AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #61 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye mer koster det forresten med innebygd takdusj vs ikke innebygd? Anonymkode: 2b0b3...d2d Tja, det vil jo variere etter leverandør og modell. Tapwell sin rimeligste takdusj i krom koster 8500,-, den rimeligste innbygde i krom koster 19000,-, da er innbyggingsboksen inkludert. Skal man ha annen overflate enn krom, f eks black chrome, er rimeligste alternativ 16000,- vs 29000,-. Om rørlegger tar seg mer betalt for det ene alternativet framfor det andre vet jeg ikke, jeg vet ikke hva som tar lengst tid å montere. Anonymkode: a3a3a...15f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #62 Skrevet 24. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk, dette var veldig nyttige råd! Jeg ser problemene mtp mangel på benkeplass ved dobbeltvask, men vi trenger virkelig to vasker + benkeplassen fører i praksis til at det blir masse rot stående fremme! Anonymkode: 2b0b3...d2d Dobbeltskjekke er gull når man har et familiebad. Det viktigste er å ha nok oppbevaring ellers, det er jo som du sier ikke meningen at benken rundt vasken skal fylles med ting. Tenk gjennom hva dere skal oppbevare, og hvor det skal stå. Ikke alle har de samme tingene på et bad. Jeg synes det er viktig med et godt dusjhode i tillegg til regnfallsdusj hvis man har det. Regnfallsdusj er "ubrukelig" for annet enn luksusfølelse, man trenger et klassisk dusjhode plassert i hodehøyde med godt trykk og mulighet for justerbar høyde for å få vasket håret skikkelig. Og løst dusjhode er nødvendig for å skylle seg skikkelig nedentil o.l. Det er hvertfall min erfaring med regnfallsdusjer. De ser lekre ut, men for meg er det en ekstragreie til en skikkelig dusj liksom. Anonymkode: 4c16d...cad 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #63 Skrevet 24. februar 2023 Valgte; Terrazzofliser som skjuler alt av partikler. Store fliser, mindre fug, lett å holde rene. Regnfallsdusj gir en super start på dagen. valgte farget wc og vask, som gir en fin helhet til ellers kjedelige greier. Vegghengt wc er must. velger du å lage et kult og gjerne litt annerledes bad, så vil leverandører lett sponse deg med 30%avslag om du poster noen bilder av det på SoMe og tagger. Anonymkode: 9425c...364 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #64 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tja, det vil jo variere etter leverandør og modell. Tapwell sin rimeligste takdusj i krom koster 8500,-, den rimeligste innbygde i krom koster 19000,-, da er innbyggingsboksen inkludert. Skal man ha annen overflate enn krom, f eks black chrome, er rimeligste alternativ 16000,- vs 29000,-. Om rørlegger tar seg mer betalt for det ene alternativet framfor det andre vet jeg ikke, jeg vet ikke hva som tar lengst tid å montere. Anonymkode: a3a3a...15f Takk for info! Jeg skal sjekke det nærmere når jeg får de første tegningene. Det aner meg at det blir en ekstra rørleggerregning også, men det får vi se på. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dobbeltskjekke er gull når man har et familiebad. Det viktigste er å ha nok oppbevaring ellers, det er jo som du sier ikke meningen at benken rundt vasken skal fylles med ting. Tenk gjennom hva dere skal oppbevare, og hvor det skal stå. Ikke alle har de samme tingene på et bad. Jeg synes det er viktig med et godt dusjhode i tillegg til regnfallsdusj hvis man har det. Regnfallsdusj er "ubrukelig" for annet enn luksusfølelse, man trenger et klassisk dusjhode plassert i hodehøyde med godt trykk og mulighet for justerbar høyde for å få vasket håret skikkelig. Og løst dusjhode er nødvendig for å skylle seg skikkelig nedentil o.l. Det er hvertfall min erfaring med regnfallsdusjer. De ser lekre ut, men for meg er det en ekstragreie til en skikkelig dusj liksom. Anonymkode: 4c16d...cad Ja, enig, et godt dusjhode i tillegg er helt nødvendig! AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Valgte; Terrazzofliser som skjuler alt av partikler. Store fliser, mindre fug, lett å holde rene. Regnfallsdusj gir en super start på dagen. valgte farget wc og vask, som gir en fin helhet til ellers kjedelige greier. Vegghengt wc er must. velger du å lage et kult og gjerne litt annerledes bad, så vil leverandører lett sponse deg med 30%avslag om du poster noen bilder av det på SoMe og tagger. Anonymkode: 9425c...364 Jeg tror nok vårt bad kommer til å bli ganske «vanlig» og lite insta-spennende, men takk for tipset! Anonymkode: 2b0b3...d2d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #65 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 20.49): Lekkasje fra flisene på gulvet? Uansett om du velger gulvbelegg må du ha en tett membran. Fliser er ikke tette, så uten membran under flisene er det ikke rart badet ditt lekker. Men da er det ikke flisene som er problemet, det er membranen. Anonymkode: 0609d...fc1 Gulvbelegget ér «membranen». Pottetett. Man skal aldri ha to tette skikt. Anonymkode: 4bbb0...1b3 1
Lovis Fenja Skrevet 25. februar 2023 #66 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 18.01): Jeg jobber med fliser og bad. Ganske få velger badekar i dag, nesten alle velger takdusj, gjerne innebygd om man har råd. Svart toalett ser visstnok helt motbydelig ut når det blir brukt av menn som tisser stående. Valg av farge på gulv; alltid lurt å velge en mellomtone hvis målet er å skjule skitt. Lyst hår synes ekstra godt på mørkt gulv og motsatt. Flere kunder sier de har hatt dobbelvask og vil vekk fra det og heller få større benkplass. Nesten ingen av mine kunder velger runde speil lenger og ingen kjøper baderomsmøbel i hvitt lenger. Det er trefarger som gjelder, evt møbler som er laget etter ønsker og mål fra kunde, men dette er ikke for budsjettbad. Bollevask er ut. Hvitt armatur er en flopp. Store formater på fliser er inn. Nisjer i vegg kan være lurt til oppbevaring, evt å bygge en smal kasse bak møbelet som også fungerer som hylle. Mosaikkfliser er ut. Anonymkode: a3a3a...15f Interessant innlegg. Selv om akkurat hva som er inn og ut er helt uinteressant for min del. Hvis man velger det som er inn i dag, så er det ut om noen år når man selger, så går ikke an å tenke på det. Men nettopp derfor er jo de fleste bad ganske kjedelige, fordi man prøver å unngå trender. Vårt inkludert, selv om det ikke er vi som har laget det. Men sånn blir det vel når man skal gjøre noe som koster såpass mye, dessverre. Jeg skulle gjerne hatt en bollevask, selv om det er aldri så ut 😄 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #68 Skrevet 2. august 2023 Ulla Ullsokk skrev (19 timer siden): Flere badetips? Lurer på det samme! Jeg er HI, og den prosessen går litt sakte, men vi nærmer oss! Vi følger mange av rådene til den som jobber med fliser og bad over her, men vi kjører likevel dobbeltvask og hvit innredning. Anonymkode: 2b0b3...d2d 1
n_97 Skrevet 2. august 2023 #69 Skrevet 2. august 2023 Ikke meg, men en nabo la fliser i veldig tidstypiske farger. 15 år senere så det helt redselfullt ut og var mye jobb å meisle vekk flis på både gulv og tak. Velg nøytrale farger på det som ikke kan skiftes uten mye styr. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #70 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 7.11): Hvor mye mer koster det forresten med innebygd takdusj vs ikke innebygd? Anonymkode: 2b0b3...d2d Det kan komme opp til kr 25 000. Vi tenkte å ha det men det ble visst nok altfor dyrt men det er en luksus Anonymkode: 344c4...5ac
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #71 Skrevet 3. august 2023 Vi har nettopp overtatt et hus med nytt bad og det er en helt flat servant her. Alt av møkk blir liggende igjen i vasken, det blir ikke med ned i sluket. Helt håpløst! Det er også et fancy avlangt sluk som ikke tar unna vannet. Litt feil fall, så såperester blir liggende igjen ved enden av sluket. Ting som er bra med badet: speilskap, stor dusj og plass til en stående plasthylle fra ikea inni dusjen med plass til alt man trenger av såper. Anonymkode: d414d...185
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #72 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 19.33): Angrer på at jeg ikke installerte innebygget dusjhylle på veggen i dusjen. Det er vanskelig å ordne oppbevaring i dusj uten å borre. Anonymkode: fb192...ba5 Finnes gode løsninger på dette uten å måtte borre. Anonymkode: 78678...eaf 1
Kvalitet Skrevet 9. juni #73 Skrevet 9. juni Ser ingen som monterer sete i dusj. Det skal vi ha. Fortrinnsvis klappete.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #74 Skrevet 9. juni Vi pusset opp bad for noen år siden, og valgte å slå badet sammen med et soverom. Vi fikk et stort bad på 17 m², med boblebad, dobbel dusj, og i stedet for to servanter valgte vi en stor servant med to kraner, berøringsstyrt. Vi fikk plass til 5 vegghengte høyskap, og en avslappingsbenk. Vi valgte vegghengt toalett med slank, utvendig cisterne. Og vi satte opp en liten vask i fothøyde ved siden av toalettet, med uttrekkbar dusjslange, i stedet for bidet. Jeg angrer ikke på noe som helst, da alt var grundig gjennomtenkt. Anonymkode: 51a87...042
Hanne67 Skrevet 10. juni #75 Skrevet 10. juni Her er det ikke badet pusset opp siden 80-tallet, men er veldig fornøyd med løsningen som er: - Vindu til lufting og i tillegg vifte i veggen - Lys rett over et stort speil og i den er det også kontakt innebygget. - En sånn til å henge opp håndklær så de henger litt utover. Ingen varme i de, men pga. god utlufting så tørker de raskt der. - En helt vanlig do, men det ideelle hadde vært vegghengt. Likevel er det jo enkelt å komme til sisterna og bytte pakning når det trengs. -
AnonymBruker Skrevet 10. juni #76 Skrevet 10. juni Angrer på at jeg IKKE sjekket nedi det lekre, vegghengte toalettet! Alt var fint på papiret: helt rund og glatt på utsiden og uten spylekant på innsiden for enkel rengjøring. Men så er det f**n meg helt flatt nedi med 90 graders vinkel ned til vannrører, så ingenting blir spylt ned ordentlig uten å bruke dobørsten for å dytte det vekk 🤢🤮 Anonymkode: caa74...52f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå