AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor exmannen min. Vi var sammen i 15 år. De siste årene hadde jeg det ikke bra i forholdet, vi gled fra hverandre og det ble et stygt brudd fra min side. Et brudd han ikke ønsket, men jeg stod på mitt å ville skilles og splitte opp familien. Under separasjon behandlet han meg dårlig. Trusler, overvåking og ekstrem psykisk vold. Latent vold. Økomisk vold. Trusler om fysisk vold. Han var nok desperat og veldig knust over bruddet mitt. Det er ikke slik han er til vanlig, men hans oppførsel på den tiden ødela den psykiske helsen min fullstendig. Nå 2-3 år senere er jeg singel og har det mye bedre. Jeg ønsker egentlig ikke et kjæresteforhold med noen, tror jeg. Er veldig usikker på meg selv nå. Jeg har ikke foreldre i nærheten eller annen nær familie. Er så ensom og trist. Ønsker så sårt å ha tilhørigheten og tryggheten i en familie, men jeg kan ikke tenke meg å være sexuell med ex mannen igjen. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, men han kunne tvinge og mase på meg til å gjøre ting jeg i utgangspunktet sa nei til under sex. Jeg har ikke problem med å ha sex når jeg har kjæreste/dater, men bare tanken på det med ex, gjør at jeg heller vil være aleine. Men så får jeg dårlig samvittighet for han er jo innerst inne en bra mann som har hatt det mye vondt pga meg. Og vi er jo egentlig en familie. Jeg er redd for å gå inn i et nytt forhold med noen. Man blir så sårbar. Jeg ser på exen min og får så vondt, samtidig som jeg lengter tilbake. Eller kanskje jeg ikke lengter tilbake til han, men det å ha en familie rundt seg. Jeg merker jeg er "hard" mot exemannen. Tørr ikke slippe han innpå meg igjen. Merker jeg ikke er meg selv rundt han fordi jeg er redd for å ha han for nært innpå. Kan nok oppfattes som kald og avvisende, og det er ikke slik jeg er som person i det hele tatt. Får dårlig samvittighet for det også... har såret han skikkelig. Anonymkode: 4a92b...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Høres ut som dere har det best hver for dere. Anonymkode: b6f47...d44 3
ESFP Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Han her høres ikke ut som en bra mann. En mann som tvinger deg til å gjøre seksuelle aktiviteter og behandler deg på en slik måte under et samlivsbrudd er ikke en god mann, uansett hvor snill han i perioder kan være. Ikke la ensomhetsfølelse og tristhet få deg til å tenke at du bør gå tilbake til ham. Ikke la dårlig samvittighet fordi du har valgt å gå hindre deg i å gå videre og finne den partneren du trenger. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Høres veldig usunt ut. Synes du bør slutte å ha dårlig samvittighet og heller være stolt over at du har stått opp for deg selv. Kutt helt ut tanken om at du skylder han noe som helst så kan du gå videre i livet. Anonymkode: 35cbc...907 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Høres ut som du har tatt en riktig avgjørelse. Selv under samlivsbrudd som er smertefulle oppfører ikke anstendige, balanserte mennesker slik han har gjort. Bare det at han hadde dette i seg er et enormt rødt flagg! Ville du anbefalt din kjæreste venninne å returnere til en slik mann, som gjør slike ting? Kanskje det er best at ex'en forblir en ex? Du fortjener så mye mer, så mye bedre! Hva med å finne ut av forholdet du har med deg selv? Bygge deg selv opp igjen, finne din egen identitet, interesser, behov. Det er det viktigste forholdet i livet ditt, det du har med deg selv. Jeg tror du slik vil kunne se han i et klarere og mer sannferdig lys. Lykke til! Anonymkode: ff433...53a 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Dere har det bedre hver for dere, og tenker at ved å holde "temperaturen" nede, så kan det fungere noenlunde. Han ER en voldelig person. Dette viser han ikke hele tiden, men han gjør det gjerne i pressede situasjoner. Som f.eks. når han ikke får sexen han vil, brudd han ikke ønsker, eller andre uenigheter som måtte komme opp. Du vil nok oppleve en ny "krise" og monsteroppførsel fra han den dagen du finner deg en ny kjæreste. Med mindre han er godt etablert med ny dame selv. Slå deg til ro med situasjonen du er i. Du har ikke nettverk. Det er ok det også. Du skal ikke ha et nettverk med giftige personer (eksen din). Da er det bedre å være alene. Unngå "konflikter". Svelg noen kameler. Minst mulig kontakt med han. Ikke krangle om uvesentlige ting som at han leverte ungen med hullete sokker el.l. Brøler han til ungene så de får angst eller tisser på seg, så er det noe helt annet. Men ved å svelge kameler, så har han mindre å være sint for, og det er bra både for deg og ungene. Ja, det er urettferdig at VI skal gå på nåler for å ikke provosere monsteret. Men av og til må vi bare veie hva som er verst. Gale eller enda mer gale. Ungene er ihvertfall ikke tjent med at du skal være oppi han hver dag og bli presset til sex, og være redd for vold. Da har ungene det også fælt hver dag. Om dere har "våpenhvile" så oppfører han seg gjerne tilnærmet normalt. Men om du har nægget om dumme ting han gjør, så blir han sint. Og det går ut over ikke bare deg, men ungene, og han kan fremstille det som at du provoserer han, og er han manipulerende nok, så kan han lure både lærere og barnevern. Anonymkode: a7b79...f8e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå