AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg elsker å finne nye løsninger på ting. Både ting som kan bygges, redesignes, bedre bussruter, andre måte å organisere ting på, tjenestedesign (får helt noia av tåpelig tidsbruk eller omveier for å nå et mål) osv. Samtidig liker jeg tall, matte, økonomi, lover og regler. Føler det er avslappende. Kanskje fordi det blir en motsetning, at der er det så enkelt å finne løsningen, med en fasit og lovtekst? Men oppfinner-hjernen min klikker av å ikke få være kreativ. Jeg tegner, planlegger, skriver, memorerer, grubler osv. Kanskje mest møbler, men som sagt alt mulig av funksjoner osv. En svingdør som er plassert rart på et kjøpesenter får meg til å dra hjem og se på mer effektiv planlegging, og så regne ut hvor mye tid som hadde blitt spart på noe sånt. Føler meg litt koko av det her, måtte jo vært lurere å bruke det mer fornuftig? Anonymkode: 4f248...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Glemte helt å nevne at jeg gjerne finner opp helt nye ting, hjelpemidler/produkter som ikke eksisterer også. Oppdager jeg et problem i hverdagen er jeg overbevist om at det finnes en løsning for det. Har veldig mye selvbygde greier hjemme her 🙈 Anonymkode: 4f248...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 Du har en "oppfinner-hjerne" i følge deg selv, men klarer ikke å finne ut av hvilken utdanning du burde velge? Dette blir litt som når noen ikke sier ifra til noen som absolutt ikke kan synge som melder seg på idol. Du nevner møbler, da hadde jeg tatt svennebrev i tømmeryrke. Anonymkode: 9e840...6ed 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har en "oppfinner-hjerne" i følge deg selv, men klarer ikke å finne ut av hvilken utdanning du burde velge? Dette blir litt som når noen ikke sier ifra til noen som absolutt ikke kan synge som melder seg på idol. Du nevner møbler, da hadde jeg tatt svennebrev i tømmeryrke. Anonymkode: 9e840...6ed Korrekt, jeg klarer ikke finne opp et yrke der jeg kan få en god nok inntekt til å overleve ☺️ Men jeg synes svaret ditt var litt spydig, det var kanskje ikke ment sånn? Jeg har helseutfordringer (kraftig adhd og en kronisk fysisk sykdom) så jeg sliter med å tenke fornuftig her også. Skulle gjerne vært møbelsnekker, men hvordan fått kunder uten utdanning? Jeg er for sløv, slumsete, jeg lager det ikke bra nok til å selge 😕 Anonymkode: 4f248...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 Beklager, hjernen datt ut! Ang adhd sliter jeg med at jeg gjerne begynner på tusen prosjekter, men får ikke fullført mer enn kanskje 1/10. Uansett om det er praktiske ideer eller teoretiske. Jeg har startet på totalt 6 forskjellige utdanninger og måtte gitt opp, finner ikke plassen min i livet 😔 Anonymkode: 4f248...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Glemte helt å nevne at jeg gjerne finner opp helt nye ting, hjelpemidler/produkter som ikke eksisterer også. Oppdager jeg et problem i hverdagen er jeg overbevist om at det finnes en løsning for det. Har veldig mye selvbygde greier hjemme her 🙈 Anonymkode: 4f248...4be Lag det igjen og legg det ut på Finn. Anonymkode: 93da2...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Del Skrevet 20. februar 2023 Det var litt spydig ment, men unnskyld. Er du ufør? Et tips er å sjekke det du vil lære på youtube. Så og si alle yrker kan læres der. Og video er kanskje lettere å lære av enn tekst i en bok? Anonymkode: 9e840...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var litt spydig ment, men unnskyld. Er du ufør? Et tips er å sjekke det du vil lære på youtube. Så og si alle yrker kan læres der. Og video er kanskje lettere å lære av enn tekst i en bok? Anonymkode: 9e840...6ed Takk, det går fint ❤️ Ja, jeg er dessverre det, og skammer meg over det. Så jeg har en drøm om å komme meg ut i arbeid, men får ingen jobb, og hadde vel heller ikke klart å beholde en "ordinær" jobb heller, hodet mitt planlegger så altfor mye hele tiden. Skulle så gjerne hatt noe der jeg får utnyttet fordelene mine, ikke bare la de ødelegge for meg. Og jeg er impulsiv, så jeg tenkte ikke over at det så dumt ut at jeg kaller meg selv oppfinnsom når jeg ber andre om råd. Men å be andre om råd er jo også en handling for å finne svar Anonymkode: 4f248...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 20. februar 2023 #9 Del Skrevet 20. februar 2023 Beklager å måtte si det, men det finnes ingen yrker der man bare kan være kreativ og ha det gøy hele tiden. En jobb krever selvdisiplin, ryddighet, innsats. Man må takle gode og dårlige dager, oppturer og nedturer, uten å gi opp. Hvis du virkelig mener at du vil ut i arbeidslivet, begynn med å se etter jobber der du får øvd på struktur og rutiner, og utføre oppgaver uten å tenke for mye. Så kan du heller fortsette å være kreativ på fritiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 20. februar 2023 #10 Del Skrevet 20. februar 2023 Ingeniørutdanning. Kanskje produktdesign. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. februar 2023 #11 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Tenker produktdesign eller industriell design. Et annet alternativ er å velge noe som kombinerer flere ting og gjør at du kan lage animasjonsfilmer og annet som kan pitche ideene dine- typ multimediedesign. Litt mindre sikkert da. Endret 20. februar 2023 av Majer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Del Skrevet 21. februar 2023 Skap din egen jobb, der du kan jobbe på din måte, i ditt tempo! Da kan du finne opp akkurat den jobben du vil ha, istedet for å lete etter noe som kan passe sånn noen lunde. Finn potensialet ditt og utvikle det. Kanskje har du en unik kombinasjon av ett eller flere egenskaper som sammen blir en unik kompetanse? Ja, kanskje er det litt slumsete det du lager nå, men du kan øve, "finne opp" og perfeksjonere. Du finner noe du elsker og når du elsker det så kan du holde på "24/7" (har adhd selv...) Anonymkode: db701...5bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 21. februar 2023 #13 Del Skrevet 21. februar 2023 Ett eller annet sted i utviklingsprosessen fra idé til produkt må du kommunisere med andre. Jeg vil derfor anbefale deg teknisk tegning med dimensjonering som utdannelse. Når det gjelder jobb vil jeg anbefale deg noe der du har tilgang på pc og en skrivepult og lite og gjøre til tider. Dette som en brødjobb. Eller du kan høre med et allsidig firma om de er interessert i en med dine evner til å få ideer og tegne dem ut. Det beste hadde vært å starte for deg selv om du kan løse andres problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Del Skrevet 21. februar 2023 Ingeniører driver med det du beskriver Anonymkode: 8ce46...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timberg Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Hei! Har samme problemet. Har mange ideer som gjelder elektroniske enheter men finner ikke riktig sted for å jobbe med disse ideene videre. Hva gjorde du med det som du har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Timberg skrev (4 minutter siden): Hei! Har samme problemet. Har mange ideer som gjelder elektroniske enheter men finner ikke riktig sted for å jobbe med disse ideene videre. Hva gjorde du med det som du har? Da tar du ingeniør innen elektronikk. Pcb design, fpga utvikling, ic design/utvikling Mulighetene er uendelige du må bare vite hvilket område du ønsker fokusere mest på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden endo skrev (35 minutter siden): Da tar du ingeniør innen elektronikk. Pcb design, fpga utvikling, ic design/utvikling Mulighetene er uendelige du må bare vite hvilket område du ønsker fokusere mest på. Godt tips! Min fetter utdanna seg først til elektriker, og tok etter noen år elektro-ingeniørutdanning. I dag jobber han i kremjobb på våpenfabrikken på Kongsberg Anonymkode: 04f34...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå