Gå til innhold

Kjøpe hus/leilighet i Ålesund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjenner Ålesund, Hvor er det lurt å kjøpe hus/ leilighet i Ålesund for unge par?  Er det noen steder i Ålesund man bør styre unna og hvorfor? 

Anonymkode: 81efc...0e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen steder i Ålesund man bør styre unna og hvorfor? 

Anbefaler ingenting nærmere enn Åndalsnes.

• Liker 1
Skrevet

Hvilke kriterier har dere da? 

Anonymkode: 8ca40...9e6

Skrevet

Det kjem an på kor de skal ferdast. Det finst nokre flaskehalsar i trafikken. Generelt går det sakte utover (mot havet) på morgonen og innover på ettermiddagen. Om du må krysse Hellebrua er du uansett i trøbbel.

• Liker 3
Skrevet

Ingen områder som ikke er å anbefale.

Når jeg snakker med folk, er alle så fornøyd med hvor man bor. 

Men kan vel si at jo lenger ut mot havet, jo mer kaldt om sommeren og noe varmere vinter. Rart hvor store forskjeller det er på noen km. 

Hatlane, Bognes, Larsgård og Åse er noe dyrere enn andre steder. 

• Liker 1
Skrevet

Likte meg godt på Hatlane då eg budde i Ålesund. Ville nok ha satsa på samme området; Hatlane/Åse, om eg skulle ha flytta tilbake 😊

Anonymkode: 831cc...4b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilke kriterier har dere da? 

Anonymkode: 8ca40...9e6

Det viktigste for oss er at området er trygt og ikke langt å kjøre til sentrum, siden vi skal jobbe i sentrum området. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Likte meg godt på Hatlane då eg budde i Ålesund. Ville nok ha satsa på samme området; Hatlane/Åse, om eg skulle ha flytta tilbake 😊

Anonymkode: 831cc...4b3

Takk :) , Vi skal sjekke det ut.

Skrevet

Hessa. 7 min å kjøre til sentrum. Verdt å sjekke ut 

Skrevet
Friluftsmann70 skrev (8 minutter siden):

Ingen områder som ikke er å anbefale.

Når jeg snakker med folk, er alle så fornøyd med hvor man bor. 

Men kan vel si at jo lenger ut mot havet, jo mer kaldt om sommeren og noe varmere vinter. Rart hvor store forskjeller det er på noen km. 

Hatlane, Bognes, Larsgård og Åse er noe dyrere enn andre steder. 

Takk for svaret :), Vet du for eksempel om det er trygt å bo i Skarbøvika området?

Skrevet
Gud skrev (13 minutter siden):

Det kjem an på kor de skal ferdast. Det finst nokre flaskehalsar i trafikken. Generelt går det sakte utover (mot havet) på morgonen og innover på ettermiddagen. Om du må krysse Hellebrua er du uansett i trøbbel.

Takk :) Vi skal jobbe i Sentrum, vi ønsker at boligen vi skal kjøpe skal kunne selges fort om vi skal flytte fra Ålesund om noen år 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det viktigste for oss er at området er trygt og ikke langt å kjøre til sentrum, siden vi skal jobbe i sentrum området. 

Om det ikkje treng å vere urbant (i den grad Ålesund kan vere urbant) vil eg foreslå Ellingsøya. Berre 5 min til sentrum, aldri kø, og så trygt som du får det.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (19 minutter siden):

Anbefaler ingenting nærmere enn Åndalsnes.

Da kjæm vi ti Åndalsnes 😃

• Liker 1
Skrevet
Duett skrev (3 minutter siden):

Hessa. 7 min å kjøre til sentrum. Verdt å sjekke ut 

Takk :) , men er det trygt å bo der? 

Skrevet

Er dere et ungt par uten barn og uten planer om barn nærmeste fremtid ville jeg bosatt meg i sentrum/klipra/fjelltun området, da bor man sentralt og har ikke noe særlig behov for bil...

Men er barn inni bildet ville jeg bosatt meg på Åse/Larsgården/Hatlane/Bognese området. 

Ville unngått området "bak fjellet" (akslafjellet), Kirkegata, Skarbøvik, steinvågen. Ville altså holdt meg på innsiden av broen over brosundet, men dette handler mest om preferanser. Om man absolutt skal utenfor ville jeg valgt å bosatt meg på Hessa. 

Anonymkode: a66a1...d10

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svaret :), Vet du for eksempel om det er trygt å bo i Skarbøvika området?

Kjenner noen som bor der og de trives fantastisk godt. Og for en utsikt fra stedet. Man ser hele byen. 

Anonymkode: 04efe...6bb

Skrevet

Ville aldri bodd i skarbøvika, spesielt ikke med barn. Heller hatlane/Åse. Blindheim er også veldig flott dersom dere tåler litt reisevei til byen:)

Anonymkode: 8bc5b...bfe

Skrevet

når sola skin er vel Ålesund omtrent den vakraste byen ein kan tenkje seg.

(Nei, eg bur ikkje i Ålesund, og eg vart heller ikkje fødd der. Tvert om kjem eg frå ein stad meir eller mindre i nærleiken kor vi som born alle i hop lærte at me skulle "hate" Ålesund) 

Anonymkode: 124cc...7e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville aldri bodd i skarbøvika, spesielt ikke med barn. Heller hatlane/Åse. Blindheim er også veldig flott dersom dere tåler litt reisevei til byen:)

Anonymkode: 8bc5b...bfe

Helt enig her! Om man absolutt må den retningen er Hessa et bedre alternativ.

Blindheim, Vegsund, Flisnes er veldig fine området som er veldig populære for tiden. Men er jo et lite stykke til sentrum. Bruker å være litt kø den vegen på morgen vil jeg tro. 

Anonymkode: a66a1...d10

Skrevet

Hatlane-Gåseid.  Både gammel og ny bebyggelse , nær sjø og idylliske Borgund området.  Nært Ålesund sentrum og Spjelkavik. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...