Gå til innhold

I kirken på julaften

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi har tenkt til å dra på julegudstjenesten i dag. Jeg har aldri vært i kirken på julaften før, og lurer på hvor pyntet det er vanlig å være. Vi kommer rett fra en avtale med grøtspising og aktiviteter, så jeg har ikke så lyst til å dra på dem finklærne med en gang... Det blir vel et "mellomantrekk" som går til både grøt og kirke.

Hva sier dere erfarne kirkegjengere?

Skrevet

Jeg pleier å ha på bunad.

Kan du ikke ta på deg en pen bukse eller et skjørt, - bare ikke joggebukse/olabukse.. :ler:

Skrevet

jeg antar at dette er den eneste gangen dere går i kirken

Skrevet

I år skal vi rett på julemiddag etterpå, så da har vi finklærne.

I fjor dro vi tidligere i kirken, fordi jeg hadde julemiddagen her, så da hadde vi vanlige hverdagsklær.

Joggebukser går jeg ikke i utenfor huset uansett.

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi har som sagt ikke gått i kirken på julaften før. Vi er der flere ganger i året ellers.

Skrevet

Sett på deg en pen kåpe som skjuler tøyet under.Det blir nok varmt å ha den på i kirken, men når du tar den av er det jo ikke så mange som ser hva du har under når du sitter på benken.(ta bakerste benk)

Eller du kan ha med skift.

God Jul foresten.

Skrevet

Jepp, jeg gjør det bare for å glede foreldrene mine. Synes det er viktigere enn gud selv som jeg ikke tror på hoho!

Uansett, jeg går med samme som jeg går med på kvelden når vi skal spise middag og åpne pakker. Så lenge det ikke er noe kjempeutringet, har det jo ingenting å si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...