Gå til innhold

To tenåringer som kjeder seg i vinterferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to tenåringer har hjemme- vinterferie, bortsett fra en dag vi skal stå på slalåm. Alle vennene deres er enten i utlandet eller på hytta… 

Hvordan får så mange muligheter til dette, jobber ikke de andre fleste foreldrene i vinterferien også? 

Alt er så dyrt også, har spart en stund til slalåmtur, men føler likevel at det er det minste jeg kan bidra med.

Hva er det hos andre tenåringsfamilier som gjør at de har så mye å tilby ungdommene sine? (Ja, føler meg som en litt dårlig mor)

Anonymkode: bff04...437

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får skaffe deg en mann så man er to om regningen. 

Anonymkode: 1b4f8...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får skaffe deg en mann så man er to om regningen. 

Anonymkode: 1b4f8...be4

Er det bonusfar sitt ansvar å sponse stebarnas ferier? 

Trodde mor og far var økonomisk ansvarlig for sine egne barn. 

Anonymkode: 24b97...550

• Nyttig 6
Skrevet

er nok ikke majoriteten som drar til syden. Men at mange drar til hytter nå stemmer nok.  Vi har ikke hytte og jeg er ekstremt redd for å fly, så blir ikke noe sånt i år.. Det blir 2-3 hos pappaen min, ellers hjemme.

forslag til hva de kan gjøre feks; gaming med andre, åpen skatehall, gjøre husarbeid mot lommepenger, kino, ski u nærmiljøet om det er snø, kan de besøke noen i familien en dag el to?

Anonymkode: c8652...9fd

• Liker 5
Skrevet

Har en på 10 og de har godt av å kjede seg litt.. trenger ikke skje noe hele tiden:)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje vinterferien er tiden for å lære seg å kjede seg? Må man alltid ha noe å gjøre?

Anonymkode: f131f...377

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mine to tenåringer har hjemme- vinterferie, bortsett fra en dag vi skal stå på slalåm. Alle vennene deres er enten i utlandet eller på hytta… 

Hvordan får så mange muligheter til dette, jobber ikke de andre fleste foreldrene i vinterferien også? 

Alt er så dyrt også, har spart en stund til slalåmtur, men føler likevel at det er det minste jeg kan bidra med.

Hva er det hos andre tenåringsfamilier som gjør at de har så mye å tilby ungdommene sine? (Ja, føler meg som en litt dårlig mor)

Kjenner på det samme! Til og med fra skolens side er det spørsmål om hvilke planer man har i ferien. Har selv to tenåringer og ingen ferie for oss foreldre. Nesten hver ferie er slik synes jeg..

Anonymkode: 32551...b4f

• Liker 1
Skrevet

La de kjede seg og be dem lage middag til deg 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig mange har mulighet til å ta seg vinterferie, de tar ut avspasering eller ferie. 

Men over til din problemstilling. Har du sjekket hvilke tilbud kommunen har. Mange kommuner har vinterferietilbud. Her er det bl.a gratis kino på onsdag og en del andre ting. Det er også opplegg på ungdomsklubben. 

Vi gjør minst mulig i vinterferien og min tenåring syns det er helt greit. 

Anonymkode: 82403...b68

• Liker 4
Skrevet

Garantert en del gratis opplegg. F eks åpen svømmehall. De klarer vel å Google selv også.

Anonymkode: 3893a...ee7

• Nyttig 1
Skrevet

Har de sagt uoppfordret at de kjeder seg  da eller er det noe du går rundt og bekymrer deg for? Da jeg var tenåring var det et skikkelig høydepunkt i høstferie og vinterferie når jeg kunne være hjemme alene hele dagen uten mas fra foreldre om å «finne på noe».

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva - la de kjede seg. For all del, det gjør dem bare godt. 

Bare tørr å være en av de (tilsynelatende) få foreldrene som ikke har fullt program i vinterferien, og andre ferier, for øvrig. 

Vi er mange som ikke har anledning til å ta ferie støtt og stadig. Vi prioriterer gode/lange sommerferier.

Jeg minnes at det å få være alene hjemme og gjøre som man vil, var en ferie i seg selv. Som tenåring, er det jo helt konge.

Anonymkode: 0b799...423

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjedet meg masse i oppveksten. Gikk helt fint det.

Anonymkode: 79d25...d45

Skrevet

Hvis man kjeder seg i feriene så får man gjøre skolearbeid da.

Forstår ikke at folk kan kjede seg i feriene... Ferie er jo det beste som finnes..

Anonymkode: 38be4...16f

Skrevet

Jeg blir også overrasket over at så mange har nok fri til å ha vinterferie. Hvis jeg skal ha vinterferie, påskeferie, høstferie og juleferie, blir det veldig kort sommerferie. Avspasering brukes opp på de inneklemte dagene, planleggingsdager eller hvis jeg ellers må gå tidlig hjem. 

Anonymkode: 4805d...0b4

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har ikke ferie hele uka,men vi tok avspasering i dag. Har leid hytte å stått på slalom siden fredag. Føler det er sånn folk flest gjør det. De fleste av ungene sine venner er på fjellet å står på ski,kjenner ingen som er i utlandet.

Anonymkode: 08538...bf9

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt/avsporing.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet

Her i byen er det en del gratis arrangementer. Feks skøytebanen har gratis dag, bibliotek har gaming cafe hver dag, og anime en av dagene. Pluss litt andre aktiviteter. Kulturskolen har en dag med gaming, og en dag med cafe. Det er en del barn som arrangerer møter på fotballbanen. Det er åpen dag på nærmeste slalomsnlegg  her. Sjekk om din by har noe lignende? 

Vi er og hjemme. Ingen av oss kan ta ut avspasering eller ferie nå. Jeg har heldigvis en dag fri. Ellers er de med venner eller hjemme å spiller. Tenker at de har godt av å slappe av og kjede seg. Idag tok tilogmed 14åringen hunden på tur, frivillig..  😉

Anonymkode: 0dfb5...bb1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er også hjemme i alle ferier. Men det er flere her som er det. Så mine tenåringer har flere å være med heldigvis. Skjønner at det er vanskelig hvis alle vennene reiser bort 

Anonymkode: 48e87...f6d

Skrevet

Vi bor rett ved en alpinbakke som ungene har sesongkort i, så de er der flere ganger i uka både til vanlig og i ferien så heldig sånn sett.

Her er det også flere andre tilbud som er åpent nå i ferien som svømmehall, skøytebane og kino. Så jeg ville som andre også sier sjekket litt opp om det er noen tilbud rundt dere. 

Ellers går det litt i gaming her (er vist veldig deilig å kunne game i fred uten masete foreldre 😅). 

Kanskje spørre om ungdommene kunne tenke seg å starte på et prosjekt og hjelpe til med å kjøpe inn litt materialer til en fuglekasse, bord, hylle eller noe annet? Sy kjole, skjørt osv? Male? 

Anonymkode: 85d1b...fd1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...