Scutum Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Hadde dere reist helt bort mens dere hadde noen hjemme hos dere som pusset opp? Og da mener jeg ikke reise bort som å bo hos noen andre mens det holder på - men "jeg stikker på ferie til Italia og kommer tilbake når det er ferdig?" Broren min har gjort dette to ganger nå, og hver gang har han kommer hjem til halvveis rare løsninger på ting, fordi det blir feil kommunikasjon osv på telefon på avklaringer. (ala kranen som er i vasken på badet er så liten og kort og vasken så stor at man nesten ikke får vann på henda. Det ble malt med feil farge på en vegg osv osv.) Nå skal han legge nytt gulv i stua, og igjen skal han gjøre det mens han er bortreist på ferie. Og jeg forsøker å si at det kanskje(!) kan være lurt å holde seg i nærheten, så han kan titte nedom å sjekke at alt blir gjort som det skal. Da får jeg bare høre at han ikke er håndverker så han vet ikke om det blir riktig uansett. Mens jeg tenker det er kjempe viktig å være der og vise seg frem for å vise at man i allefall er der for å følge opp selv. Hadde dere turt å reise bort, og bare satse på at alt blir gjort som man håper?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Stoler ikke på noen, så holder meg i nærheten 😅 Anonymkode: 61617...153 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Nei. All erfaring tilsier at det er en veldig, veldig dårlig idé. Da jeg totalrenoverte gamle leilighetens eneste bad, bodde jeg hos mine foreldre fordi jeg ikke hadde fungerende do eller dusj. Jeg dro og sjekket leiligheten nesten hver dag. Og opplevde å komme til dør på vid gap og ingen håndverkere noe sted, altandør på vid gap og en stor dam på parketten for det regnet og blåste rett inn i stuen, at de hadde begynt å lage hull i feil vegg (!), osv. La nytt tak på huset i fjor, og måtte flere ganger tilkalle dem for å tette lekkasjer som var oppstått i løpet av arbeidet. Anonymkode: 2fa91...24c 1
c_buk Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Turt blir litt rart ordvalg for meg i denne situasjonen. Jeg velger å være hjemme/lett tilgjengelig i slike situasjoner. Det er det flere grunner til. Hovedsakelig slik at håndverker kan spørre meg om ulike ting om det er snakk om plassering og preferanser, og for at det skal være enklere for håndverkeren å gjøre jobben sin. Ofte har de spørsmål om bygget osv. Jeg holder meg alltid unna slik at de får arbeidsro, men setter meg f.eks på kontoret og oppfordrer de til å bare banke på om det er noe. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har hatt nok håndverkere på besøk til å vite at selv om man måler og tegner og forklarer sånn at det er umulig å gjøre noe feil, så gjør de nesten alltid noe feil eller finner på noe rart. Og ofte finner de på noe smart også da, så det er greit å være der når har forslag til løsninger. Man møter jo ofte på en eller flere utfordringer underveis, det er vanskelig å planlegge for alt på forhånd. Akkurat å legge gulv er muligens det ene hvor jeg kunne overlatt til profesjonelle med strålende referanser, men jeg har nå hørt om de som har kommet hjem og så er hele huset listet med feil type lister. Anonymkode: 43226...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Nei, aldri. Jeg har pusset opp mye. Jeg er ikke 8 timer på jobb en gang, slik at jeg kan ta rundetider for å korrigere og diskutere. Selv det å male en vegg på en fin måte er visst veldig vanskelig om man ikke stikker hodet inn og diskuterer resultatet et-par ganger... Sist hadde en lærling lagt et dekke, men kuttet plank slik at alle skjøtene endte likt. Det er ikke snakk om at de gjør det på nytt før jeg påpeker det likevel. Og slikt foretrekker jeg å se før jobben er helt ferdig, for da er det igjen andre ting som er irreversibelt. Anonymkode: 00c18...dec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå