Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er godt voksne og har vært sammen 1 år. Har oppdaget at kjæresten har en på snap han tidligere hadde et seksuelt forhold med. Han var i et forhold for noen år siden og da tok hans tidligere kjæreste han i å chatte med denne damen. Det ble slutt et par uker og da var det mye sexmeldinger frem og tilbake. Forholdet tok slutt men det ble aldri noe mer med hun andre fordi han ikke ville ha et forhold til henne. Han har altså fremdeles henne på snap og det liker jeg dårlig. Han sier han kun får noen snapper fra turer hun går på osv. Har jeg grunn til å forlange at han fjerner henne? Tenker noen ganger at han bare er høflig men samtidig har dette ødelagt for han tidligere. Og hvorfor må han absolutt holde på denne kontakten? Vil ikke virke sjalu og kontrollerende .. likevel.. har jeg grunn til å reagere på dette? Tar gjerne imot menns synspunkt også ☺️

Anonymkode: 488ec...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 92a61...e0d

Skrevet

Du kan ikke forlange noe som helst uavhengig av grunn. 

Du kan forklare kjæresten din hvorfor dette er vanskelig for deg, og om kjæresten din forstår deg, så vil han hjelpe deg med din usikkerhet og eventuelt fjerne denne damen fra snap.

Men nei, man kan aldri forlange noe som helst fra ett annet menneske. 

Anonymkode: cdd14...78b

• Liker 11
Skrevet

Du kan sikkert BE om at han fjerner henne fra snap, fordi det gjør deg usikker, men du kan ikke forlange noe som helst

Anonymkode: d1954...781

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke forlange noe som helst uavhengig av grunn. 

Du kan forklare kjæresten din hvorfor dette er vanskelig for deg, og om kjæresten din forstår deg, så vil han hjelpe deg med din usikkerhet og eventuelt fjerne denne damen fra snap.

Men nei, man kan aldri forlange noe som helst fra ett annet menneske. 

Anonymkode: cdd14...78b

Nei, det har du rett i. Men for å snu litt på det da .. er det rimelig å reagere på denne kontakten? 

Skrevet

Bare å sette ultimatum 

Anonymkode: d31a6...5d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor?

Om han vil være utro med henne trenger han ikke snap for det. 

Anonymkode: 24fd6...8e5

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det skal være unødvendig å si til en mann at han skal la være med sånne ting. Det må han da jammen skjønne selv er upassende.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt normalt å føle sjalusi og usikkerhet pga dette. En voksen mann med litt antenner for dine følelser ville ha slettet denne kontakten på snap senest da du fant ut av det. Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som hadde behov for den type oppmerksomhet utenfor forholdet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
ESFP skrev (3 minutter siden):

Helt normalt å føle sjalusi og usikkerhet pga dette. En voksen mann med litt antenner for dine følelser ville ha slettet denne kontakten på snap senest da du fant ut av det. Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som hadde behov for den type oppmerksomhet utenfor forholdet. 

Mannen er jo helt idiot her! Drive å snappe med exer når man går inn i et nytt forhold er som å sage seg selv i skrittet med en vinkelkutter. Han er jo faktisk mindre med, og noe man bare bør kutte ut straks når man oppdager et slikt foregår. Snappe med en ex er noe oppegående mennesker aldri driver med, verken i et nytt forhold eller om  man er singel. Da er man ikke ferdig med dette her, og skjønner ikke sitt eget beste. En eks som har forkastet meg, er jeg ferdig med for all fremtid. De får bare den ene sjansen.

• Liker 1
Skrevet

Tenker løsningen uansett ikke er å forlange dette.

Er det rent platonisk og høflighet så er det ingen trussel mot deg, ergo ikke noe å svi av relasjonskapital på å forlange avsluttet.

Er det en trussel mot forholdet og han ikke på eget initiativ avslutter, så fortjener du ganske enkelt bedre enn ham.

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Er det rent platonisk og høflighet så er det ingen trussel mot deg, ergo ikke noe å svi av relasjonskapital på å forlange avsluttet.

Er det en trussel mot forholdet og han ikke på eget initiativ avslutter, så fortjener du ganske enkelt bedre enn ham.

Jo det er løsningen og svaret! Men jeg mener at det er forbi akkurat dette også når en partner holder på slik. Da er det over og ut. Han har brutt tilliten allerede! Om dette er svaret for TS får hun selv avgjøre. Ta det opp fordi han ikke forstår dette selv ? Det er da bare en nødløsning, men det er kanskje allerede kjørt fordi han selv ikke forstår hva som må til i et nytt forhold. Faktisk at han har lagt det gamle bak seg.

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (1 minutt siden):

Det er aldri platonisk og høflig når man opprettholder kontakt med tidligere sexpartner. Det er godt mulig kommunikasjonen ikke nå handler om sex, men det hander uansett om oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. En partner som har behov for oppmerksomhet fra det motsatte kjønn utenfor forholdet, er en utrygg partner. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke forlange noe som helst, men du kan spørre pent om hvorfor han må ha henne som venn.

Skrevet
ESFP skrev (6 minutter siden):

En partner som har behov for oppmerksomhet fra det motsatte kjønn utenfor forholdet, er en utrygg partner. 

Dette er jo den evige «kan man ha venner av motsatt kjønn»-diskusjonen. Jeg er sterkt uenig i at man dermed er en utrygg partner. 

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (11 minutter siden):

Dette er jo den evige «kan man ha venner av motsatt kjønn»-diskusjonen. Jeg er sterkt uenig i at man dermed er en utrygg partner. 

Det er ikke helt den samme diskusjonen.... en venn er noe annet enn en tidligere sexpartner man fremdeles får oppmerksomhet fra på snap. En venn bruker man tid sammen med, gjerne sammen med partneren. 

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (21 minutter siden):

Du kan ikke forlange noe som helst, men du kan spørre pent om hvorfor han må ha henne som venn.

Spørre pent, men hva om man ikke liker svaret? 

Skrevet

Hvis det var i pause mellom deg og han at han flørtet og sextet med henne kan du forlange at han sletter hun.

Hvis ikke kan du ikke forlange det men du kan spørre om det. Si at du ikke liker det og hvis han respekterer følelsene dine så sletter han henne. Velger han henne over deg så er han ikke noe å samle på. Da er det det at han velger henne over å respektere og ivareta dine følelser som er ille og ikke at de i utgangspunktet har hverandre på snap enda.

Noe som hadde vært vesentlig for meg hvor sur jeg hadde blitt er om han skrev til henne, sendte ting til henne hun skrev til og sendte ting til han altså at det var en opprettholdelse av kommunikasjon og kontakt der,  eller om de aldri chattet sammen og hun kun la ut bilder på storyen sin. Sistnevnte er ikke grunn til veldig sjalusi, men om de fortsatt er i kontakt hadde jeg ikke akseptert det.

Anonymkode: 4f1cc...93a

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei, det har du rett i. Men for å snu litt på det da .. er det rimelig å reagere på denne kontakten? 

Du må ikke tenke så mykje på kva andre synest er rett eller rimelig. Tenk på kva som er rett for deg og handle deretter. Så får kjæresten din handle etter kva som er rett for han. Slik finn de ut om de passar bra saman.

Skrevet

Kommer litt an på hvem han tilhører...

Egosentristisk oppførsel er når man er så i sin egen boble at han ikke skjønner at dette er et problem.

Er derimot problemet at han vet du reagerer, men ikke bryr seg, så er han egoistisk.

Det vil jeg si er skadelig for forholdet på kort, men også lang sikt. Ville nok tenkt meg om. Ta vare på deg selv 🙂❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...