AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Nå kommer snart mitt tredje barn og man skulle tro jeg er lobotomert når det kommer til dette for jeg klarer ikke huske 🤪 Når barnet blit født før termin, må jeg da melde ifra til NAV ang permisjonen? Gjør jeg det da bare via min side? Og så til arbeidsgiver etterpå? Hele permisjonen blir jo litt forflyttet. Anonymkode: 2aeea...7cc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 For guds skyld; meld ifra til NAV! Broren min og dama glemte å melde ifra til NAV og havnet i et salig kaos da det ble oppdaget. Jeg aner ikke hvordan det ble oppdaget, men han var enda i pappaperm og det ble masse styr med kvoter, tilbakebetaling av noe penger og masse rart. 😛 Anonymkode: 8af0c...0cb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Mulig jeg bommer nå, men det blir vel meldt fra automatisk? Du mister jo tid av de tre ukene du får før fødsel, og så må du litt tidligere tilbake på jobb. Men permisjonen etter fødsel blir like lang, bare forskjøvet. Rimelig sikker på at sykehuset melder fra når barnet er født. Anonymkode: 2eda9...9a9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Sykehuset melder fra til NAV. Jeg har født før termin to ganger, og ingen av gangene måtte jeg foreta meg noe. Dvs, jeg var nødt til å avlyse en svangerskapskontroll hos helsestasjonen, det var det ingen som gjorde for meg. Anonymkode: 57e91...048
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Fødte to dager før termin, sykehuset meldte inn fødselen til NAV, fikk brev om at permisjonen ble forkortet med to dager 😅 Anonymkode: 6d3a5...0f5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mulig jeg bommer nå, men det blir vel meldt fra automatisk? Du mister jo tid av de tre ukene du får før fødsel, og så må du litt tidligere tilbake på jobb. Men permisjonen etter fødsel blir like lang, bare forskjøvet. Rimelig sikker på at sykehuset melder fra når barnet er født. Anonymkode: 2eda9...9a9 Da jeg fødte i oktober, ble det i alle fall automatisk. Eller, det ble trukket fra fellesperioden, så far mistet 10 av sine dager der og måtte tilbake tidligere. Min periode endret seg ikke, men ville jo gjort det hvis jeg tok hele fellesperioden. Anonymkode: 0ed20...4b1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Okei, så det går automatisk og jeg får et nytt vedtaksbrev som jeg da sender til arbeidsgiver vil jeg anta? 😊 Takker for svar, jeg har ingen hukommelse rundt dette fra sist selv om hun kom 2 uker før men jeg ble sykmeldt etter noen uker og far tok deler av sin permisjon så kan huske det var noe styr men ikke akkurat rundt når permisjonen faktisk startet 😬 Anonymkode: 2aeea...7cc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Okei, så det går automatisk og jeg får et nytt vedtaksbrev som jeg da sender til arbeidsgiver vil jeg anta? 😊 Takker for svar, jeg har ingen hukommelse rundt dette fra sist selv om hun kom 2 uker før men jeg ble sykmeldt etter noen uker og far tok deler av sin permisjon så kan huske det var noe styr men ikke akkurat rundt når permisjonen faktisk startet 😬 Anonymkode: 2aeea...7cc Jepp. Anonymkode: 587d4...b86 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Okei, så det går automatisk og jeg får et nytt vedtaksbrev som jeg da sender til arbeidsgiver vil jeg anta? 😊 Takker for svar, jeg har ingen hukommelse rundt dette fra sist selv om hun kom 2 uker før men jeg ble sykmeldt etter noen uker og far tok deler av sin permisjon så kan huske det var noe styr men ikke akkurat rundt når permisjonen faktisk startet 😬 Anonymkode: 2aeea...7cc Ja, det går automatisk. Fikk nytt vedtak før vi var hjemme. Dette var i november. Anonymkode: c029c...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Tipp topp tusen takk for svar! Anonymkode: 2aeea...7cc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg fødte i oktober, ble det i alle fall automatisk. Eller, det ble trukket fra fellesperioden, så far mistet 10 av sine dager der og måtte tilbake tidligere. Min periode endret seg ikke, men ville jo gjort det hvis jeg tok hele fellesperioden. Anonymkode: 0ed20...4b1 Blir ikke trukket av fellesen om man føder før termin. Da mister man bare av de tre ukene før. Om man føder etter termin går det av fellesperioden Anonymkode: c029c...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Jeg fikk et brev med vedtak fra NAV om at de hadde endret permisjonen min allerede før vi hadde kommet hjem fra sykehuset, så det gikk helt automatisk. 😜 Anonymkode: d90bf...475
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Blir ikke trukket av fellesen om man føder før termin. Da mister man bare av de tre ukene før. Om man føder etter termin går det av fellesperioden Anonymkode: c029c...eb5 Det blir jo det samme? Siden min egentlige permisjon begynte da jeg fødte 10 dager før, blir jo resten av permisjonstiden 10 dager kortere, og faren må tilbake i jobb 10 dager før. Jeg begynner på jobb til samme tid. Mulig det bare blir slik siden vi har delt fellesperioden 50/50, hvis mor tok alt så måtte jo hun tilbake 10 dager før slik at far får tatt sin kvote. Anonymkode: 0ed20...4b1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det blir jo det samme? Siden min egentlige permisjon begynte da jeg fødte 10 dager før, blir jo resten av permisjonstiden 10 dager kortere, og faren må tilbake i jobb 10 dager før. Jeg begynner på jobb til samme tid. Mulig det bare blir slik siden vi har delt fellesperioden 50/50, hvis mor tok alt så måtte jo hun tilbake 10 dager før slik at far får tatt sin kvote. Anonymkode: 0ed20...4b1 Om dere faktisk deler fellesen 50/50 må jo mor også tidligere tilbake på jobb. Anonymkode: c029c...eb5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig jeg bommer nå, men det blir vel meldt fra automatisk? Du mister jo tid av de tre ukene du får før fødsel, og så må du litt tidligere tilbake på jobb. Men permisjonen etter fødsel blir like lang, bare forskjøvet. Rimelig sikker på at sykehuset melder fra når barnet er født. Anonymkode: 2eda9...9a9 Det stemmer. Det går automatisk Jeg trodde jeg måtte melde fra og styre, men jeg fikk melding fra NAV at permisjonen min var endret pga babyen kom før. Anonymkode: e272e...821
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir ikke trukket av fellesen om man føder før termin. Da mister man bare av de tre ukene før. Om man føder etter termin går det av fellesperioden Anonymkode: c029c...eb5 Dette stemmer. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det blir jo det samme? Siden min egentlige permisjon begynte da jeg fødte 10 dager før, blir jo resten av permisjonstiden 10 dager kortere, og faren må tilbake i jobb 10 dager før. Jeg begynner på jobb til samme tid. Mulig det bare blir slik siden vi har delt fellesperioden 50/50, hvis mor tok alt så måtte jo hun tilbake 10 dager før slik at far får tatt sin kvote. Anonymkode: 0ed20...4b1 Men babyen er vel 10 dager før også? Altså, alt forskyves pga babyen kommer før. Anonymkode: e272e...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå