AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Etter flere år med tett relasjon til en forstyrret samboer, så har jeg ikke evnen lenger til å kjenne at kroppen er sliten. Det som skjer er at jeg pusher og pusher meg med ting, helt til det skjer noe fysisk til slutt som gjør at jeg blir sengeliggende noen dager. Jeg får ingen advarsel at kroppen må hvile, jeg kjenner det ikke. Jeg kan holde på i evigheter uten å kjenne at jeg ikke orker, for mentalt orker jeg alt. Hvordan lære kroppen når den trenger å lade? Skal jeg skrive ned tidspunkt for hvile og avkobling? Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 8091c...d16
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Du kan prøve å gå til behandling hos psykomotorisk fysioterapeut. Jeg har ikke samme problemstilling som deg, men får behandling for å lære å kjenne igjen signaler som kroppen gir. Anonymkode: 896af...da6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Psykomotorisk fysioterapi hjelper samt at du setter av tid hver dag til å bare hvile. Legg deg på sofaen med pute og teppe. Jeg har brukt lang tid på å lære dette, år faktisk. Anonymkode: 388df...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå