AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Jeg begynner å slite litt med duppen til sønnen min. Han blir snart to år (om to uker) og dagene varierer veldig. Om torsdagen var han trøtt 1030 og ville da sove. Siden han la seg så tidlig, fikk han sove litt lenger til han våknet. Da var kl 12 ca. Men de fleste dager er han ikke trøtt til duppen i tolv tiden. Eller 13. Han kan sovne i bilen på vei for å hente storesøster kl 15 og han er stuptrøtt. Om duppen blir for sen, får han ikke sove til kvelden. Og sovner han får han jo sove i 15-30 minutter alt ettersom hvor vi er i løypa. Da er han kjempetrøtt når han våkner stakkars, gråter og holder på, før han roer seg og holder seg normalt aktiv og blid resten av dagen. Føler det er for tidlig for ham å kutte duppen, for det virker som han trenger den, men samtidig hvis han skal sove ut i hver dupp blir det sene kvelder til hvertfall 22. Han pleier å sove fra 1945-0730 ca. Anonymkode: 09ca0...36b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Blir nok en periode hvor han er trøtt uansett når han skal venne seg til å ikke duppe. Her ble det litt dupping annenhver dag i en periode, før vi bare måtte gå cold turkey og slutte helt. Kan være lurt å legge det til en ferie slik at han ikke slites ut i barnehagen, er jo som regel litt roligere dager hjemme så får dere heller justere leggetiden så den blir litt tidligere en periode. Anonymkode: 4c1c1...892
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir nok en periode hvor han er trøtt uansett når han skal venne seg til å ikke duppe. Her ble det litt dupping annenhver dag i en periode, før vi bare måtte gå cold turkey og slutte helt. Kan være lurt å legge det til en ferie slik at han ikke slites ut i barnehagen, er jo som regel litt roligere dager hjemme så får dere heller justere leggetiden så den blir litt tidligere en periode. Anonymkode: 4c1c1...892 Takk for råd 😊 han går ikke i bhg nå, så rolige dager blir det uansett 💕 er det lurt å ta det litt hjemme eller leve som normalt? Liksom vi pleier å fylle dagene litt, men er det innafor å ta det litt rolig? Anonymkode: 09ca0...36b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Lillebror sluttet å sove på dagtid rett rundt 2-årsdagen. Barnehagen slet med å få ham til å sove på dagtid, og det samme gjorde vi hjemme. I tillegg fikk vi ham tidligst i seng kl. 22 hvis han sov etter kl. 14. I en overgangsperiode på et par måneder måtte storebror aktivere ham i bilen på vei hjem fra barnehagen for å holde ham våken. Anonymkode: cc8c6...3b3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Vi kuttet dupp når barnet var 1,5 år. Den første tiden måtte han legge seg 17.30 på kvelden og sov da til ca 8 på morningen… etterhvert har vi flyttet legging til 18.30 og står opp 7. Er 2 år nå. Anonymkode: 8e40c...a33
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Jeg kuttet nettopp duppen (i helger når han ikke er i barnehage) til min sønn. Han er 15 mnd. Synes det er altfor tidlig, men jeg får han ikke til å sove lengre på dagen. Han er åpenbart trøtt ut over dagen, men blid og glad uansett. Sovner innen 10 minutter etter at han er lagt kl 19 og sover 13 timer hver eneste natt i strekk. Du kan jo bare prøve å se. Anonymkode: 0626b...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå