Gå til innhold

Hva skjer om man godtar bud ved hussalg før siste visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En problemstilling jeg har begynt å tenke på nå som vi må selge. 

Hvis vi har en privatvisning uka før visning og noen kommer med et bud her, følger megler opp med kontrakt og sånn likevel?

Jeg vet at megler selv ikke kan formidle bud som står kortere enn til kl. 12 dagen etter visning, men hva skjer om vi aksepterer et privat bud? 

Anonymkode: 6c69b...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere aksepterer et privat bud så blir visningen avlyst. Litt usikker på hva mer du lurer på ang det. 

Skrevet
Ms. Steele skrev (11 timer siden):

Om dere aksepterer et privat bud så blir visningen avlyst. Litt usikker på hva mer du lurer på ang det. 

Jeg lurer på om megler fortsatt tar resten av løypa, altså kontraktinngåelsen og sånn?

Siden den ikke har lov til å formidle budet, lurte jeg på om den har lov til å gjøre resten i etterkant, liksom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om megler fortsatt tar resten av løypa, altså kontraktinngåelsen og sånn?

Siden den ikke har lov til å formidle budet, lurte jeg på om den har lov til å gjøre resten i etterkant, liksom?

Ja selvfølgelig er resten av prosessen som vanlig, de tar seg av kontraktsutforming, andre dokumenter og oppgjør.

Anonymkode: 47636...d20

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja så klart

Anonymkode: ede60...b7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, det gjør megler. Megler har jo oppdraget, ikke bare budrunden.

Vi solgte etter privat visning før annonsert visning, og annonsert visning ble da selvfølgelig avlyst. Vi solgte til en veldig god pris. Det var 4 på privat visning samtidig, og alle begynte å by om hverandre, og jeg måtte selv holde styr på det for megler var jo ikke der da.

Men da vi fikk et bud vi bestemte oss for å godta, informerte jeg de øvrige budgiverne pr sms (alle bud unntatt det første var på sms, det første var på budskjema) og så sendte jeg melding til megler og sa at han kunne markere annonsen på leiligheten som solgt og visning avlyst. 

Megler kalte inn kjøper og oss til kontraktsmøte, det ble holdt noen dager senere, og han tok alt papirarbeidet som en megler skal gjøre.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...