AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Det er millioner av barn som ikke har omsorgspersoner i livet sitt. De som ønsker seg barn burde adoptere noen av disse istedenfor å lage egne barn. Det er egoistisk å la være. Andres tanker og meninger? Anonymkode: 462e3...342
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Mine tanker er at du vet ekstremt lite om adopsjon Om du virkelig tror at det er millioner av barn tilgjengelig for adopsjon, sånn helt uten videre, bør du lese deg opp. Virkelig. Eller i det minste, holde kjeft om ting du absolutt ikke har det minste lille fnugg av peiling på. Hilsen en som har et adoptiv-tantebarn, og har sett en adopsjonsprosess på nært hold - i alle de ÅRENE den foregikk. Anonymkode: 75e7e...440 22 6
Hedda-78 Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Men det er ikke millioner av barn som blir frigitt til adopsjon. Det er lange køer og ventetider på å få adoptere, fordi det er så mange som ønsker å adoptere og så få barn som kan adopteres. 8
Sofakona Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 For at det er noe det å kunne ha sitt dna og lage noe selv...vi prøvde o 2 år med begge og vi var kjempe glad når vi ble gravid. Det å adoptere kan ta kjempe lang tid, du må igjennom masse prosesser og du får ikke velge kjønn, sted, eller alder ( sol jeg vet) du må eventuelt reise ned til eks Kina/ India etc for å treffe barnet, bruke masse penger. Det er mange som adopterer..men ofte er litt litt enklere å prøve litt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Hadde en adopsjonsprosess i Norge vært mer som feks i USA hadde jeg ikke nølt. Men adopsjon i Norge tar mange år! Og det er dyrt! Og det er ikke millioner av barn som bare sitter klare… Hvis Norge ikke hadde hatt det sikkerhetssystemet som fins for alenemødre, så hadde det vært en annen sak, men særdeles få adopterer vekk unger i Norge.. Anonymkode: bbf8c...1cd 2
Hedda-78 Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): For at det er noe det å kunne ha sitt dna og lage noe selv...vi prøvde o 2 år med begge og vi var kjempe glad når vi ble gravid. Det å adoptere kan ta kjempe lang tid, du må igjennom masse prosesser og du får ikke velge kjønn, sted, eller alder ( sol jeg vet) du må eventuelt reise ned til eks Kina/ India etc for å treffe barnet, bruke masse penger. Det er mange som adopterer..men ofte er litt litt enklere å prøve litt selv. Skulle tatt seg ut om man fikk velge kjønn... 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Hedda-78 skrev (Akkurat nå): Skulle tatt seg ut om man fikk velge kjønn... Ja, altså, akkurat det får jo ikke de som får biologiske barn heller.. Anonymkode: 75e7e...440
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 I denne sammenheng; Hva er forskjellen på de som kan få egne barn, og de som ikke kan det, mener du? Burde ikke alle adoptere om man ser slik på det? Anonymkode: ef14f...93f 2
Hedda-78 Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I denne sammenheng; Hva er forskjellen på de som kan få egne barn, og de som ikke kan det, mener du? Burde ikke alle adoptere om man ser slik på det? Anonymkode: ef14f...93f Det er jo akkurat det som står i HI: alle som ønsker seg barn burde adoptere. TS skiller ikke på de som kan få/ikke kan få biologiske barn.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Google "adoption trauma". Heldigvis er det veldig vanskelig å adoptere. Anonymkode: a64f6...e9b 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Herregud. Du vet ingenting om adopsjon, TS. Vi vurderte adopsjon i hjemlandet mitt, der er det mye enklere enn i Norge. Det gikk ikke pga mange faktorer, men vi fikk ihvertfall masse kunnskap. Det er ikke "bare" å adoptere! Anonymkode: d5463...7dd
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Av de millionene du tror er der ute, var det ca 18 barn som ble utenlandsadoptert i fjor i Norge. Mange flere som ønsker å adoptere. Anonymkode: 2d7d5...d03 1 3
Anonymburker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er millioner av barn som ikke har omsorgspersoner i livet sitt. De som ønsker seg barn burde adoptere noen av disse istedenfor å lage egne barn. Det er egoistisk å la være. Andres tanker og meninger? Anonymkode: 462e3...342 Har selv erfart hvor mye traumer adopterte barn (i alle fall fra utlandet) kan ha, så skjønner det godt. Ville aldri ha adoptert selv. Hvis jeg skal ha barn er det fordi jeg ønsker noen av eget kjøtt og blod jeg kan kjenne meg igjen i. 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er millioner av barn som ikke har omsorgspersoner i livet sitt. De som ønsker seg barn burde adoptere noen av disse istedenfor å lage egne barn. Det er egoistisk å la være. Andres tanker og meninger? Anonymkode: 462e3...342 Det er jeg helt enig i☺️. Vil man virkelig ha barn så burde man ha en bunnløs kjærlighet for barn, og det gjelder selvfølgelig barn som virkelig trenger en. Men her i Norge er man så bortskjemte, privilegerte og egoistiske - at det må være eget kjøtt og blod for at man kan elske et barn. Anonymkode: 52e5c...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 NEI! Adopsjon er ikke noe man bare gjør. Det er heller ikke en trøstepremie for oss som har vanskelig for å få egne barn. Det er altfor mye snusk i den industrien. Og det er galt å adoptere barn som foreldrene sårt ønsker å beholde, det er bare at de ofte ikke har råd eller ressurser til det. Anonymkode: 170a9...40f 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Jeg kunne godt ha tenkt meg å få enda et barn når de minste er litt eldre, men adopsjon tar lang tid og synes de som ikke kan få egne biologiske barn bør prioriteres. Fosterbarn hadde jeg også kunne tenkt meg, men ikke slik det er nå hvor du kan elske barnet og gi det et fantastisk liv..men miste alt fordi biologiske foreldre og tilbakeføring er så i fokus. Gidder ikke håndtere uegnede foreldre, samvær og konflikter. Kan neppe være optimalt for barnet. Anonymkode: 4c715...f2e 1
Nevrosererroser Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Jeg hadde neppe adoptert om jeg ønska meg barn. Ikke fordi kjøtt og blod er så viktig men fordi det er så vanvittig mye snusk i adopsjonsindustrien. Barn som strengt tatt har egna omsorgspersoner men systemet svikter, barn som har blitt regelrett kidnappa, barn som blir fratatt alle muligheter til å vokse opp i egen kultur, barn som mister store deler av egen identitet fordi deres behov og rettigheter ikke taes hensyn til og så videre. Jeg har vurdert å gå veien mot å kunne ta imot fosterbarn men har heldigvis skjønt at på nåverende tidspunkt er det bare de materielle resursene som er på plass, kapasiteten til å faktisk følge opp et barn med utfordringer over tid er ikke like sikre. 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 De fleste adopterte er jo utsatt for en eller annen form for menneskehandel. Anonymkode: 9badd...968 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Mye menneskehandel i adopsjondustrien, anbefaler å lese litt om det. Jeg pleide å tenke som deg før jeg lærte om hvor ille det er. Anonymkode: 5b45a...fdc 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Hadde aldri vurdert adopsjon. Fjernadopsjon er jeg svært lite begeistret for etter å ha sett litt for mange tilfeller der barnet ikke føler at det hører hjemme i familien. Adopsjon innenlands av BV tilfeller er jeg imponert av folk som orker, det kommer med enormt mye baggasje. Anonymkode: 89400...348 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå