Gå til innhold

Spørre om relasjonen kan bli seriøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på 10 dater med en mann. Hadde sex på date nr. 5 og det har vært helt fantastisk. Merker nå at jeg holder på å få skikkelig følelser for han. Vi har ikke snakket om hva slags forhold vi skal ha, men jeg føler behov for å vite dette nå, spesielt ettersom han i starten sa at han ble skilt for et års tid siden og har slitt en del med dette i ettertid (synes det var et nederlag, flaut, etc). Han sa at han aner ikke hva han vil. Føler det er viktig for meg å ikke glemme at han sa dette, og ønsker å få vite om han er åpen for å utforske en mer seriøs relasjon med meg, eller om han kun ønsker en casual greie. For i så fall må jeg stoppe nå, kjenner jeg, følelsene blir for sterke.

Er det tidlig for meg å begynne å mase om dette nå? Skal jeg bare fortsette å møte han en stund til (er 1,5 mnd siden første date) og ta sjansen på at han også utvikler følelser, eller er det innafor med et slikt spørsmål etter bare 1,5 mnd? Har tenkt å være ærlig om følelsene mine og si at jeg ikke ønsker å fortsette om han er helt lukket for noe seriøst. Jeg vil ikke skremme han vekk heller, OM det kunne blitt noe hvis han ikke ble satt i en situasjon der han må svare på dette. Har tenkt å si at jeg selvfølgelig ikke trenger noen garantier for forhold, trenger bare å vite om han i det hele tatt er åpen for det.

Hvordan ville f.eks. dere menn på KG reagert på dette spørsmålet?

Anonymkode: 47c3f...91c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer til å si at han ikke vet helt ennå, trenger tid osv.

Så fortsetter han å ha sex med så lenge du gidder å være med på det.

Anonymkode: b29b6...0b6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke latt det skure og gå noe lenger, nei. Det blir vondere for deg.

Anonymkode: ab4aa...144

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dessverre er nok dette sannsynlig, ja. Mange vil si det de må for å holde det gående men uten å love noe.

Anonymkode: ab4aa...144

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ok å spørre nå. 1,5 mnd av noens liv, er mer en nok tid å kaste bort, dersom svaret skulle være at han ikke ønsker forplikte seg.

Anonymkode: 08bce...198

• Liker 3
Skrevet

Ts her, ok, men da har jo jeg ikke egentlig noe annet valg enn å rett og slett avslutte med han og forklare han hvorfor. Jeg er veldig åpen for å gjøre det, i stedet for å bruke veldig mye tid på dette for å bli såret.

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her, ok, men da har jo jeg ikke egentlig noe annet valg enn å rett og slett avslutte med han og forklare han hvorfor. Jeg er veldig åpen for å gjøre det, i stedet for å bruke veldig mye tid på dette for å bli såret.

Men du må jo ikke avslutte før du har fått klarhet i om han tror han kan tenke seg et mer seriøst forhold med deg etter hvert.

Anonymkode: 9448c...d02

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært på 10 dater med en mann. Hadde sex på date nr. 5 og det har vært helt fantastisk. Merker nå at jeg holder på å få skikkelig følelser for han. Vi har ikke snakket om hva slags forhold vi skal ha, men jeg føler behov for å vite dette nå, spesielt ettersom han i starten sa at han ble skilt for et års tid siden og har slitt en del med dette i ettertid (synes det var et nederlag, flaut, etc). Han sa at han aner ikke hva han vil. Føler det er viktig for meg å ikke glemme at han sa dette, og ønsker å få vite om han er åpen for å utforske en mer seriøs relasjon med meg, eller om han kun ønsker en casual greie. For i så fall må jeg stoppe nå, kjenner jeg, følelsene blir for sterke.

Er det tidlig for meg å begynne å mase om dette nå? Skal jeg bare fortsette å møte han en stund til (er 1,5 mnd siden første date) og ta sjansen på at han også utvikler følelser, eller er det innafor med et slikt spørsmål etter bare 1,5 mnd? Har tenkt å være ærlig om følelsene mine og si at jeg ikke ønsker å fortsette om han er helt lukket for noe seriøst. Jeg vil ikke skremme han vekk heller, OM det kunne blitt noe hvis han ikke ble satt i en situasjon der han må svare på dette. Har tenkt å si at jeg selvfølgelig ikke trenger noen garantier for forhold, trenger bare å vite om han i det hele tatt er åpen for det.

Hvordan ville f.eks. dere menn på KG reagert på dette spørsmålet?

Ikke informer han på forhpnd at du kutter han om han ikke er åpen for det blir seriøst, da risikerer du han faker for å ha deg gående. Ta samtalen uten den opplysningen

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tenker du å avslutte før du engang har tatt en prat med han?

Anonymkode: aa2f3...2ec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tenker du å avslutte før du engang har tatt en prat med han?

Anonymkode: aa2f3...2ec

Jeg tenker å snakke med han, men hvis det blir slik at han kun sier det jeg vil høre for å fortsette å ha sex med meg, så er jeg jo like langt.

• Nyttig 1
Skrevet
Kaneel skrev (4 minutter siden):

Ikke informer han på forhpnd at du kutter han om han ikke er åpen for det blir seriøst, da risikerer du han faker for å ha deg gående. Ta samtalen uten den opplysningen

Ja, kanskje jeg bare skal spørre han hva han legger i denne relasjonen og høre hva han sier.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men du må jo ikke avslutte før du har fått klarhet i om han tror han kan tenke seg et mer seriøst forhold med deg etter hvert.

Anonymkode: 9448c...d02

Problemet er at det "etterhvert" kan han jo love og dra ut lenge. 

Anonymkode: aa6af...638

• Liker 5
Skrevet

Ikke spør. Si hva DU vil. Er han enig, fint. Hvis ikke, avslutt.

Anonymkode: 4fc44...a2f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke fall for det hvis han sier noe av dette:

Har ikke følelser nå, men han tror han får de/vet han får ( hadde han hatt følelser så hadde han hatt, det er ingenting man vet kommer)

Vente litt ( nei nei nei nei)

Er ikke klar enda ( det tar du som et nei) 

Poenget mitt er at det er manfe måter du kan ende opp på gress her, med mindre du sier til deg selv at du godtar kun et JA vi prøver eller et NEI jeg kan ikke. Ikke fall for kanskje  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet er at det "etterhvert" kan han jo love og dra ut lenge. 

Ja egentlig burde man stille spm på en annen måte ja

Skrevet

DETTE. Kjenner meg sååå igjen 

Anonymkode: 005b4...c67

Skrevet

10 dates på 1,5 måned lover jo veldig bra! Det kommer også an på hvordan datene deres er. Jeg tror at han liker deg:) Man er jo voksen og det er jo helt naturlig å snakke om hva man er ute etter. Hvis han ikke er ute etter noe seriøst, så er det hvertfall da avklart og du kan velge å gå videre. 

Anonymkode: 005b4...c67

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...