AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har en eks som slo opp med meg for 1 år siden. Vi var sammen i et par år og jeg trodde vi hadde det fint. Men han hadde funnet seg en annen og gikk bak ryggen min. De ble samboere ganske fort etterpå. Min eks har barn og disse barna var så glade i meg. Jeg savner de selvsagt kjempemye, men ikke stort jeg kan gjøre med det dessverre. Min eks svigermor var så glad i meg og jeg følte jeg kunne snakke med henne om alt. Hun ble som en mamma nr 2 for meg. Hun tok imot barnet mitt som sitt eget barnebarn. Jeg snakker fortsatt mye med min ekssvigermor og hun sa at selv om sønnen hennes var en tosk som gikk ifra meg så ønsket hun kontakt med meg enda. Hun kjøper ting til sønnen min og strikker tøy til han. Hun bruker å ta med barna til min eks å besøke meg på jobb iblant. De blir så glade for å se meg. De forteller at de ikke liker kjæresten til pappa og de ville heller ha meg tilbake. Jeg føler det blir så vanskelig å forholde meg til dette. Mannen har jeg lagt bak meg for lenge siden og jeg har ny kjæreste nå. Men jeg liker relasjonen jeg har med den familien. Kjæresten min har heldigvis ikke problemer med det (har spurt han) men usikker hva min eks mener. Har prøvd å holdt meg litt bak kulissene, men min eks svigermor fortalte meg i dag at forholdet til min eks holder på å ryke. Jeg vet ikke hva hun ville fram med det. Jeg svarte bare «åh det var da synd.» hva hadde dere gjort ? Kuttet ut familien eller fortsatt hatt litt kontakt? Ungene hans ringer meg fortsatt og jeg snakker med de likedan som jeg alltid har gjort. Får vondt av de og de har ikke hatt det enkelt. ts Anonymkode: 2c54a...a80 2
Hjelpsom Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Behold det gode forholdet du har med eks svigerfamilie. Det er det beste for dere alle og spesielt barna og de bør komme først 14 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Useless skrev (5 minutter siden): Behold det gode forholdet du har med eks svigerfamilie. Det er det beste for dere alle og spesielt barna og de bør komme først Kommer aldri til å avvise barna for de er jeg så glade i ❤️ Hun eldste FaceTimer meg ofte når hun sliter med noe og vil ha noen å snakke med. Hun sa at jeg var den eneste hun følte hun kunne dele ting med. Jeg sa til min eks at han ikke tenkte på barna når han dro inn den nye dama så fort etter bruddet. Vi bodde ikke sammen fordi jeg ville ta meg god tid med tanke på ungene. Tydeligvis så hadde han det alt for travelt og flyttet heller sammen med ei anna dame. Barna hans fikk ikke tid til å fordøye bruddet mellom meg og faren. Plutselig skal de forholde seg til en ny dame som i tillegg skulle bo der. Jeg syntes det var fryktelig egoistisk og de tok lite hensyn til ungene. Ungene hadde det vanskelig nok fra før.. uff dette er ikke lett kjenner jeg ❤️ ts Anonymkode: 2c54a...a80 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Du kan ha ein relasjon til mora til din ex. Ho er nok veldig glad i deg som menneske og savner deg. Det trenger ikkje ha noko med din ex å gjera. Min søster var 12 år i lag med sin ex. Mine foreldre har framleis ein fin relasjon til han. Det plager ikkje min søster heller. Klart det er ikkje så ofta som før, men kontakt er der. Anonymkode: 91381...fa7
Carrot Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Jeg hadde i allefall spilt med fullstendig åpne kort overfor henne og barna at det aldri blir dere igjen, ut over det hadde jeg vært den jeg alltid har vært, en de kan gå til, en venn osv.. 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 På ene siden så tenker jeg det er bra at du opprettholder forholdet du hadde med svigermor og bonusbarn. Det er jo ikke de som har "dumpet" deg. Men den nye damen, er de åpne for å ta henne inn i familien, eller velger svigermor og bonusbarna side, at de ikke liker henne fordi de føler at de må være lojale mot deg? Sitat De forteller at de ikke liker kjæresten til pappa og de ville heller ha meg tilbake Synes det er unødvendig å snakke med barna om at det er dumt at far traff ei ny. Du bør snakke opp den nye dama i stedet for å jatte med, tenker jeg. Jeg ble forlatt pga utroskap. Men de elsker hverandre, og selv om familien var sjokkert, så tredde jeg til side så hun fortere og lettere skulle inkluderes i familien. Utroskapen ser jeg ikke på som hennes skyld, for han var ikke helt ærlig med henne heller. Her var det ingen barn involvert. Anonymkode: fddfa...655 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På ene siden så tenker jeg det er bra at du opprettholder forholdet du hadde med svigermor og bonusbarn. Det er jo ikke de som har "dumpet" deg. Men den nye damen, er de åpne for å ta henne inn i familien, eller velger svigermor og bonusbarna side, at de ikke liker henne fordi de føler at de må være lojale mot deg? Synes det er unødvendig å snakke med barna om at det er dumt at far traff ei ny. Du bør snakke opp den nye dama i stedet for å jatte med, tenker jeg. Jeg ble forlatt pga utroskap. Men de elsker hverandre, og selv om familien var sjokkert, så tredde jeg til side så hun fortere og lettere skulle inkluderes i familien. Utroskapen ser jeg ikke på som hennes skyld, for han var ikke helt ærlig med henne heller. Her var det ingen barn involvert. Anonymkode: fddfa...655 Jeg vil ikke blande meg helt, men spurte undrende hvorfor de ikke likte henne eller om det var fordi de savnet meg. Jeg sa det går bra med meg og håpet at de ga henne en sjanse. Slik at de ble kjent, men tror faren gikk alt for fort. For kun 2 uker etter bruddet bodde hun hjem til han og barna fikk seg litt av et sjokk da de skulle på samvær.. var ikke helt heldig start. Der har eksen min feilet fullstendig mener no jeg.. ts Anonymkode: 2c54a...a80 1 4
Hjelpsom Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sa til min eks at han ikke tenkte på barna når han dro inn den nye dama så fort etter bruddet. Vi bodde ikke sammen fordi jeg ville ta meg god tid med tanke på ungene. Tydeligvis så hadde han det alt for travelt og flyttet heller sammen med ei anna dame. Barna hans fikk ikke tid til å fordøye bruddet mellom meg og faren. Plutselig skal de forholde seg til en ny dame som i tillegg skulle bo der. Jeg syntes det var fryktelig egoistisk og de tok lite hensyn til ungene. Ungene hadde det vanskelig nok fra før.. Huff, han hørtes ikke særlig smart ut. Det er synd når de tenker kun på seg selv og ikke barna. Føler at jeg nå står litt i samme situasjon dessverre og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Nei, jeg er uenig med flere her. Du kan ikke opprettholde det gode forholdet med ex-svigermor og ex-barn. Når man gjør det slutt med partner, gjør man det også slutt på vegne av familien. En ting er hvis dere hadde hatt felles barn, men nei. Du kan være på hils, du kan stoppe og snakke med dem om du møter dem på butikken eller lignende, men du ringer ikke ex-svigermor og omvendt. Det er særs dårlig respekt mot ex-partner og eventuell ny partner. Anonymkode: ecb3a...03e 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Jeg ville hatt minimalt med kontakt. Det virker ikke som barna bor fast hos han, jeg hadde ikke sett noen grunn til å skulle «redde noen». Jeg forstår at du føler et ansvar, men følelser sier ikke hva som er lurt, riktig/galt, sunt… Her ville jeg latt eksen ta det fulle ansvaret for sin egen familie. Det du gjør er velment, dessverre er det også potensielt mye drama som kan oppstå i fremtiden. Ikke la restene av en gammel eks du aldri heller har bodd sammen med, blir med deg i årevis og kanskje ødelegge relasjoner for deg. Jeg hadde tatt telefonen sporadisk når barna ringte. Fortell dem sannheten når de spør, at du kan være en venn innimellom, men de må søke den tryggheten hos sin mor eller andre voksen fordi pappa har valgt deg bort, og da er dette konsekvensene. I en barnevennlig ordlyd. Anonymkode: 687d3...264 1
Hjelpsom Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde tatt telefonen sporadisk når barna ringte. Fortell dem sannheten når de spør, at du kan være en venn innimellom, men de må søke den tryggheten hos sin mor eller andre voksen fordi pappa har valgt deg bort, og da er dette konsekvensene. I en barnevennlig ordlyd. Det blir jo som å straffer barna fordi faren er tulling. Det kan gi de barna unødvendige traumer. Skal de miste henne på toppen av alt det vonde? Det er jo en grunn til at de ringer TS og en grunn til at de ser på henne som en tillitsperson. 4
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 TS, Skjønner det er sårt, men dette er eks svigerfamilie. Kom deg over at dem ikke lengre er svigerfamilie. Livet går videre.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): TS, Skjønner det er sårt, men dette er eks svigerfamilie. Kom deg over at dem ikke lengre er svigerfamilie. Livet går videre. Det er faktisk ikke sånn menneskelige relasjoner fungerer. Man kan ikke bare bytte ut et menneske med et annet og forvente at menneskene rundt en liker neste på listen like godt. Folk trenger mennesker de liker og stoler på, de trenger ikke mennesker som blir tvunget på dem av f.eks en ego far som drar den ene damen etter den andre inn i huset. Anonymkode: 27ba5...8ea 1 1 1
Mr&Ro Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Hei Ts. Gjør det som er er positivt for deg og din ex-familie. For, du må huske at det er bare exen din som er ex. Det er han som brøt sitt forholdet med deg. Hans mor og barna hans har aldri brutt sitt forhold med deg, og ønsker å ha deg i livet sitt. Hvis exen ikke liker dette, så er det hans problem, og ikke noe du trenger å ta hensyn til. Selvfølgelig kan dette bli en greie for din nye kjæreste, men det går på relasjonen mellom han og deg..
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Gjør det som føles best for deg. Det er helt supert at barna ser på deg som en trygghet, men det er viktig at de forstår at du ikke blir bonusmammaen igjen. Leser litt mellom linjene at både eks-svigermor og barna hans ønsker at du kommer tilbake til han om han kvitter seg meg hun nye. Jeg har et felles barn med eksen min, så ikke helt sammenlignbart. Var 11 år sammen og eks-svigermor ble som en mamma for meg, besteforeldrene hans var svært nære også. Eks-svigermor ringer meg ved jevne mellomrom og vi treffes også, alltid med barnet da. Hun har også et godt forhold til min mann og mitt nye barn. Jeg tenker på henne som en viktig person i livet mitt, og ingen av oss valgte bort den andre, derfor føles det helt naturlig å opprettholde kontakten. Hva min eks og hans nye tenker om det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Det er mer enn 5 år siden bruddet. Anonymkode: 51cc7...88b 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Jeg hadde aldri avvist barna (eller eks svigermor). Jeg hadde vert ærlig mot dem og sagt at jeg aldri ville blitt sammen med eksen igjen, men at jeg liker dem og ønsker å ha dem i livet mitt. Jeg hadde alltid vert ærlig med min nåværende kjæreste så han forstod relasjonen du har med dem. Anonymkode: 04bf9...5b7 2
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er faktisk ikke sånn menneskelige relasjoner fungerer. Man kan ikke bare bytte ut et menneske med et annet og forvente at menneskene rundt en liker neste på listen like godt. Folk trenger mennesker de liker og stoler på, de trenger ikke mennesker som blir tvunget på dem av f.eks en ego far som drar den ene damen etter den andre inn i huset. Anonymkode: 27ba5...8ea Skjønte ikke denne. Er akkurat slik menneskelige relasjoner fungerer. Vi kan velge å opprettholde et skinn av en relasjon som ikke lengre eksisterer, eller akseptere og komme oss videre i livet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Hadde absolutt stilt litt vennskapelig opp innimellom for ungene. De savner deg, og du var en viktig person i deres liv ❤️❤️ Hadde latt dem komme innom jobben slik som nå, og latt dem ringe innimellom. Hadde vært ærlig og sagt «pappaen deres og jeg passet ikke sammen som kjærester, men jeg må jo si at jeg er så glad for den tiden fordi jeg jo ble kjent med dere og synes bare det er så koselig å ha kontakt». Anonymkode: f5df0...a0b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Fremmed fugl skrev (Akkurat nå): Skjønte ikke denne. Er akkurat slik menneskelige relasjoner fungerer. Vi kan velge å opprettholde et skinn av en relasjon som ikke lengre eksisterer, eller akseptere og komme oss videre i livet. Den eneste relasjonen som ikke lenger eksisterer er den mellom ts og eksen. Anonymkode: 27ba5...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Min bror har vært gift to ganger. Jeg har et godt forhold til begge damene og deres familier. Hvorfor ikke? Det er jo familiene til nevøene mine. Anonymkode: 386d9...982 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå