AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Føler jeg ikke har sett en eneste utenom min egen søskenflokk hvor ingen har barn. Vi er 4 og alle er mellom 30 og 45 år, og vet ganske sikkert at ingen av oss vil få barn heller. Det er trist og unormalt, og føler en sorg over det. Og nei, jeg kan ikke velge å skulle få barn selv, det er utenfor min makt. Det verste er at jeg av søskene har de beste forutsetningene for det. Jeg vet om flust av søskenflokker hvor en eller to ikke har barn, men aldri alle sammen. Vet du om noen? Anonymkode: d8449...951
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Nå er jeg enebarn som selv har valgt å ikke få barn da, men den eneste søsteren til moren min (altså min tante) har tre barn, og ingen av dem har barn. Tenker ikke over det så mye men selvsagt litt rart å tenke på at i en laaang rekke av formødre og forfedre så slutter det med oss😉 Anonymkode: 2dbeb...b0c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Trøndelag84 skrev (3 minutter siden): Ja jeg vet om 🙂 Er det noe galt med dem, psykisk eller fysisk? Anonymkode: d8449...951
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Bare nesten. Vi er 5 stk i alderen 32-43 og jeg er den eneste som har barn, og jeg har bare ett. Jeg kommer ikke til å få flere og søsknene mine kommer nok heller ikke til å få noen. Anonymkode: 68f62...56e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Ja, to søskenpar hvor ingen av dem fikk/ønsket barn. Nå er de gamle. Anonymkode: 54920...bfc
Trøndelag84 Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noe galt med dem, psykisk eller fysisk? Anonymkode: d8449...951 Har vel vært psykiatri og rus i bildet. De er tre søsken.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Ja. Jeg har en venninne som er yngst av tre søstre. Hun er 43, og søstrene er altså eldre. Ingen av dem har barn. Hun er frivillig barnløs, og har aldri hatt lyst på barn. Anonymkode: b40a4...2ed
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Vet ikke om noen hele søskenflokker uten barn, men jeg har 3 søstre som ikke har det (jeg har 3 barn). Tror ikke det er et valg. De har ikke møtt den «rette» (de er alderen tidlig til sent i 30-årene). Anonymkode: 235be...d2f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Vet om et søskenpar der begge er frivillig barnløse. Det er foreldrenes store sorg, at de ikke få barnebarn og at familien deres "dør ut". Anonymkode: 54618...742
Nevrosererroser Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Min egen søskenflokk. To av søskena er vel strengt tatt der at det hypotetisk fortsatt kan skje men ingen av oss har på noe tidspunkt hatt veldige ønsker om barn. Jeg hverken kan eller vil, jeg er ikke direkte motstander av å få barn men mener at barn skal vere veldig ønska om en skal ta det steget. Jeg vil mye heller angre på å aldri ha fått barn enn på å ha fått barn.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Min søster og jeg. Jeg har aldri ønsket barn. Min søster er evig singel, men hun har aldri virket særlig interessert i barn hun heller. Anonymkode: eab34...806
Leinica Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Har en venninne som er litt eldre enn meg, og de er tre søsken, som har passert 50. Ingen av de tre har barn. Nå kjenner jeg ikke broren deres da, men hun og søsteren er normalt fungerende, og det har aldri vært psykiatri eller rus inne i bildet hos noen av de tre. Vet dog at hun eldste har slitt en del med helsen, så det er godt mulig at hun har valgt og ikke få barn, uten at jeg har spurt om det. Kommer forresten på en annen søskenflokk på tre, hvor ingen av de tre har barn. Tror ikke det har vært snakk om psykiatri eller rus ider heller.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Kjenner til 3 søstre, hvor ingen av de har barn. Og moren deres gledet seg så mye til å bli bestemor, og var jo sikker på at hun skulle bli det da hun hadde 3 barn. Disse søstrene er nå i 50 årene, de prioriterte utdannelse og karrière. Anonymkode: a7690...8d3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Ja, vet om noen. Blant annet en venninne av meg og hennes søster, ingen av dem har barn. Venninnen min sier at ingen av dem ønsker å kaste bort livet på å få barn. Det er sikkert mange søskenflokker som ikke får barn. Selv har jeg tre barn, broren min har tre barn og søsteren min har to barn. Det er så gøy når alle samles. Tror søsteren min vil få nr.3 hun også, hun bruker å si at når det blir tid og rom for der, må hun også få en til. Faren til mine barn, han har en bror og en søster. Søstra har fått to barn og broren null. Broren er en ensom ulv og har vært det hele livet. Tror aldri noen av oss har tenkt at han er en som blir å få barn. Da må han først og fremst få seg dame. Anonymkode: d0de2...ab8
Arkana Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Jeg vet om enkelte søskenpar hvor ingen av dem har barn, men ikke søskenflokker (som i 3+). Min farmor var den eneste av syv søsken som fikk barn, og hun fikk bare ett. Jeg skjønner hva du mener med at det er trist for det blir jo fryktelig små familier av sånt og jeg savner tanter, onkler og søskenbarn, men som du selv sier er ikke det å få barn noe alle kan velge selv. Det er jo ikke nødvendigvis noe galt med mennesker som aldri får barn, det er så mange grunner til at det blir slik. Noen vil bare ikke ha barn, noen prøvde hardt, men fikk ikke til, noen ventet for lenge, noen fant ikke noen å få barn med og ville ikke få barn alene osv. Livet skjer.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Kjenner to søstre, de er rett over og rett under 35 år. Ingen av dem har partner og ligger vel ikke helt an til det heller. Blir nok ikke mann og familie. Begge blitt uføre pga. utmattelse, ADHD og diverse psykisk. Men håper de føler de har gode liv likevel. Anonymkode: 6ddbc...dbc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Ikke helt søskenflokk. Men min mormor var den eneste av 9 søsken som fikk barn. Flere av dem ønsket seg barn, det bare aldri skjedde. Heldigvis er de reservebesteforeldre for meg og mine søsken, og reserveoldeforeldre for våre barn. Jeg tror det gir dem svært mye (de sier også så). Anonymkode: 0342f...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå