Ulla Ullsokk Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Nå har jeg prøvd mantra-basert meditasjon to ganger om dagen i noen få måneder og jeg får ikke NOE igjen for det. Hodet mitt spinner og spinner. Visstnok betyr det at «stresset forlater kroppen», men jeg har bedre resultater av pusteøvelser. Likevel VIL jeg få det til, det MÅ jo være mulig selv for meg? Noen med erfaring? Hvor lenge skal jeg bruke tid på dette før jeg gir opp?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Du kan også bruke pusten som meditasjon og starte der. Følge med på pusten og meditere på den måten, og kanskje meditere på andre måter når du har lært mer å få pause fra tankene Anonymkode: 519d2...565
Mykmann41 Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Ulla Ullsokk skrev (På 20.2.2023 den 18.42): Nå har jeg prøvd mantra-basert meditasjon to ganger om dagen i noen få måneder og jeg får ikke NOE igjen for det. Hodet mitt spinner og spinner. Visstnok betyr det at «stresset forlater kroppen», men jeg har bedre resultater av pusteøvelser. Likevel VIL jeg få det til, det MÅ jo være mulig selv for meg? Noen med erfaring? Hvor lenge skal jeg bruke tid på dette før jeg gir opp? Jeg hadde det likedan. men det løsnet for meg når jeg startet med yin yoga, hvor man blir litt "distrahert" av den rolige pustingen og fokuset på tøyeposisjonene. Kom du noe videre med noe på din måte?
Ulla Ullsokk Skrevet 26. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2023 Mykmann41 skrev (7 timer siden): Jeg hadde det likedan. men det løsnet for meg når jeg startet med yin yoga, hvor man blir litt "distrahert" av den rolige pustingen og fokuset på tøyeposisjonene. Kom du noe videre med noe på din måte? Nei, jeg ga opp etter ca fire måneder. Har gjort masse yin yoga og liker det, men det er jo ikke meditasjon. Jeg tenker at det kanskje ikke er for alle og jeg har funnet andre måter å finne ro. F eks rooolige bevegelser til rooolig musikk, i tillegg til pusteøvelser og kalde bad.
Mykmann41 Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Ulla Ullsokk skrev (2 timer siden): Nei, jeg ga opp etter ca fire måneder. Har gjort masse yin yoga og liker det, men det er jo ikke meditasjon. Jeg tenker at det kanskje ikke er for alle og jeg har funnet andre måter å finne ro. F eks rooolige bevegelser til rooolig musikk, i tillegg til pusteøvelser og kalde bad. Ja ok godt å høre at du har funnet din vei. Jeg er kanskje litt rebel av meg, men jeg ser på yin som en slags meditasjon siden det er mye fokus på ro, pust og fokus under hele seansen. Og jeg elsker det :) 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 On 2/20/2023 at 6:42 PM, Ulla Ullsokk said: Nå har jeg prøvd mantra-basert meditasjon to ganger om dagen i noen få måneder og jeg får ikke NOE igjen for det. Hodet mitt spinner og spinner. Visstnok betyr det at «stresset forlater kroppen», men jeg har bedre resultater av pusteøvelser. Likevel VIL jeg få det til, det MÅ jo være mulig selv for meg? Noen med erfaring? Hvor lenge skal jeg bruke tid på dette før jeg gir opp? Kommer du i meditasjon da, eller blir det bare som å sitte å si mantraet og ikke føle avslapping? Å meditere er mer enn å fokusere på mantra, man skal ha fokus på pust også her. Jeg bruker transcendental meditasjon. Et mantra, sitte rett opp og ned, fokusere på mantraet med øynene lukket, av med tlf osv. Dyp pust, gjentar mantraet rolig inni meg, eller visualiserer mantraet. Jeg brukte ganske lang tid på å klare å komme i "transe", altså at jeg var så avslappet under meditasjonen at jeg forsvant inn i dypet av meg selv. Jeg tror det er viktig at mantraet passer, er det et mantra du har fått tildelt under kurs, eller noe du har funnet på selv? Uansett, hvis bare fokus pust er det som har fungert best, så er det jo bare å fortsette med det Anonymkode: 5eb25...a07
