Gjest Varg-Menja Skrevet 24. desember 2005 #1 Skrevet 24. desember 2005 I bordbønn-debatten har flere nevnt ett religionsnøytralt alternativ de kaller "Gutter og jenter", men den har jeg aldri hørt. Noen som kan fortelle meg hvordan den går?
Gjest gjest1 Skrevet 24. desember 2005 #2 Skrevet 24. desember 2005 (endret) Gutter og jenter sitter og venter også husker jeg ikke mer, har tross alt ikke hørt den siden barnehagen Men husker det er samme melodi som nisser og dverger bygger i berget Endret 24. desember 2005 av Towelie
Gjest gjest1 Skrevet 24. desember 2005 #3 Skrevet 24. desember 2005 Gutter og jenter, sitter og venter, magen er sulten og halsen er tørst, nå skal vi spise, men vi skal vise, at vi kan sitte på plassen vår først.
Væren Skrevet 24. desember 2005 #4 Skrevet 24. desember 2005 Akkurat sånn synges den her, også. Bare at jeg foretrekker de kristne bordversene, da...
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. desember 2005 #5 Skrevet 24. desember 2005 Gutter og jenter, sitter og venter, magen er sulten og halsen er tørst, nå skal vi spise, men vi skal vise, at vi kan sitte på plassen vår først. ← Takk!
Gyda Skrevet 27. desember 2005 #6 Skrevet 27. desember 2005 Her synges det: ... men først må vi vise at vi kan synge verset vårt først
Lassie Skrevet 27. desember 2005 #7 Skrevet 27. desember 2005 Her har vi to versjoner av den. Gutter og jenter, sitter og venter, magen er sulten og halsen er tørst. Nå skal vi spise, men først må vi vise at vi kan synge ut verset vårt først. Versjon 2: Gutter og jenter..... ....men først må vi vise at vi kan vente på turen vår først. Litt utenfor spørsmålet, men andre alternativer til ikke-kristne sanger: Kua mi, jeg takker deg, deilig melk jeg får fra deg, hver en dag, jeg til mitt brød drikker melka di så søt. Enda et alternativ: Pulverheksa Abelone, spiser uten takt og tone. Sim sam, sim sam, velbekomme omp omp omp. Hilsen Lassie som jobber i barnehage...
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #9 Skrevet 28. desember 2005 Skippern er mye brukt her. ← Ja, den og Ormen Lange.
Gjest Varg-Menja Skrevet 28. desember 2005 #10 Skrevet 28. desember 2005 Ja, den og Ormen Lange. ← Åssen går Ormen Lange da? *nysgjerrig*
jolie Skrevet 28. desember 2005 #11 Skrevet 28. desember 2005 Ormen lange, krøp som en slange, under et gjerde, tok seg en pære, delte'n i to - værsågod!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå