AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Samboer var singel da jeg traff han så jeg var ikke årsak til bruddet. Jeg har kun truffet henne et par ganger og vært hyggelig hver gang. Første gang jeg traff henne var hun skikkelig frekk mot meg, men jeg lot det gå. Bare overså det. Vi har nå vært kjærester noen år og er blitt samboere. Men, hun gir seg ikke. To helger på rad har jeg nå opplevd at vilt fremmede har kommet bort til meg på byen og slengt med leppa til meg. Den ene var en i familien hennes og det andre var to venninner av henne. Heldigvis har jeg forholdt meg rolig og bare gått. Jeg mener samboer må ta dette opp med henne og få en slutt på det, jeg gidder ikke ha det slik. Han sier han skal gjøre det, men gjør det ikke. Han er nok redd henne enda og det irriterer meg at han ikke gjør noe. Jeg kan ikke ta det opp med henne, er da redd det bare vil eskalere. Hvorfor er bare noen ekser slik? Kjenner det irriterer meg grenseløst. Anonymkode: 9ca63...552 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Redd henne enda? Hvorfor er han redd henne? Men det er tafatr av ham, å se på at eksen og hennes flyvende aper sjikanerer deb nye samboeren hans og ikke løfter en finger. Hvor lenge gidder du en fyr som styres av frykt? Anonymkode: cc892...a91 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Hva er greien da? Hvorfor slenger familien med leppa? Skylder han henne penger? Anonymkode: dd980...58c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Redd henne enda? Hvorfor er han redd henne? Men det er tafatr av ham, å se på at eksen og hennes flyvende aper sjikanerer deb nye samboeren hans og ikke løfter en finger. Hvor lenge gidder du en fyr som styres av frykt? Anonymkode: cc892...a91 Vittig du sier flygende aper, er akkurat det jeg har sagt til han at hun har. Hun er veldig kald og beregnede og god til å snakke for seg. Han var rimelig underkuet da jeg traff han. Anonymkode: 9ca63...552 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vittig du sier flygende aper, er akkurat det jeg har sagt til han at hun har. Hun er veldig kald og beregnede og god til å snakke for seg. Han var rimelig underkuet da jeg traff han. Anonymkode: 9ca63...552 Tipper vi er enige om at hun er sterkt narsissistisk og får folk til å løpe hennes ærend på den måten ved å manipulere dem, han må bare lære seg å gro en ryggrad dessverre. Det ham tillater at går utover ham, går utover deg og. Anonymkode: cc892...a91 2
ESFP Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Jeg ville ikke gitt den oppgaven til samboeren din. Det vil nok ikke eskalere noe mindre om han tar det opp med eksen sin enn om du gjør det. Da får hun bare akkurat det hun ønsker: bekreftelse på at hun har nok makt til å komme mellom dere. Jeg ville tatt det med henne selv, eller forsøkt å vise verden at du ikke bryr deg. 11
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 ESFP skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke gitt den oppgaven til samboeren din. Det vil nok ikke eskalere noe mindre om han tar det opp med eksen sin enn om du gjør det. Da får hun bare akkurat det hun ønsker: bekreftelse på at hun har nok makt til å komme mellom dere. Jeg ville tatt det med henne selv, eller forsøkt å vise verden at du ikke bryr deg. 100% enig. Og er hun en narsissist eller i nærheten, er det beste å forholde seg fullstendig likegyldig og ikke slenge "bensin på bålet". Anonymkode: 4c197...9aa 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 ESFP skrev (5 minutter siden): Jeg ville ikke gitt den oppgaven til samboeren din. Det vil nok ikke eskalere noe mindre om han tar det opp med eksen sin enn om du gjør det. Da får hun bare akkurat det hun ønsker: bekreftelse på at hun har nok makt til å komme mellom dere. Jeg ville tatt det med henne selv, eller forsøkt å vise verden at du ikke bryr deg. Jeg kommer ikke til å si et ord til henne, vet ikke hva hun er i stand til å spre om meg av løgner. Jeg tenker at om han tar det med henne, så viser han at han står opp for meg og ikke finner seg i faenskap fra henne lenger. Det har vært mange tilfeller der hun har gått langt over streken, men disse tilfellene så gikk det direkte til meg. Hun har helt klare narsissistiske trekk og sånne folk er skumle. Anonymkode: 9ca63...552
ESFP Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kommer ikke til å si et ord til henne, vet ikke hva hun er i stand til å spre om meg av løgner. Jeg tenker at om han tar det med henne, så viser han at han står opp for meg og ikke finner seg i faenskap fra henne lenger. Det har vært mange tilfeller der hun har gått langt over streken, men disse tilfellene så gikk det direkte til meg. Hun har helt klare narsissistiske trekk og sånne folk er skumle. Anonymkode: 9ca63...552 Er hun svært narsissistisk tenker hun ikke på samme måte som andre. At han står opp for deg vil hun ikke bry seg om. Hun vil ikke slutte å spre dritt om deg fordi han ber henne om det. Hun vil se på det som bevis på at hun kan påvirke dine følelser og derfor ha makt over deg. Så i hennes hode vinner hun ved at han kommer og forlanger at hun skal stoppe det hun holder på med. Endret 20. februar 2023 av ESFP 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 hjelper nok ikke at din samboer sier i fra til en narsissist dessverre. det gir bare bekreftelse. Jeg hadde droppet det og latt ting som oppstår passere. Bare prøv å bestem deg for at det skal ikke innom hodet ditt en gang, men rett i søppla. ❤️ er ikke lett, men det vil nok hjelpe deg Anonymkode: bb76c...a4c 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 TS her. Takk for svar, ser ut til at jeg bare må la det gå dessverre. Men, jeg gidder ikke ha det slik at jeg ikke kan ta en tur på byen uten at jeg får slengt dritt i ansiktet av vilt fremmede mennesker. Det kan jeg ikke finne meg i. Men, vet ikke hva jeg skal gjøre altså. Heldigvis, som sagt så har jeg holdt meg rolig og bare gått derfra. Var venner med ei jeg kjenner godt på FB som også er venninne med denne eksen (kjente henne fra før jeg traff samboer). Ca.6 mnd etter jeg traff samboer slettet hun jeg kjente godt meg på FB. Vi har alltid bare hatt det hyggelig sammen, men skjønner jo nå hvem som har sørget for at hun slettet meg. Anonymkode: 9ca63...552 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er greien da? Hvorfor slenger familien med leppa? Skylder han henne penger? Anonymkode: dd980...58c Han skylder henne ingenting! Vet ikke hvorfor hennes familie slenger med leppa til meg, hadde aldri sett menneske før. Anonymkode: 9ca63...552
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Den beste måten å ta det opp på er jo hvordan du responderer når dette skjer. Som du allerede gjør. Bare trekk på skuldrene, gi et lite smil, og gå. Eventuelt; "hahaha, hun styrer på fortsatt, ja. Er det ikke litt kjedelig å være løpegutt for en som er bitter for et forhold som havarerte for 5 år siden?" At samboer sier fra gir jo bare bekreftelse for at dette treffer deg følelsemessig, og det vil du unngå. Anonymkode: bbc30...caa 4 4
mEditari Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Så lenge kjæresten din støtter deg i dette følelsesmessig så er det ikke stort dere kan gjøre. Forholdet deres blir ikke bedre om du skal gi han ansvaret for hennes oppførsel. For her ligger alt ansvar hos eksen, og om forholdet ditt blir dårlig pga henne så får hun det som hun vil. Dersom du egentlig har det bra med denne mannen burde du overse henne. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 mEditari skrev (3 minutter siden): Så lenge kjæresten din støtter deg i dette følelsesmessig så er det ikke stort dere kan gjøre. Forholdet deres blir ikke bedre om du skal gi han ansvaret for hennes oppførsel. For her ligger alt ansvar hos eksen, og om forholdet ditt blir dårlig pga henne så får hun det som hun vil. Dersom du egentlig har det bra med denne mannen burde du overse henne. Ja, etter å ha lest deres svar så kommer jeg bare til å gå om det skjer igjen. Anonymkode: 9ca63...552
Bålkaffe Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Vel, det tyder jo på at han har vært i forhold med ei som ihvertfall har drevet på med psykisk vold. Ikke rart han er redd henne da og da er det å stå opp mot henne veldig vanskelig. Om forholdet mellom dere surner pga dette, får jo hun det som hun vil også. Det beste er å bare overse henne og fanteriet hennes, og heller dyrke forholdet deres til å bli et sterkt, godt og kjærlig forhold, vise henne fingeren på den måten. 6 5
Ishavsrøya Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Bålkaffe skrev (3 minutter siden): Vel, det tyder jo på at han har vært i forhold med ei som ihvertfall har drevet på med psykisk vold. Ikke rart han er redd henne da og da er det å stå opp mot henne veldig vanskelig. Om forholdet mellom dere surner pga dette, får jo hun det som hun vil også. Det beste er å bare overse henne og fanteriet hennes, og heller dyrke forholdet deres til å bli et sterkt, godt og kjærlig forhold, vise henne fingeren på den måten. Her fikk du mange gode råd. Dette trengte jeg å lese selv også 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Nå hører vi bare din versjon, men jeg tror at flere mener at du var inne i bildet før det ble slutt mellom dem. Ellers ville ikke alle de som du lister opp ha tatt side med eksen til typen din. Det er noe her som skurrer. Selv om hun forteller løgner om deg, så er de fleste oppegående nok til å gjøre opp sin egen mening. Du skriver om mange personer som har tatt side mot deg, synes det er rart om det er helt ubegrunnet. Anonymkode: b05fa...0de 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Hun er ute etter en reaksjon! Fra deg og kjæresten din. Da får hun narsissistisk næring! Bare ignorere dem. Hev et øyebryn når de slenger dritt, og gå videre som om de var en mygg på frontruta di som du bare "visker vekk". Det er grenser for hvor lenge hun gidder å krige med noen som ikke kriger tilbake. Plutselig en dag finner hun noen nye å plage og som hun klarer å provosere frem reaksjon på. Anonymkode: f4262...d41 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #20 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå hører vi bare din versjon, men jeg tror at flere mener at du var inne i bildet før det ble slutt mellom dem. Ellers ville ikke alle de som du lister opp ha tatt side med eksen til typen din. Det er noe her som skurrer. Selv om hun forteller løgner om deg, så er de fleste oppegående nok til å gjøre opp sin egen mening. Du skriver om mange personer som har tatt side mot deg, synes det er rart om det er helt ubegrunnet. Anonymkode: b05fa...0de Det handler vel om at hun lyver, og/eller misforstår. Og forteller om det engasjert til andre. Anonymkode: 3d71e...78c 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå