Gå til innhold

Jeg skal bytte kjøkkenfronter. Burde jeg velge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burde jeg velge hvitt eller hvitt høyglans. Jeg skal bytte fronter på ett gammelt kjøkken men hva blir finest? 

Anonymkode: 3dae1...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hvit høyglans ikke er særlig pent, og får dessuten kjøkkenet til å se utdatert ut. (Høyglans hadde vel sin storhetstid sånn ca. 2000-2010)

Anonymkode: 19b11...895

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt hvitt i det hele tatt i dag. Og i hvert fall ikke høyglans (ikke i noen farge), - det er som nevnt over litt utdatert etter hvert, med mindre du er glad i å vaske og pusse skapdørene på kjøkkenet ditt hver dag? Hvert fingeravtrykk syns.

Skulle jeg valgt kjøkken i dag, ville jeg hatt lys eik trefarge, eller mørkebrun poppel, der altså treverkets årer synes igjennom lakkeringen. Nydelig!

Som f.eks. dette kjøkkenet Harmony Dark fra HTH. Poppel.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et hjem med høyglans fronter og syns det er veldig fint. Hadde tenkt i forkant at det ikke var så fint men nå syns jeg matte fronter minner mer om et skolekjøkken enn et hjem. Med unntak da, spørs om du skal ha helt glatte fronter eller med mønster på også.

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med kjøkkenet jeg har og syns det ser classy og stilrent ut. Det sagt så bor jeg i en toroms uten vindu på kjøkkenet og jeg kan se for meg at med sol og dagslys skinn på frontene kan det fort se møkkete ut og rotete fordi andre ting i rommet kanskje vil speiles i dørene. Det er ikke tilfellet hos meg

Anonymkode: d6c04...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare velge hvit. Det er utgåtte modeller som kan bestilles.Å det er hvit høyglans eller vanlig hvit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan bare velge hvit. Det er utgåtte modeller som kan bestilles.Å det er hvit høyglans eller vanlig hvit 

Da hadde jeg valgt hvit. Høyglans er jeg personlig ikke glad i.

Mulig det er enklere å eventuelt male vanlige hvite fronter hvis du ønsker en annen farge, enn det er med høyglans?

Anonymkode: ea4bd...905

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Burde jeg velge hvitt eller hvitt høyglans. Jeg skal bytte fronter på ett gammelt kjøkken men hva blir finest? 

Det kommer jo så an på kjøkkenet, stil på bolig, og øvrig interiør. Noen steder passer det best med noe moderne, andre steder noe mer landlig. Jeg ville personlig aldri valgt høyglans, også kan du også male det som noen påpeker. 

Hvis du har fronter som er hele og greie nå, så kan du jo også male dem. sprøytelakkering kan bli enda rimeligere enn å kjøpe nye fronter, litt avhengig av hvor mange fronter såklart. 

Anonymkode: f0cf6...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da hadde jeg valgt hvit, høyglans ser veldig utdatert ut.

Anonymkode: c4f3e...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fronter til Ikea-kjøkken så kan man kjøpe fronter til alle skrog hos Noremax. Der kan man velge mellom mange materialer og hvilken farger man vil fra Jotuns fargekart. Vi er veldig fornøyd med frontene fra Noremax. 
Når det gjelder hvitt eller høyglans hadde jeg defintivt valgt hvitt. 

Anonymkode: 342e2...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det fronter til Ikea-kjøkken så kan man kjøpe fronter til alle skrog hos Noremax. Der kan man velge mellom mange materialer og hvilken farger man vil fra Jotuns fargekart. Vi er veldig fornøyd med frontene fra Noremax. 
Når det gjelder hvitt eller høyglans hadde jeg defintivt valgt hvitt. 

Anonymkode: 342e2...572

Men er ikke det veldig dyrt? Sånn type, nesten like dyrt som nytt kjøkken men du får jo ikke nytt kjøkken?

Anonymkode: 23169...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er ikke det veldig dyrt? Sånn type, nesten like dyrt som nytt kjøkken men du får jo ikke nytt kjøkken?

Anonymkode: 23169...459

Nei, det kommer jo an på hva slags fronter du velger og hvilke mål. Store forskjeller i pris om du velger slette melamin fronter og shaker fronter, etc. Ta mål av frontene, antall fronter, og send inn forespørsel på pris. På Noremax sine sider vil du få opp mye valg og info i menyen. 

Anonymkode: f0cf6...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask og eng lager også fronter til IKEA-kjøkken, i bambus - de ser dritfine ut.

Ellers er det overaskende lett å male ting, og en verden av farger der ute.. hvis du først tenker på å bytte ut kjøkkenet, så er jo dette muligheten til å først leve ut drømmen om et knallrosa kjøkken i et år eller to... Det ville jeg gjort!

Anonymkode: 399b9...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...