AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Faren min har akkurat fått påvist kreft i fjerde stadium. Har ikke turt å spørre, men er det stor sjanse for å dø? Kan han overleve?🥺 Anonymkode: 6749b...86a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faren min har akkurat fått påvist kreft i fjerde stadium. Har ikke turt å spørre, men er det stor sjanse for å dø? Kan han overleve?🥺 Anonymkode: 6749b...86a Hva slags kreft er det snakk om? Og hva slags behandling er han forespeilet? Anonymkode: 2b4ea...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags kreft er det snakk om? Og hva slags behandling er han forespeilet? Anonymkode: 2b4ea...ea5 Vil helst ikke skrive i frykt for å bli gjenkjent, men egentlig en krefttype med grei prognose om den blir oppdaget tidligere. Strålebehandling, svulsten er blitt så stor at den ikke kan opereres bort.. Anonymkode: 6749b...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cisco Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Hvor gammel er han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil helst ikke skrive i frykt for å bli gjenkjent, men egentlig en krefttype med grei prognose om den blir oppdaget tidligere. Strålebehandling, svulsten er blitt så stor at den ikke kan opereres bort.. Anonymkode: 6749b...86a Hvis det er en vanlig kreftform tror Jwg ikke du blir gjenkjent Anonymkode: 0022a...0e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg syns ikke du skal spørre her om det. Kreft i stadiet 4 er meget alvorlig. Prognose må du nesten spørre han om, eller helsepersonell som behandler han. Uansett vil jeg råde deg til å bruke mest mulig tid med han. Anonymkode: a515d...d2e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Del Skrevet 20. februar 2023 Vi fikk en kontaktperson på sykehuset som vi kunne spørre spørsmål. Kanskje faren din også har det? Anonymkode: 35e65...5fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Del Skrevet 20. februar 2023 Vil anta ca 6mnd til 1år igjen å leve. Lykke til. Anonymkode: 9eac1...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vil helst ikke skrive i frykt for å bli gjenkjent, men egentlig en krefttype med grei prognose om den blir oppdaget tidligere. Strålebehandling, svulsten er blitt så stor at den ikke kan opereres bort.. Anonymkode: 6749b...86a Veldig vanskelig for oss å svare om du ikke vil si hva slags type kreft det er. Skal han få stråling for å krympe svulsten slik at den kan opereres bort? Anonymkode: 2b4ea...ea5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Del Skrevet 20. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vil anta ca 6mnd til 1år igjen å leve. Lykke til. Anonymkode: 9eac1...c9b Du burde ikke høre på slike svar TS. Det er helt umulig for oss å si noe om. Snakk med noen som faktisk vet noe om faren din sin sykdom. Anonymkode: 35e65...5fa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Del Skrevet 20. februar 2023 Dessverre er stadie 4 siste stadie, men det betyr ikke garantert død. https://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/kreft Jeg beklager! ❤️❤️ Anonymkode: e5e3b...45c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Veldig vanskelig for oss å svare om du ikke vil si hva slags type kreft det er. Skal han få stråling for å krympe svulsten slik at den kan opereres bort? Anonymkode: 2b4ea...ea5 Svulsten kan nok ikke opereres bort uansett grunnet plassering, så vidt jeg har forstått.. ts Anonymkode: 6749b...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Del Skrevet 20. februar 2023 Cisco skrev (32 minutter siden): Hvor gammel er han? Han er 53. Ikke røyker, noe særlig alkohol, litt overvektig, men i grei form.. Anonymkode: 6749b...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er 53. Ikke røyker, noe særlig alkohol, litt overvektig, men i grei form.. Anonymkode: 6749b...86a Ts over. Anonymkode: 6749b...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Del Skrevet 20. februar 2023 Prognosene kommer helt an på type kreft, og om dette er en type kreft man kan dø med eller av. Anbefaler deg å prate med faren din og eventuelt helsepersonell som følger han opp. Kanskje dere skal be om en pårørendesamtale? Anonymkode: e12ea...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Del Skrevet 20. februar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Vil anta ca 6mnd til 1år igjen å leve. Lykke til. Anonymkode: 9eac1...c9b Dette stemmer overhodet ikke. Jeg lever og er kreftfri fem år etter diagnosen. Kjenner personlig en som levde i 14 år og en som levde i 30 år. Og har selvfølgelig hørt om mange andre, men disse er de jeg har førstehånds kjennskap med. Anonymkode: d8e55...108 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Del Skrevet 20. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer overhodet ikke. Jeg lever og er kreftfri fem år etter diagnosen. Kjenner personlig en som levde i 14 år og en som levde i 30 år. Og har selvfølgelig hørt om mange andre, men disse er de jeg har førstehånds kjennskap med. Anonymkode: d8e55...108 Må legge til at dette var etter behandling. Anonymkode: d8e55...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 20. februar 2023 #18 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Det kommer også an på om det er spredning eller ikke. Og noe som kjennetegner stadium 4 er at det er spredning. Vi kan ikke vite hvor lenge han vil leve, bare fortelle om egne erfaringer. Og det er ikke lov her å utgi seg for helsepersonell på KG, selv om noen skulle være det. Anbefaler å snakke med kreftsykepleier om du kan. Eller kontakte Kreftforeningen og spørre hva du bør gjøre. Men bare de som behandler faren din kan nok svare riktig på spørsmålet. Jeg ønsker deg og din far gode dager, uansett hvor mange de vil bli. Endret 20. februar 2023 av MyMichelle 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Del Skrevet 20. februar 2023 Dersom det er prostatakreft er det 44,5% som lever i mer enn fem år. Tok det som eksempel siden det er en vanlig kreftform. Faren din er ung, så det er sannsynlig at han tåler kraftigere behandling enn eldre menn, og derfor har bedre prognose enn dem. https://kreftlex.no/Prostatakreft/BAKGRUNN/Prognose?CancerType=Prostata Anonymkode: d8e55...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Del Skrevet 20. februar 2023 Det er en sjelden kreftform, derfor jeg ikke vil skrive noe her. Spredning til lymfer. Svulsten kan ikke opereres bort grunnet plassering. Stadie fire og strålebehandling. Han er 53, levd et relativt normalt liv, uten røyk, normalt alkoholforbruk. Litt ekstra på kroppen, men ikke noe supermye.. Ts Anonymkode: 6749b...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå