Gå til innhold

Å spise ting som stinker i kollektivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten diskusjon i kollektivet ang å ta hensyn til hverandre når det gjelder mat.

Vi er tre jenter som bor sammen, og to av oss har null problemer rundt dette, men den siste tåler ikke mat som hun mener stinker. Jeg kan forstå makrell i tomat liksom, men syns det blir litt i overkant å nekte oss å spise kokt egg når hun er hjemme. 
men i går toppet det seg, og det endte i en krangle. Veldig kjipt for alle. Vi skulle se film, og jeg hadde kjøpt gule bøyler. 
Både jeg og hun andre som ikke har issues elsker gul bøyle. Men hun tredje ble skikkelig sur og sa det stinket av hendene og munnene våre og i rommet. Hun mente at vi i det minste måtte spise med gaffel, men det blir seriøst for dumt. Var vel faktisk gaffel med i gul bøyle posen en periode tror jeg, men jeg mener at gul bøyle MÅ spises med hendene. Syns det blir litt i overkant mange hensyn å ta. Er det vi som er kjipe, eller er hun veldig sær? 

Anonymkode: 6bae3...f46

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen er en gul bøyle...

Anonymkode: 1f8bf...de0

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Om dere så levde på karri og makrell i tomat, så raker det ikke henne. Gi beskjed til huseier om at hun ønsker sette føringer om hva dere andre skal få lov å spise, så slipper dere krangle med henne. 

Anonymkode: 6c965...f5c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva faen er en gul bøyle...

Anonymkode: 1f8bf...de0

Ostepop 

Skrevet
Macro skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde hatt problemer med at du kalte ostepop for gule bøyler.

Takk! Jeg forstod virkelig ikke hva gul bøyle var for noe😅

Ts: jeg tenker at når man bor sammen så må man tåle visse ting. Jeg er heller ikke glad i lukten av ostepop, men jeg ville aldri nektet samboer å kose seg med det når han har lyst på det😊 En del av det å bo med andre er å tåle slikt.

• Liker 3
Skrevet

I hvilken del av landet er det vanlig å kalle ostepopp for gule bøyler? Den var helt ny for meg :) 

Anonymkode: ded78...ddd

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I hvilken del av landet er det vanlig å kalle ostepopp for gule bøyler? Den var helt ny for meg :) 

Anonymkode: ded78...ddd

Må være noe som sitter igjen fra barndommen til  TS. Broren min kaller Salt og Pepper-chipsen til Maarud for bølgechips enda

• Liker 2
Skrevet

Gule bøyler❤️

Anonymkode: e2860...382

• Liker 2
Skrevet

Ingen har hørt om gule bøyler

Anonymkode: 1f612...eff

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke fordra lukten av ostepop på hender selv, men ville aldri tvunget andre til å spise det med gaffel. Synes likevel det er helt grusomt når folk tørker av seg henda på buksa, eller enda verre ; i sofaen! 🫣

• Nyttig 1
Skrevet

Det er hun som er både sær og kjip. Dette trenger dere ikke godta.

Anonymkode: 0ec3b...26f

Skrevet

Når begynte kokt egg å stinke?

Anonymkode: 52852...568

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Merkelig luktesans hun har når hun mener egg lukter, og at ostepop vil lukte mindre om dere spiser med gaffel. Å ta litt hensyn er bra, men da må da være grenser for hvor mye dere skal føye dere etter henne.

Jeg har en slektning som pleide kjøpe Cheez Doodles til meg da jeg var liten. Han kalte dem «rypeskit» 😆

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når mennesker begynte å koke egg? :vetikke: 

Intensiteten er heldigvis sjelden like høy, men lukten av kokt egg sies å være nært beslektet med lukten av fis. Det lukter ikke godt. Men å prøve å nedlegge forbud mot kokt egg i kollektivet er uansett ganske drøyt. Så ille lukter det ikke. Og ikke ostepop heller. 

Anonymkode: 9e4ff...430

• Liker 4
Skrevet

Bare orker ikke forholde med til folk som kaller ostepop eller cheese doodles for gule bøyler, noe så dumt. Det STINKER troll av hele greia. 

Anonymkode: 06e47...984

• Liker 5
Skrevet

Hva med kokt blomkål? 😂

Eller hvitløk? 😯

Nei, hun må finne seg et annet sted, og bo alene hvis dette er et problem. 

Hva med parfyme? Dobesøk? 

Fisk? Kaffe? 

Anonymkode: 5afd0...39f

• Liker 1
Skrevet

Åpne vinduet og slipp inn frisk luft 😇

Anonymkode: 5afd0...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kokt egg har da alltid luktet promp. Iallfall i en kort periode etter koking, men det går relativt fort over. Merkelig å ha levd et hel liv uten å ha registrert dette. 

Anonymkode: ba7ff...7da

• Liker 3
Skrevet

Bor selv i kollektiv og er ingen som reagerer på hva andre spiser såvidt jeg vet. Her er det hun som overreagerer. 

Anonymkode: 23f59...e4a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...