Ulla Ullsokk Skrevet 27. september 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kommer du i meditasjon da, eller blir det bare som å sitte å si mantraet og ikke føle avslapping? Å meditere er mer enn å fokusere på mantra, man skal ha fokus på pust også her. Jeg bruker transcendental meditasjon. Et mantra, sitte rett opp og ned, fokusere på mantraet med øynene lukket, av med tlf osv. Dyp pust, gjentar mantraet rolig inni meg, eller visualiserer mantraet. Jeg brukte ganske lang tid på å klare å komme i "transe", altså at jeg var så avslappet under meditasjonen at jeg forsvant inn i dypet av meg selv. Jeg tror det er viktig at mantraet passer, er det et mantra du har fått tildelt under kurs, eller noe du har funnet på selv? Uansett, hvis bare fokus pust er det som har fungert best, så er det jo bare å fortsette med det Anonymkode: 5eb25...a07 Jeg brukte altfor mange penger på å gå på kurs. Jeg sliter litt med hemmeligholdet og det sektlignende bak TM-greiene. Man bruker masse penger og får mange ord og litt svada, og kunne like gjerne gjort hele kurset på en times tid, maks. Det at jeg måtte skrive under på å ikke fortelle noen om hva som skjedde på introtimen, wtf?? Jeg spurte om å få prøve med et nytt mantra, men fikk til svar at jeg måtte beholde det de ga meg. Tror bare et nytt mantra hadde hjulpet, for dette betyr faktisk noe konkret på et annet språk jeg kan (hvilket det jo ikke skulle gjøre, men det fikk jeg beskjed om å ikke tenke på…) Jeg klarte å slappe av noenlunde, pulsklokka mi sa at jeg til og med klarte å lade litt innimellom. Men hodet bare spant og spant og alt de kunne gjøre var å si at jeg gjorde det riktig og at jeg måtte fortsette til det virket. Jeg tippet det innvirket på saken at jeg følte at opplegget generelt var grådig og sinnsykt sleipt. Keiserens nye klær i helseinnpakning. Og det er det jeg tenker på når jeg ser for meg mantraet. Det er 14 000,- og 40 min hver dag i flere måneder som jeg aldri får tilbake. Heia yinyoga og pusteøvelser!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Ulla Ullsokk skrev (27 minutter siden): Jeg brukte altfor mange penger på å gå på kurs. Jeg sliter litt med hemmeligholdet og det sektlignende bak TM-greiene. Man bruker masse penger og får mange ord og litt svada, og kunne like gjerne gjort hele kurset på en times tid, maks. Det at jeg måtte skrive under på å ikke fortelle noen om hva som skjedde på introtimen, wtf?? Jeg spurte om å få prøve med et nytt mantra, men fikk til svar at jeg måtte beholde det de ga meg. Tror bare et nytt mantra hadde hjulpet, for dette betyr faktisk noe konkret på et annet språk jeg kan (hvilket det jo ikke skulle gjøre, men det fikk jeg beskjed om å ikke tenke på…) Jeg klarte å slappe av noenlunde, pulsklokka mi sa at jeg til og med klarte å lade litt innimellom. Men hodet bare spant og spant og alt de kunne gjøre var å si at jeg gjorde det riktig og at jeg måtte fortsette til det virket. Jeg tippet det innvirket på saken at jeg følte at opplegget generelt var grådig og sinnsykt sleipt. Keiserens nye klær i helseinnpakning. Og det er det jeg tenker på når jeg ser for meg mantraet. Det er 14 000,- og 40 min hver dag i flere måneder som jeg aldri får tilbake. Heia yinyoga og pusteøvelser! 14 000!!!! Tipper du finner mye av det samme på nett gratis. Anonymkode: bf31c...cb3 1
Ulla Ullsokk Skrevet 27. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 14 000!!!! Tipper du finner mye av det samme på nett gratis. Anonymkode: bf31c...cb3 Jepp. Men jeg var desperat og «all forskning viser at TM har bedre effekt enn all annen meditasjon» og dessuten var det 100% sikkert at jeg ville få det til🙄 Kanskje jeg burde prøvd i et par år, men samboeren min sa at jeg heller ble MER enn MINDRE stressa, så jeg ga opp etter fire måneder. Jeg hører jo at noen elsker det og har masse igjen for det, men jeg får scientologivibber av det og føler meg svindlet. Det eneste positive er at nå har jeg prøvd, så jeg trenger ikke lenger tenke at jeg skal gjøre det en dag jeg har bedre råd, som jeg tenkte i flere år helt til jeg ble så desperat at jeg gjorde det likevel. Boka «The way out» av Alan Gordon og podcasten «Tell me about your pain» derimot, har vært livsendrende for meg på