Gå til innhold

Utvikling 6-7 mnd. Bare sutring hele dagen. Blir sprø!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjer det noe spesielt rundt denne tiden? Hun har nettopp blitt 7 mnd. Siden hun bikket 6 mnd har det stort sett bare vært sutring dagen lang. Det går greit en periode men nå kjenner jeg at det begynner å tære på.

Sutring/gråting stor deler av våkentiden, og vanskelig å legge på kvelden. Har alltid vært enkel å legge. Nå bruker vi 1-1,5 time og hun nekter å sove i sprinkelsenga si. Vil bare sove i senga med meg. Dette er en baby som egentlig har hatt ganske «lite» behov for nærhet. Har likt å ligge for seg selv, alltid hatet å sove på brystet vårt osv. en enkel baby. Nå våkner hun også flere ganger på natten og gråter. Roer seg når hun får smokk eller flaske da. Nå er jeg så lei at jeg gruer meg til når det er morgen og en ny dag. Tenker «faen» når jeg hører hun er våken. Jeg teller ned timer og minutter til neste hvil eller leggetid. «bare 20 minutter til neste hvil»

Gleder meg alltid til hun skal sove så jeg kan få fred og være for meg selv. Ukens høydepunkt en den ene dagen hun er hos besteforeldrene sine. De passer henne en dag i uken etter eget ønske. Er dette normale følelser? Jeg er så sliten. Jeg vil ikke føle det sånn. jeg vil glede meg over å være med datteren min, men jeg gjør ikke det. Jeg ønsket barn så sterkt i mange år. Nå savner jeg det gamle livet mitt. Samtidig elsker jeg henne og ville aldri hatt er liv uten henne… blir helt forvirra

Anonymkode: 7c866...e08

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjer det noe spesielt rundt denne tiden? Hun har nettopp blitt 7 mnd. Siden hun bikket 6 mnd har det stort sett bare vært sutring dagen lang. Det går greit en periode men nå kjenner jeg at det begynner å tære på.

Sutring/gråting stor deler av våkentiden, og vanskelig å legge på kvelden. Har alltid vært enkel å legge. Nå bruker vi 1-1,5 time og hun nekter å sove i sprinkelsenga si. Vil bare sove i senga med meg. Dette er en baby som egentlig har hatt ganske «lite» behov for nærhet. Har likt å ligge for seg selv, alltid hatet å sove på brystet vårt osv. en enkel baby. Nå våkner hun også flere ganger på natten og gråter. Roer seg når hun får smokk eller flaske da. Nå er jeg så lei at jeg gruer meg til når det er morgen og en ny dag. Tenker «faen» når jeg hører hun er våken. Jeg teller ned timer og minutter til neste hvil eller leggetid. «bare 20 minutter til neste hvil»

Gleder meg alltid til hun skal sove så jeg kan få fred og være for meg selv. Ukens høydepunkt en den ene dagen hun er hos besteforeldrene sine. De passer henne en dag i uken etter eget ønske. Er dette normale følelser? Jeg er så sliten. Jeg vil ikke føle det sånn. jeg vil glede meg over å være med datteren min, men jeg gjør ikke det. Jeg ønsket barn så sterkt i mange år. Nå savner jeg det gamle livet mitt. Samtidig elsker jeg henne og ville aldri hatt er liv uten henne… blir helt forvirra

Jeg samsov med mine, tenker som så at hvis babyen vil ha nærhet må den få nærhet, hvis den vil ha litt ro må den få litt ro. Det er en stor jobb å bli mamma og dine behov og ønsker kommer i annen rekke. Så det er bare å ta seg i sammen og innstille seg på å være fleksibel og tilgjengelig.

Anonymkode: ba413...849

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker som så at det kan være på sin plass å ta opp følelsene med helsesykepleier også jeg.

Anonymkode: ba413...849

• Liker 1
Skrevet

Hørselvern  med musikk

Anonymkode: f531e...3a8

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde en periode med sutring i perioden 10-12 mnd., rett før han lærte seg å gå 😛 var frustrerende for han å være så nær men ikke få det til, og heller ikke klare å kommunisere med oss. Det går seg nok til🥰

Anonymkode: 2afd0...b6d

Skrevet

Her også opplevde vi endring med søvn rundt 7 mnd…. Han er 10 mnd nå og det er heldigvis litt bedre, men ikke så bra som det var første mndene. Tror en bare må ta tiden til hjelp🥲🥲🥲

Anonymkode: 95528...301

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan du enn må løse dette for å komme dere gjennom denne perioden, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sliten, og lei. Det første året er tøft! Det blir bedre, jeg lover deg ☺️ 

det er lov å bli sliten, og det er lov å føle seg mettet. Og oppspist 😅 jeg er sikker på at du gjør en god jobb, babyens behov endrer seg med utviklingen, og etter hvert som de vokser til. Det kan være tenner, at baby er mer nysgjerrig, og utålmodig. Kanskje baby har oppdaget at verden er litt større, og derfor vil krype inn til deg igjen. Og så fort du har knekt dette stadiets «kode», er det plutselig noe nytt med baby igjen. Det er virkelig ikke bare fryd og gammen med babytiden! 

Jo flinkere du er til å nyte de små pausene du får, jo bedre rustet er du til å tåle de krevende stundene med babyen din ☺️ 

• Liker 1
Skrevet
Kala skrev (56 minutter siden):

Hvordan du enn må løse dette for å komme dere gjennom denne perioden, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sliten, og lei. Det første året er tøft! Det blir bedre, jeg lover deg ☺️ 

det er lov å bli sliten, og det er lov å føle seg mettet. Og oppspist 😅 jeg er sikker på at du gjør en god jobb, babyens behov endrer seg med utviklingen, og etter hvert som de vokser til. Det kan være tenner, at baby er mer nysgjerrig, og utålmodig. Kanskje baby har oppdaget at verden er litt større, og derfor vil krype inn til deg igjen. Og så fort du har knekt dette stadiets «kode», er det plutselig noe nytt med baby igjen. Det er virkelig ikke bare fryd og gammen med babytiden! 

Jo flinkere du er til å nyte de små pausene du får, jo bedre rustet er du til å tåle de krevende stundene med babyen din ☺️ 

Takk for gode ord. Jeg føler alle rundt meg, på SoMe osv bare eeelsker å være hjemme med baby. Skal være hjemme til neste sommer når baby er 2 år og skal starte i bhg. Mens jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen om 2 mnd! 😔 bare være meg, treffe voksne mennesker igjen. At hverdagen skal bestå av noe annet enn å sitte på gulvet å leke eller gå å bysse… tiden frem til 4 mnd var så enkel, plutselig snudde det og slo meg i trynet😅

Skrevet
myMa skrev (1 time siden):

Tenner?

Hun har fått 2. ingen på vei nå som jeg ser. Ikke klør hun spesielt heller akkurat nå.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her også opplevde vi endring med søvn rundt 7 mnd…. Han er 10 mnd nå og det er heldigvis litt bedre, men ikke så bra som det var første mndene. Tror en bare må ta tiden til hjelp🥲🥲🥲

Anonymkode: 95528...301

jeg prøver å tenke at alt er en periode, men det er vanskelig på de tøffeste dagene😅 nå har mannen flyttet inn på baby sitt rom, og jeg og baby sover sammen i dobbelsenga..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for gode ord. Jeg føler alle rundt meg, på SoMe osv bare eeelsker å være hjemme med baby. Skal være hjemme til neste sommer når baby er 2 år og skal starte i bhg. Mens jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen om 2 mnd! 😔 bare være meg, treffe voksne mennesker igjen. At hverdagen skal bestå av noe annet enn å sitte på gulvet å leke eller gå å bysse… tiden frem til 4 mnd var så enkel, plutselig snudde det og slo meg i trynet😅

Sosiale medier lyver! 🙈 babytiden er tidvis dritt. Men jeg kjenner vel ingen som er helt ærlige på some om hvordan de eeeegentlig har det. Nå er ikke jeg en av de som legger ut noe om vesla, men jeg har dager hvor jeg kan få lyst til å kjøre henne til pappaen på jobb å bare la henne bli igjen der fordi jeg blir så mettet. Men så overlever man. Det er slitsomt, å man tror man kan klikke, men det er utrolig hva man tåler når det er ens egen unge. Kjenner meg godt igjen i det å glede meg til å kunne være på jobb å ha voksne samtaler igjen 😅 det betyr jo ikke at man er en dårligere mamma av den grunn! 

Anonymkode: e749d...0e1

Gjest Beelzebub
Skrevet

Det er naturens gang at på et tidspunkt vil barn og foreldre gå hverandre på nervene. Det betyr bare at tiden er kommet for barnet til å tre ut i verden på egenhånd, gripe mulighetene og skape sitt eget liv.

Skrevet

Jepp, tidvis var det skikkelig dritt! Jeg kjente også på den nesten angstliknende reaksjonen jeg fikk hver gang jeg hørte at hun våknet. Jeg tenkte ofte, herregud så koselig vi kunne hatt det nå, hvis du var litt triveligere å være sammen med 😅 Jeg begynte i jobb da babyen var straks 6mnd av ulike grunner, og merket at for meg gjorde det veldig godt. Jeg rakk faktisk å savne henne mens jeg var på jobb. 

Anonymkode: 814df...e27

Skrevet

Normalt, gi det noen uker så er humøret nok bedre. Gi babyen det den trenger av nærhet i denne perioden, det er tungt men det går over. Ikke stress med å opprettholde en leggerutine som ikke fungerer akkurat nå, gjeninnfør heller når babyen er tilbake i mer harmonisk nivå. Det blir noen omganger med slikt de første åra og det bli mindre stress om du følger babyen signaler enn å prøve å tviholde på en rutine. Og det er helt normalt å lengte etter den lille egentiden man får når babyen sover!

Anonymkode: 411f9...3be

Skrevet

lenge siden mine var små men mener å huske at de hadde sutreperioder rett før de fikk tenner og en periode hver gang før de fikk til noe nytt ( rulle, krabbe, gå osv)

Anonymkode: cfb44...608

• Liker 2
Skrevet

Det blir bedre. Jeg har 4 barn og minste er 7 mnd og jeg lurer til tider på hva i all verden jeg har gjort ved å få enda en. Men jeg har aldri likt babytiden noe særlig. Det blir bedre. 

Er hun forresten sulten? 

Anonymkode: b8900...f23

Skrevet

Har ei på 6 mnd som jeg bærer i søvn hver gang hun skal sove😅🥴hun hylskriker når hun er trøtt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Normalt, gi det noen uker så er humøret nok bedre. Gi babyen det den trenger av nærhet i denne perioden, det er tungt men det går over. Ikke stress med å opprettholde en leggerutine som ikke fungerer akkurat nå, gjeninnfør heller når babyen er tilbake i mer harmonisk nivå. Det blir noen omganger med slikt de første åra og det bli mindre stress om du følger babyen signaler enn å prøve å tviholde på en rutine. Og det er helt normalt å lengte etter den lille egentiden man får når babyen sover!

Anonymkode: 411f9...3be

Prøver å gi henne det hun trenger av nærhet ja. Men ikke alltid jeg helt skjønner HVA hun faktisk vil eller trenger når det er sutring uansett om jeg bærer henne eller ikke..😅 det er liksom ikke noe jeg gjør som får slutt på sutringå mer enn korte perioder om gangen

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir bedre. Jeg har 4 barn og minste er 7 mnd og jeg lurer til tider på hva i all verden jeg har gjort ved å få enda en. Men jeg har aldri likt babytiden noe særlig. Det blir bedre. 

Er hun forresten sulten? 

Anonymkode: b8900...f23

Ja det blir vel bedre når du har valgt i gjøre det 4 ganger😱😂 ikke sulten nei. Heller tvert i mot. Har hatt dårligere matlyst i det siste. Men har vært syk også så det henger nok litt igjen.

Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Har ei på 6 mnd som jeg bærer i søvn hver gang hun skal sove😅🥴hun hylskriker når hun er trøtt. 

Slitsomt🥴

Skrevet

Ser du nevner at hun har vært syk i det siste, og min erfaring er at de små er JÆVLIG sutrete gjerne en uke før sykdomsfrembrudd og et par uker etter at de egentlig er friske igjen. Her løser vi det ved å slå opp sovesofaen og så samsover vi med hvert vårt barn. Sånne sutreperioder er til å bli gal av, men så plutselig går det over. Hilsen mor til to.

Anonymkode: 8ac1e...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...