Gå til innhold

Frisør som ikke informerer om pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter var hos frisøren for å stripe håret. (16år) Hun har lørdagsjobb, og har spart seg opp penger til å stripe håret.

Frisøren spør under behandling «Skal jeg klippe litt i tuppene samtidig, nå som vi først er i gang»?

Datter forstår ikke at dette koster 750 kr. ekstra, og er ganske fortvilet nå. Hun klippet seg for relativt kort tid siden i tuppene, og hadde aldri svart ja til dette om hun visste prisen.

Er man voksen, forstår jeg at man bør forstå dette, men bør man ikke som frisør informere en 16- åring litt tydeligere om pristillegget?

Dette var ganske mye penger for henne…

Anonymkode: 301d1...2bf

• Liker 10
Skrevet

Som selger så skal man ikke bekymre seg for lommeboka til kunden😃

Hun har lært.

Anonymkode: e85ac...1a7

• Liker 5
Skrevet

Du må lære datteren din at hun skal spørre. For slike situasjoner kommer hun til å møte på mange ganger gjennom livet.

Når du setter deg inn i en taxi sier de ikke hva det koster, når de spør på restaurant om du vil ha en aperitiff så nevner de ikke prisen i samme setning, ringer du en elektriker så blir bare regningen sendt i posten etterpå. Og slik kunne jeg fortsatt. 

Anonymkode: 12142...f68

• Liker 15
Skrevet

Så utrolig kjipt 😢 Bruk en kjent kjede hvis dere har det i nærheten. Typ klipp for 400,- .

Anonymkode: 285c3...031

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes at frisøren kunne ha sagt ifra, samtidig så tenker jeg at det er en kjip, men nyttig lekse for datteren din. Neste gang hun er hos frisøren kommer hun garantert til å spørre hva noe ekstra vil koste.

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns frisører bør informere om pristillegg når de tilbyr en ekstratjeneste, eller så bør de slutte å tilby ekstratjenester ut over det som er bestilt og avtalt på forhånd.

Jeg har blitt lurt sånn selv. Klipp skjønner man at koster ekstra, men frisør som begynner å style håret og si "hadde ikke det vært fint? Så er du klar for helg! 😃" Jo, jo greit det siden du allerede er i gang.. Men 450 kroner ekstra for at han dro krølltanga fire ganger gjennom håret mitt hadde jeg ikke forventet. De skal prakke på deg hårkurer og hodebunnsmassasje og ekstratjenester og det er vel sånn de er lært opp til. Det er et selgeryrke og selgere kan være sleipe desverre!

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en uting det der. Det er nesten ingen frisører som oppgir at det de spør om koster mer penger. Kjip opplevelse, men be datteren din huske neste gang at ingenting hos frisør er gratis. Vask, føn, klipp, krøller, hårspray… alt koster ekstra. 

Når det er sagt ville jeg nok, hvis jeg var deg, gitt henne 750kr (hvis du har råd) fordi hun ikke visste bedre denne gangen. Det er en stor sum for en 16-åring. 

Anonymkode: 0e96e...ab7

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Frisøren spør under behandling «Skal jeg klippe litt i tuppene samtidig, nå som vi først er i gang»?

Datter forstår ikke at dette koster 750 kr. ekstra, og er ganske fortvilet nå. Hun klippet seg for relativt kort tid siden i tuppene, og hadde aldri svart ja til dette om hun visste prisen.

Er man voksen, forstår jeg at man bør forstå dette, men bør man ikke som frisør informere en 16- åring litt tydeligere om pristillegget?

https://www.nrk.no/rogaland/frisorer-ma-ikke-opplyse-om-pris-1.10917024

Men frisører burde oppgi prisen på forhånd, selv om de ikke er pliktige å gjøre det. 

Anonymkode: 08e2b...3a9

• Liker 3
Skrevet

750 for en stuss? Hva i all verden, det er jo helt absurd. Sikker på at det ikke er inkludert med tillegg på vask og føn også? Er det jeg betaler for full klipp og vask og er ikke akkurat en shabby plass jeg går til 😅Følte meg ganske heldig med frisøren min nå. 

Skrevet

Jeg tenker at en frisør har lov til å bruke hodet. Selv om det er et yrke der man skal selge, så går det an å se an hvem man har i stolen. En 16-åring.. Virkelig? Kan jo umulig føltes bra for frisøren å ta imot betalingen som er så mye høyere enn hva som kunne forventes. 

• Liker 10
Skrevet

Ring frisøren og fortell dem historien. Å drive med slagstriks som dette på unger er uhørt. Tipper frisøren ikke skjønte at hun er mindreårig. 

Anonymkode: 73e57...c8c

• Liker 5
Skrevet

Men nå har datteren din lært. Når noen som selger en noe, tilbyr noe ekstra, koster det også ekstra.

Skrevet

Jeg er 35 og sist jeg var hos frisør betalte jeg extra for vask før klipp, og da hun hadde svidd håret mitt tørt med hårføneren sa hun bare at hun skulle gå over med rettetang, hvilket jeg hadde krevd uansett pga hvor frizzy hun gjorde det. Vipps ble 399 der også. Så en dameklipp 40min kostet meg plutselig 1200kr til sammen. Var i utgangspunktet 699. 

Anonymkode: 61d9a...8f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er 35 og sist jeg var hos frisør betalte jeg extra for vask før klipp, og da hun hadde svidd håret mitt tørt med hårføneren sa hun bare at hun skulle gå over med rettetang, hvilket jeg hadde krevd uansett pga hvor frizzy hun gjorde det. Vipps ble 399 der også. Så en dameklipp 40min kostet meg plutselig 1200kr til sammen. Var i utgangspunktet 699. 

Helt sinnsykt. 

Anonymkode: 0e96e...ab7

• Liker 3
Skrevet
Kullsyrevann skrev (25 minutter siden):

750 for en stuss? Hva i all verden, det er jo helt absurd. Sikker på at det ikke er inkludert med tillegg på vask og føn også? Er det jeg betaler for full klipp og vask og er ikke akkurat en shabby plass jeg går til 😅Følte meg ganske heldig med frisøren min nå. 

Har blitt lurt mange ganger selv om jeg spør om pris. Men ei sa at jeg bare jevner litt over enkelte steder, det tar bare et halvt minutt. Men det ble full pris på 795. Enkelte tar også 300 ekstra for vask når man har farget håret … Fargen må jo ut …. Så må man ha ditt og må ha datt av hårkur til farget hår bla bla. En enkel frisørtime kan fint komme på 2500 for en enkel ettervekst.

Anonymkode: 4bb2a...0d9

Annonse
Skrevet

Frisører tjener kun på hva de gjør i stolen og legger på alt mulig rart. Sier det som om det er noe ekstraservice her og der men bruker lang tid for å legge inn på kassen når man et ferdig og legger på ALT og mer til …. 

Anonymkode: 4bb2a...0d9

• Liker 2
Skrevet

Sånn helt ærlig... dere vet jo at det koster noe vel? Spør mekanikeren om han skal fylle på olje, så skjønner vel de fleste at det ikke er gratis. Spør de om du vil ha pose på butikken, er den ikke gratis...

Anonymkode: 86197...b7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn helt ærlig... dere vet jo at det koster noe vel? Spør mekanikeren om han skal fylle på olje, så skjønner vel de fleste at det ikke er gratis. Spør de om du vil ha pose på butikken, er den ikke gratis...

Anonymkode: 86197...b7f

Ja nå frisøren spør om jeg vil ha massasje med hårkur så skjønner jeg at det koster, men vaske hår før klipp? Rette ut frizz hun har skapt med hårføner så jeg slipper å gå ut defra som Ronja Røverdatter, for 399? Det ble jeg overraska over

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min datter var hos frisøren for å stripe håret. (16år) Hun har lørdagsjobb, og har spart seg opp penger til å stripe håret.

Dette var ganske mye penger for henne…

Anonymkode: 301d1...2bf

Trodde hun at hårklipp var gratis?

Anonymkode: e909f...9ea

• Liker 1
Skrevet

Voksen nok til å stripe hår så burde hun være voksen nok til å skjønne resten å.

Anonymkode: dd11a...be0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...