få måneder! Og boka koster vel under 400,- og poden er gratis, en myye bedre investering! Det tar ikke stresset generelt, men det tok stresset/frykten fra kroniske smerter og dermed reddet livskvaliteten min! Nå er jeg ca 80% mindre plaget av smerter sammenlignet med før sommeren! Og jeg fortsetter med pusteøvelser og yoga på egenhånd, gidder ikke å teste mer meditasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 4 hours ago, Ulla Ullsokk said: Jeg brukte altfor mange penger på å gå på kurs. Jeg sliter litt med hemmeligholdet og det sektlignende bak TM-greiene. Man bruker masse penger og får mange ord og litt svada, og kunne like gjerne gjort hele kurset på en times tid, maks. Det at jeg måtte skrive under på å ikke fortelle noen om hva som skjedde på introtimen, wtf?? Jeg spurte om å få prøve med et nytt mantra, men fikk til svar at jeg måtte beholde det de ga meg. Tror bare et nytt mantra hadde hjulpet, for dette betyr faktisk noe konkret på et annet språk jeg kan (hvilket det jo ikke skulle gjøre, men det fikk jeg beskjed om å ikke tenke på…) Jeg klarte å slappe av noenlunde, pulsklokka mi sa at jeg til og med klarte å lade litt innimellom. Men hodet bare spant og spant og alt de kunne gjøre var å si at jeg gjorde det riktig og at jeg måtte fortsette til det virket. Jeg tippet det innvirket på saken at jeg følte at opplegget generelt var grådig og sinnsykt sleipt. Keiserens nye klær i helseinnpakning. Og det er det jeg tenker på når jeg ser for meg mantraet. Det er 14 000,- og 40 min hver dag i flere måneder som jeg aldri får tilbake. Heia yinyoga og pusteøvelser! Jeg er enig i at det er latterlige priser, derfor jeg lot det være lenge. Men så fant jeg ei som tar en brøkdel av prisen (jeg betalte den gang 4500 kr), og hadde en veldig positiv opplevelse av det hele. Måtte ikke skrive under på noe som helst, og opplevde ikke noe "hemmelighold" (utover at mantraet er personlig og ikke skal deles) Jeg er enig i at opplevelsen din av kurset og det hele nok har påvirket deg så negativt at du har fått tagger ute, og det alene gjør at du ikke "får det til". Det blir blokkeringer av sånt. Kjedelig at du opplevde det slik, men veldig bra at du har fått effekt av andre ting. Anonymkode: 5eb25...a07 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Ulla Ullsokk skrev (På 20.2.2023 den 18.42): Nå har jeg prøvd mantra-basert meditasjon to ganger om dagen i noen få måneder og jeg får ikke NOE igjen for det. Hodet mitt spinner og spinner. Visstnok betyr det at «stresset forlater kroppen», men jeg har bedre resultater av pusteøvelser. Likevel VIL jeg få det til, det MÅ jo være mulig selv for meg? Noen med erfaring? Hvor lenge skal jeg bruke tid på dette før jeg gir opp? Hei Ulla Først; kan eg spørje kva som gjorde at du begynte med dette? Altså, kva som er målet ditt med meditasjonen? Anonymkode: 7cb65...202
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Mediterer hver kveld. Fungerer mens jeg mediterer, når jeg er ferdig er roen ferdig. Holdt på i mange år. Anonymkode: 9a44a...4ba 1
Ulla Ullsokk Skrevet 27. september 2023 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei Ulla Først; kan eg spørje kva som gjorde at du begynte med dette? Altså, kva som er målet ditt med meditasjonen? Anonymkode: 7cb65...202 Å roe et stresset nervesystem. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #14 Skrevet 27. september 2023 8 minutter siden, Ulla Ullsokk said: Å roe et stresset nervesystem. Samme her. Jeg fant ut at både pust/tilstedeværelse, og kosthold med tilskudd av visse vitaminer/mineraler var viktig for å roe ned nervesystemet. B-12, d vitamin, og magnesium i sær. Anonymkode: 5eb25...a07 1
Bigote Skrevet 27. september 2023 #15 Skrevet 27. september 2023 17 minutter siden, Ulla Ullsokk said: Å roe et stresset nervesystem. Vil anbefale å fortsette og jobbe med pust om dette funker bedre for deg. Når det kommer avspenning er pusteøvelser mer spesifisert for akkurat dette. Selv om jeg er stor fan av meditasjon er det alltids viktig å føle på hva som funker for seg. Sender deg en klem for at du ikke fikk utbytte av kurset. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 Du gjør det rett. Hodet skal spinne når du mediterer. Så finner du fokus igjen helt til tankene igjen kommer og du må finne nytt fokus. Hjernen er slik, den blir ikke borte av meditasjon. Kanskje hodet spinner mindre når man har meditert i 5 år, eller 50 år, men selv hos disse vil det skje, bare ikke like hyppig. Hvorfor bruker du tanker som en måleenhet for at meditasjon ikke gir deg noe? Eller er det andre grunner til at du føler dette? Anonymkode: c76a1...e6f
Ulla Ullsokk Skrevet 27. september 2023 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du gjør det rett. Hodet skal spinne når du mediterer. Så finner du fokus igjen helt til tankene igjen kommer og du må finne nytt fokus. Hjernen er slik, den blir ikke borte av meditasjon. Kanskje hodet spinner mindre når man har meditert i 5 år, eller 50 år, men selv hos disse vil det skje, bare ikke like hyppig. Hvorfor bruker du tanker som en måleenhet for at meditasjon ikke gir deg noe? Eller er det andre grunner til at du føler dette? Anonymkode: c76a1...e6f Er det meg du spør? Vel, jeg ble gretten av det, tanker eller ei. Faktisk blir jeg litt forbannet over hele greia enda, når jeg tenker over det. Kan godt hende det hadde gått mye bedre hvis jeg ikke hadde så dårlig start. Vil ikke fortelle detaljer, men følelsen av fjaseri og svindel gjør meg ikke rolig, for å si det sånn. Jeg tror faktisk at hvis en person hadde forklart meg greia på fem minutter, så hadde det vært større mulighet for at jeg fikk noe ut av det. Som en over sa, så skapte det nok en blokkering og jeg er usikker på om den kan løses opp i løpet av dette livet.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 51 minutter siden, Ulla Ullsokk said: Er det meg du spør? Vel, jeg ble gretten av det, tanker eller ei. Faktisk blir jeg litt forbannet over hele greia enda, når jeg tenker over det. Kan godt hende det hadde gått mye bedre hvis jeg ikke hadde så dårlig start. Vil ikke fortelle detaljer, men følelsen av fjaseri og svindel gjør meg ikke rolig, for å si det sånn. Jeg tror faktisk at hvis en person hadde forklart meg greia på fem minutter, så hadde det vært større mulighet for at jeg fikk noe ut av det. Som en over sa, så skapte det nok en blokkering og jeg er usikker på om den kan løses opp i løpet av dette livet. TM er ikke svindel, men det er helt klart dyrere enn det trenger å være. Jeg utelukket det som sagt i flere år pga prisen, men så dukket dama opp som tok en brøkdel av prisen, og hadde god formidlingsevne (selv om hele seansen kanskje var litt vel alternativ). Jeg klarer å komme i dyp meditasjon med teknikken, og denne måten å meditere på er den eneste som har fått meg i dyp ro. Det er en del bearbeiding mens man mediterer sånn, mye følelser, irritasjon, fysiske reaksjoner, er helt vanlig. Jeg tror du var veldig uheldig med den du var til, jeg tror ikke alle er egnet for å lære bort og formidle på en ydmyk måte. Forstår uansett godt at du ble skeptisk. Anonymkode: 5eb25...a07
Ulla Ullsokk Skrevet 27. september 2023 Forfatter #19 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TM er ikke svindel, men det er helt klart dyrere enn det trenger å være. Jeg utelukket det som sagt i flere år pga prisen, men så dukket dama opp som tok en brøkdel av prisen, og hadde god formidlingsevne (selv om hele seansen kanskje var litt vel alternativ). Jeg klarer å komme i dyp meditasjon med teknikken, og denne måten å meditere på er den eneste som har fått meg i dyp ro. Det er en del bearbeiding mens man mediterer sånn, mye følelser, irritasjon, fysiske reaksjoner, er helt vanlig. Jeg tror du var veldig uheldig med den du var til, jeg tror ikke alle er egnet for å lære bort og formidle på en ydmyk måte. Forstår uansett godt at du ble skeptisk. Anonymkode: 5eb25...a07 Jeg var nok uheldig, ja. Godt det er flere veier til Rom. Bra du har nytte av det😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå