AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Er 13 uker på veg og har siste par månedene vært plaget med blodtrykksfall når jeg reiser meg. Holder på å svime av. Lærer jo aldri heller, så reiser meg bestandig uten å tenke meg om. Andre som har hatt det sånn? Når gikk det over? Anonymkode: 9fe6d...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Helt vanlig, og det gikk over en stund etter fødselen. Mange får lavt blodtrykk i graviditeten pga den økte blodmengden, og mange får også blodtrykksfall. Etter hvert som kroppen får tilbake normal blodmengde, går det seg til. Drikk masse, og pass på å ha med deg en flaske vann som du kan styrte om du kjenner du blir svimmel - det virker raskt. Du kan også passe på å få i deg nok salt. Anonymkode: eca75...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Helt vanlig, og det gikk over en stund etter fødselen. Mange får lavt blodtrykk i graviditeten pga den økte blodmengden, og mange får også blodtrykksfall. Etter hvert som kroppen får tilbake normal blodmengde, går det seg til. Drikk masse, og pass på å ha med deg en flaske vann som du kan styrte om du kjenner du blir svimmel - det virker raskt. Du kan også passe på å få i deg nok salt. Anonymkode: eca75...eeb Heh, ånei! Ikke før etter at barnet var født? Jeg kan nok bli bedre på å drikke og få i meg mer salt. Er bare at når man drikker mye så må ofte desto mer væske ut igjen også🙈 Anonymkode: 9fe6d...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg hadde lavt blodtrykk i utgangspunktet og opplevde mye blodtrykksfall i graviditeten. Kunne ikke stå oppreist mer enn 10 min før jeg begynte å bli svimmel. Det var egentlig verst i andre trimester, men ga seg ikke helt (dvs. gikk tilbake til før-gravid-nivå) før etter barnet var født. Ville fått sjekket jernnivåene, forresten, hvis du ikke allerede har det. Anonymkode: a25a0...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 Det er veldig vanlig. Også etter fødsel. Anonymkode: 646b2...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg istemmer at det det er vanlig, i ulike grader, og den første brukeren som svarte ga noen gode råd. Ellers vil jeg si at jeg er enig i at det er plagsomt, men en vil også venne seg til det og innrette seg etter det. En kan nok ikke regne med at det blir bedre før etter fødsel. Jeg var plaget med besvimelser pga. blodtrykksfall. Det skjedde heldigvis bare når jeg reiste meg raskt opp (særlig når jeg skulle på do om natten, hadde sovet og absolutt ikke husket på å reise meg sakte og gradvis) og når jeg stod lenge (typisk i dusjen). Og det skjedde aldri når jeg kjørte bil, men det ble jeg livredd for selv om jeg visste at det var usannsynlig. Det som forebygget best var å drikke ofte, å huske å reise meg sakte og å ta svimmelhet på alvor og sette meg ned når den kom for å unngå fall. For meg gikk det over med en gang etter fødsel. Anonymkode: be08b...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg fikk det av å sitte fremoverlent eller ligge bakoverlent. Ekkelt! Legg deg rett ned der du er ( om mulig) når du merker symptomer, så du ikke slår hodet. Det går over Anonymkode: c4908...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå