AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 De sier at sex er viktig i ett forhold. Vi har ikke hatt sex på nesten ett år. Ingen av oss klager på det og vi krangler ikke i det hele tatt. Jeg begynner jo å lure på om det er normalt? Vi er ett par i begynnelsen av 30 årene, barnet vårt har hatt mye sykdom i vinter, så har egentlig sovet i vår seng ganske lenge nå. Mannen min er snill og grei, virker ikke som han er plaget med det at sexen uteblir. Han pusher heller ikke frem noe, så vi er liksom bare venner nå. Jeg trives egentlig med det, sex er ikke viktig for meg og siden han ikke tar opp temaet så er det vel greit det? Er det vanlig at sexen uteblir for lengre perioder med småbarn? Noen som er i samme båt og vil dele erfaringer? Jeg merker jeg begynner å bli stresset fordi jeg tror det ødelegger forholdet. Vi snakker aldri om temaet heller. Så vet ikke helt hva han tenker og hvordan snakke om det når vi aldri har diskutert temaet. Jeg synes det er vanskelig å ta det opp. Anonymkode: 551c2...a66
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Småbarnsperiode er unntakstilstand for parforholdet, men ser ingen grunn til å gi opp før dere har prøvd noen grep. Prøv å få barnet på eget rom, om så bare første del av natten. Kan dere få barnevakt over natten, ta en hotellnatt hvor dere kun mimrer om da dere var kjærester, drikk vin, bli litt fnisete og sett på en litt heit film? Dere trenger ikke ha sex, men prøv å finn tilbake til nærheten og varmen som par. Det kan dere leve lenge på ❤️ Anonymkode: 082ea...6c6 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Vi sluttet aldri helt å ha sex, men det ble bare én gang i mnd det første året. Dette skyldes klistremerkebaby og at jeg slet veldig med lyst da jeg ammet mye. Det var nok hormonelt. Vi har også barnet sovende i vår seng veldig ofte, men jeg kan i hvert fall nevne at det er null problem for sexlivet vårt. Vi har sex flere ganger i uka, men det er selvsagt på et annet rom enn der barnet sover, i tidsrommet mellom barnets og vår egen leggetid. Det er altså ikke så komplisert å få til sex selv om man deler rom med barnet (dersom det ikke er et spedbarn som er klistremerke og må ha deg inntil seg 24/7, vel å merke). Men hvis dere begges trives med å ikke ha sex, så er det vel ikke så veldig problematisk? Har dere snakket om hvordan dere ønsker å ha det fremover? Alle MÅ jo ikke ha sex. Det blir først et problem når behovet er veldig skjevt mellom partene. Anonymkode: 13032...028 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Kanskje han får dekket behovene sine et annet sted. Merkelig at dere har så dårlig kommunikasjon. Anonymkode: 264ca...73a 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Han trenger ikke "få dekket behovene andre steder" at noen alltid må komme med slike teite kommentarer irriterer kjenner jeg.. Dessuten er det ikke tegn på dårlig kommunikasjon heller - det er tegn på at de ikke snakker om ett spesifikt tema.. Djez!! Anonymkode: de6e5...99f 15
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Hva med å snakke med han om hvordan han opplever det? Er dere i samme båt og ikke bryr dere så alt for meget så er det jo flott, og dere kan fortsette status quo. Om han synes det er sørgelig og vurderer å flytte ut så er det jo best for alle om dere håndterer det nå en når det er for sent? Anonymkode: edf5c...3eb 1
Diry72 Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Så du tar det heller opp på kvinneguiden enn å snakke med mannen din. Seriøst.. 7
Pippi Lotta Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Tror du bør prøve å snake med manen om det jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Selv om dere begge har nok med barnet nå så tror jeg det er litt farlig å bli vant til å ikke ha sex i det hele tatt. Dere blir et søskenpar. Det kan bli tungt å komme i gang igjen. Hans sexdrift vil ikke være borte, så hvis det ikke er noe mellom dere vil han tenke på andre. Kanskje ikke nå, men om noen år når hverdagen kommer tilbake. Anonymkode: 699db...f36 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Tror du bør prøve å snake med manen om det jeg. Hvorfor det? Mye bedre å snakke med oss, vi svarer jo til og med! Anonymkode: c45bd...994 1 1
avent Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Hvordan var sexlivet deres før dere fikk barn da? Var mannen på og alltid klar eller har dere aldri vært så opptatt av sex noen av dere ? For å få forholdet til å fungere så må dere først og fremst begynne og kommunisere. Ta deg en prat med ham etter babyen er lagt og hør hva han mener. Savner han sex ? Savner han å tilbringe tid bare med deg, Savner han å romantiske middager ol. Et godt forhold består ikke bare av sex, men også nærhet og gode samtaler. En tur hånd i hånd en sen kveld kan være veldig romantisk og gjøre underverker for slitne småbarnsforeldre. Men det kan nok være lurt å tilbringe tid sammen bare dere to, selv om dere har fått barn trenger ikke alt å handle om hvilket bleiemerke som er best, amming og gulping. Hva med å få inn en avtale på date nighet ? Har dere noen som kan passe baby noen timer en fredags eller lørdagskveld ? Gå på kino, spis en bedre middag, gå en romantisk tur ol. Det er viktig dere tar vare på hverandre og forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Jeg tenker at sex er et grunnleggende behov vi mennesker har. Videre tenker jeg at det som er forskjellen på å være i et parforhold og på å være gode venner, er at man har er sexliv i parforholdet. Det er klart at det er unntakstilstand i småbarnsperioden, men når du sier at dere ikke har hatt sex på ett år, da kan man ikke helt skylde på unntakstilstand heller. Jeg tenker at dere må prate sammen om dette. Det å ha sex skaper ofte lyst på mer sex. Derfor tenker jeg at dere må gjøre tiltak for å komme igang med sexlivet igjen. De færreste forhold overlever årevis uten sex, nettopp fordi det er viktig for forholdet. Ja, det kan være vanskelig å ta opp, men sjansen for at han kjenner på at dette ikke er så greit, er relativt stor. Anonymkode: 70c28...f60
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om dere begge har nok med barnet nå så tror jeg det er litt farlig å bli vant til å ikke ha sex i det hele tatt. Dere blir et søskenpar. Det kan bli tungt å komme i gang igjen. Hans sexdrift vil ikke være borte, så hvis det ikke er noe mellom dere vil han tenke på andre. Kanskje ikke nå, men om noen år når hverdagen kommer tilbake. Anonymkode: 699db...f36 Neida det ee virkelig ikke sikkert Anonymkode: 1c198...6b9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Man kan fint ha et godt forhold uten sex, om nærhet ogsp blir borte er det verre. Men nei man må ikke ha sex Anonymkode: 1c198...6b9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Hvorfor kan dere ikke ha sex andre steder enn i senga?? Anonymkode: cb051...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Neste tråd du oppretter blir: er helt i sjokk, mannen har vært utro. Jeg har de siste tre årene delt seng med barnet da det var litt syk første leveår, og siden har det vært vanskelig å få barnet til å sove i egen seng. Anonymkode: 2032f...d5b 4
Majer Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Hva med å inkludere en til partner i familien? Da kan to av dere få alenetid ved jevne mellomrom!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Hadde dere bra det bra intimt før da? Eller er det ikke noe å ønske seg mer av? Trist å ha det sånn når man er et ungt par. Anonymkode: 8cdb5...c33
Gjest Beelzebub Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Småbarnsperiode er unntakstilstand for parforholdet Det samme sa jeg til min fru da hun fant ut at jeg hadde streifet litt i akkurat den perioden.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Neida det ee virkelig ikke sikkert Anonymkode: 1c198...6b9 Det er ikke sikkert, men det er en stor risiko. Det er et fåtall som synes det er greit i lengden å ikke ha sex. Anonymkode: 699db...f36 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå