Gå til innhold

Bruke intime betroelser i krangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen min blir sint på meg bruker han ting jeg har betrodd ham, vonde og såre ting, mot meg. For eksempel kan han si «jeg skjønner godt hvorfor moren din sa hun ikke ville ha deg, du er jo faen meg ikke normal», «du er jo helt idiot, men det visste jeg jo, du kan jo ikke regne ut helt enkle ting en gang», «du er jo så ødelagt at ingen vil ha deg» (har en skade i underlivet) osv. 

Når krangelen er slutt ber han ikke om unnskyldning, men sier jeg burde forstå at han ikke mener det siden han elsker meg. Han kaller meg også regelmessig fitte, idiot, søppel, ødelagt, iq-sperret, drittkjerring, fittekjerring og kan bruke spesielt mange skjellsord som handler om hvor dum han synes at jeg er. 

Jeg tror ikke man kan si sånt til noen om man virkelig elsker dem. Og jeg opplever det spesielt sårende at han bruker det verste og vondeste jeg har opplevd mot meg som argumenter på at han har rett. Hva mener dere? 

Anonymkode: 940ab...5fb

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet nok hva vi kommer til å mene. Du må kvitte deg med denne fyren, og om nødvendig søk støtte hos noen som står deg nær og som du stoler på.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei og nei. Dette er verbal mishandling, og ikke en type kjærlighet du vil ha. Finn ut hva som har gjort at du godtar sånt som dette, gå i terapi. Men denne mannen må du få ut av livet ditt umiddelbart, før du er fanget. Tvi tvi❤️

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Du vet nok hva vi kommer til å mene.

Ja, jeg tror det. Og det samme tenker jeg nok selv også. Men kan man virkelig elske noen og likevel si sånne ting?

• Hjerte 1
Skrevet

Er han din første kjæreste eller er du veldig ung? Les det du selv skriver og spør deg selv om det er greit. Ja riktig, det er ikke greit. 

Anonymkode: beb4b...297

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg tror det. Og det samme tenker jeg nok selv også. Men kan man virkelig elske noen og likevel si sånne ting?

De nekter jeg å tro. De elsker nok mer maktposisjonen de har.

• Liker 1
Skrevet

Sett deg ned med han en dag dere ikke krangler og fortelle han hvordan du opplever han. Rett og slett si det samme til han som deler i HI. 

Anonymkode: 7e995...efb

Skrevet

Hvorfor ønsker du å være sammen med noen som behandler deg slik?

• Nyttig 1
Skrevet

Det hadde vært første og siste gang han hadde fått sagt noe slikt før forholdet var over om det var meg 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig ikke greit. Dette må du snakke med ham om utenfor krangling, altså i fredstid. Si at hvis han ikke øyeblikkelig legger om kursen, så vil du naturlig slutte å betro deg. Så vil dere sakte men sikkert vokse fra hverandre. Det samme gjelder alt det stygge han kaller deg, det vil over tid ødelegge relasjonen, og også slite på din psykiske helse. Er det dette han vil? 

Anonymkode: c9628...236

Skrevet

Det er virkelig ikke greit. Dette må du snakke med ham om utenfor krangling, altså i fredstid. Si at hvis han ikke øyeblikkelig legger om kursen, så vil du naturlig slutte å betro deg. Så vil dere sakte men sikkert vokse fra hverandre. Det samme gjelder alt det stygge han kaller deg, det vil over tid ødelegge relasjonen, og også slite på din psykiske helse. Er det dette han vil? 

Det er faktisk urovekkende mange som vil dette ja, derfor ville jeg ha vært svært forsiktig med å fremstille meg som et "svakt offer"(ikke at TS er det), siden han allerede behandler henne så stygt. Det gir slike mennesker næring å vite at hetsen når frem og at den sårer.

• Liker 1
Skrevet

Manipulativ og herskete oppførsel av han. Han vet akkurat hva han skal si og gjøre for å treffe deg på ditt mest ømme punkt, som igjen gjør han overlegen. 

Og så er han respektløs og aggressiv. Skummel kombinasjon, og skummel type.

Denne fyren må du komme deg bort ifra. Æresord. 

• Liker 1
Skrevet

Han ønsker å såre deg. Hvorfor? Føler han seg såret og ønsker å hevne seg ved å si det styggeste han kommer på? Hva slags krangler er det og hva trigger denne responsen fra han? 

Anonymkode: 03d16...3f3

Skrevet

Herregud det der er ikke normalt. Jeg har vært sammen med mannen min i flere år og vi har da kranglet noen ganger men ALDRI har vi sagt sånne stygge ting til hverandre. Jeg hadde skilt meg på sekundet. 

Anonymkode: cc96d...838

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sett deg ned med han en dag dere ikke krangler og fortelle han hvordan du opplever han. Rett og slett si det samme til han som deler i HI. 

Anonymkode: 7e995...efb

Jeg har faktisk gjort det. Og det er da han sier at jeg burde skjønne at han ikke mener det siden han elsker meg. Og det at han elsker meg er også grunnen til at han sier sånne ting, fordi følelsene er så sterke. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han ønsker å såre deg. Hvorfor? Føler han seg såret og ønsker å hevne seg ved å si det styggeste han kommer på? Hva slags krangler er det og hva trigger denne responsen fra han? 

Anonymkode: 03d16...3f3

Alle mulige krangler, egentlig. Som regel klarer jeg ikke å huske hva som utløste det, men han snakker ofte om «tonen min». Det kan være husarbeid eller penger. Han har lønnstrekk og dårlig råd. 

Skrevet
Kalikalinka skrev (20 minutter siden):

Hvorfor ønsker du å være sammen med noen som behandler deg slik?

Han får meg til å føle meg trygg også. Når han ikke sier sånne ting. Jeg trenger noen som elsker meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser ingen grunn til at det er nødvendig med en samtale her. TS har observert hvem han er over tid. Hennes jobb nå er å komme seg bort på en trygg måte. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det greit å bli skadet og ødelagt for livet hvis den som gjør det elsker en? Nei. Aldri. Selvfølgelig ikke. Det har ikke noe å si om personen elsker eller ikke elsker.

Anonymkode: 02eb5...3a6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han får meg til å føle meg trygg også. Når han ikke sier sånne ting. Jeg trenger noen som elsker meg. 

Men dette er da ikke kjærlighet. Han utnytter din godhet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og der tror jeg vi har svaret på hva slags relasjon du er i. Se om du kjenner deg igjen her. Hun har mange gode videoer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...