.

Anonymkode: ef177...0f0

Skrevet

Tvedestrand, alltid😀 Det er gratis badepark til ungene i sentrum, masse fine båtturer og øyer med rutebåt, fx Lyngør og Sandøya. Nærme den lille dyrehagen i Gjerstad. Munkefestival, båtregatta. I sommer er det også mye gøy i Arendal

Anonymkode: d8b34...4fe

Skrevet

Takk for alle svar, vi har sikret oss hytte i Tvedestrand ❤️

Anonymkode: 8273a...90f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Arendal har mye og veldig fin skjærgård. De har to store øyer (Tromøya og Hisøya). 
En by i stor og positiv vekst! 

Anonymkode: 69e1d...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...