Gå til innhold

Erfaring med bivirkninger av antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har du hatt bivirkninger ved oppstart av antidepressiva? Når gikk de over?

Jeg bruker Cipralex. Onsdag følte jeg at hodet begynte ble klarere, og følelsene lettere enn på flere år. Torsdag gikk jeg opp i full dose etter en uke med halv. Så ble jeg verre… Angsten er skyhøy, jeg tilbringer over 12 timer i døgnet i senga, jeg har sluttet å trene, klarer ikke gjøre jobben min fordi jeg er «lammet» av angst som river i brystet, og jeg spiser så mye karbo at jeg blir feit om jeg fortsetter slik. Nå har jeg spist to brødskiver med brunost, og til vanlig spiser jeg ingen av delene. Har aldri lyst på det. Og jeg var ikke sulten under periodisk faste. Min samboer og jeg pleier ha potetgull på deling lørdager, en pose varer to lørdager. Nå har jeg alene spist over en pose fredag-søndag siden vi hadde et lite lager. Vi hadde kake for vi hadde besøk fredag. Endte med at jeg bare spiste kake og potetgull på fredagen.

Jeg skjønner ikke dette. Jeg har helt mistet grepet. Kjenner ikke meg selv igjen. Det må være bivirkninger for jeg er aldri slik. Akkurat nå er jeg litt bedre, trolig fordi jeg tar medisinen i 17-tiden. Så blir jeg verre om kvelden.

Endret av MyMichelle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din om du kan ta halv da? Hvis det er nok til p gi effekt men ikke de bivirkningene. 

Anonymkode: 5cb3c...aac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakk med legen din om du kan ta halv da? Hvis det er nok til p gi effekt men ikke de bivirkningene. 

Anonymkode: 5cb3c...aac

Jeg skal til lege denne uken, så kan høre med ham. Man skal jo trappe ned veldig forsiktig, ellers blir man verre av det igjen. 

Skrevet

Helt normalt å få en midlertidig forverring i bivirkninger ved opptrapping. Jeg vil tippe at det går over, men hvis ikke så vil du kunne finne ut av det sammen med legen din.

Anonymkode: 0c522...2dd

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk med legen ja, og gi det litt tid.

Jeg startet på en annen for 3 uker siden (fem dager halv tablett, siden en hel). Var helt vanvittig kvalm og slakk i starten og etter opptrapping - men gav seg i løpet av to uker. Nå merker jeg kun litt nattesvette og ikke minst fraværende orgasme 😝

Anonymkode: dfc64...c31

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk stor matlyst da jeg tok antidepressiva. La på meg en del. Ble også "flat" i følelses registeret. ble ganske stabil emosjonelt, men følte meg ikke som meg selv. Lav eller ingen selyst.

Det var en sterk åndelig oppvåkning og meditasjon som fikk meg til å slutte. Meditasjon, yoga, naturen og pusteøvelser gjør meg veldig lett og rolig til sinns.

Anonymkode: 3388e...7e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

selyst.

sexlyst* :D

Anonymkode: 3388e...7e9

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for doseringstips. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...